Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Een paard gaat niet graag achterwaarts. Als je hem kan bijhouden is dat wel slim om te doen, eigenlijk moet je hem dan, als hij stopt, doorzetten in het achterwaarts, alleen kan hij zich natuurlijk in een ruk omdraaien en jou daarbij meetrekken. Dan is er echt geen houden meer aan en zal je los moeten laten. Jou veiligheid gaat wel voor alles he! Dus geen gebroken benen uit de kom getrokken schouders enz.!
Luna_Muse schreef:aerdenhout1 schreef:Een paard gaat niet graag achterwaarts. Als je hem kan bijhouden is dat wel slim om te doen, eigenlijk moet je hem dan, als hij stopt, doorzetten in het achterwaarts, alleen kan hij zich natuurlijk in een ruk omdraaien en jou daarbij meetrekken. Dan is er echt geen houden meer aan en zal je los moeten laten. Jou veiligheid gaat wel voor alles he! Dus geen gebroken benen uit de kom getrokken schouders enz.!
Zeker! Daar ben ik het ook volkomen mee eens. Veiligheid boven alles. Maar ik vind wel dat dit ookv oor het paard zelf moet gelden, als jij de veiligheid van het paard niet op je neemt (door deze situatie te koppelen aan pijn door een bit, of uitglijden zoals ik ergens las) dan voelt het paard zich nooit veilig bij je, dus zal jij ook geen leider kunnen zijn. (niet in vriendschappelijke vorm in ieder geval)
Het klinkt soms misschien bot hoe ik reageer, maar ik bedoel het heel vriendelijkLijkt soms alsof ik aanval ofzo haha
Zeg het er even bij
poes schreef:Nadya: belonen met eten kan best en ras doet er niet toe, maar je moet wel even weten waarmee je bezig bent.
Nadya schreef:poes schreef:Nadya: belonen met eten kan best en ras doet er niet toe, maar je moet wel even weten waarmee je bezig bent.
En dus? Ik geloof dat ik prima weet waar ik mee bezig ben, hoor.![]()
Ik heb zelf een halve Fjord trouwens.![]()
Ik vind dat een paard niet aan moet leren om voor eten bij je te komen. Ik weet dat veel mensen dat doen, natuurlijk, maar IK ben er geen voorstander van. TS moet iets gaan doen (of beter gezegd, haar zus) aan haar band met dit paard. Er is ergens iets helemaal fout gegaan en die fout moet hersteld worden. Kost misschien wat tijd en geduld, maar je moet er wat voor over hebben......![]()
Maar goed, het is hun paard, dus ik wens ze sterkte........