Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 08:05

Ik moet even kijken of dat lukt.
Petra had namelijk aangeven, van ons drie (mam, pap en ik) een goed team te maken, dus we moeten alle drie echt helpen bij het laden.
Maar mocht er nog iemand anders bij zijn, dan kijk ik die persoon even lief aan Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:12

ik neem mn fototoestel wel mee Lachen

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:16

Veel succes vanmiddag! Ik zal voor je duimen, maar volgens mij is dat niet eens nodig Knipoog
Verstandig dat ook je vader wordt betrokken, hopelijk wordt dit een enorme eye-opener! Succes nogmaals, komt goed!! En die zenuwen, die ken ik maar al te goed Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:18

ik vond trouwens dr vader zondag erg aardig! maar goed, ik ken m verder niet....

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:21

Ik ben al een tijdje aan het meelezen, heb namelijk hetzelfde probleem en 17 juli ga ik naar de theorieavond van Petra. Ik ben dus erg nieuwsgierig hoe het vanavond bij jou gaat, maar eerlijk gezegd heb ik er alle vertrouwen in! Heel veel succes, en goed van je dat je al die tijd vastgehouden hebt aan een rustige aanpak!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 08:25

Cissy: Bedankt, zal zorgen dat ik die van mij ook bij me heb.

Rukaro: Dank je wel, ik zal aan je duimen denken Knipoog

Cissy: Das het probleem, tegen andere mensen is hij altijd zo aardig. Vanavond tegen Petra ook, dat weet ik zeker.
Als wij dan morgen zouden oefenen en het lukt niet 1,2,3, dan is het weer de vader die ik zo goed ken.
En dat is jammer.

Lysander: Dank je wel. Ik denk ook dat je nu wel gaat merken dat ik altijd rustig gebleven ben. Silence komt al makkelijker in de buurt van de trailer. Als ik altijd de harde hand had gebruikt, was dat denk ik nog niet gelukt. Maar bij Silence werkt dat gewoon niet, dus had ik er uiteindelijk alleen mezelf mee gehad. Ik ga er gewoon vanuit, dat als jij bij de theorieavond zit, wij lekker aan het genieten zijn van onze vakantie Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:18

even een praktisch iets, het gaat vanavond lekker regenen, zouden we de trailer in de bak mogen parkeren om te kunnen laden?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:19

Ja, dan moeten we even overleggen met de stal eigenaar. Zullen andere ruiters die willen rijden me niet in dank afnemen. Maar als ik buienradar bekijk, hebben wij hier weer eens geluk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:25

geluk? Ik kan aan de kant wel een paraplu pakken maar Silence zal dat niet leuk vinden en Petra ook niet Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:26

Laat ik nou net met grondwerk met paraplu´s geoefend hebben. Maar jouw kleur zal ie wel net eng vinden Clown

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:33

Wil toch even weten hoe het afloopt :p aangezien mijn draak van 1.70 en 750 kilo niet in een trailer te krijgen is.
Geen paniekerige reacties ofzo ze gaat gewoon stilstaan voor de klep met haar hoeven er tegen aan en als het te lang duurd gata ze op rust staan :s eigenwijze muts haha
Nu houdt die vanmij zowiezo niet van smalle doorgangen ook bruggetjes vind ze niks.
Ik blijf het even volgen en hoop dat er ook fotos gemaakt gaan worden.

Sucses vanavond!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:35

Dank je wel.
Zodra ik thuis ben, gaat het resultaat hierop.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:48

Bo_tje, lijkt op dikke vinger paard, kijk eens op mijn site bij trailerladen, staat voorbeeld van dikke vinger paard met foto's .... misschien kun je er wat mee.

Romy_Riena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:58

Onze buren zijn naar Monty Roberts geweest met hun paard en die heeft hun paard van de trailerproblemen af geholpen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 10:01

Monty Roberts wacht ik liever mee tot we echt niet verder kunnen.
Ben niet zo weg van zijn manier van werken met dat halster. Heb hem daarmee aan het werk gezien en er waren paarden die er helemaal panisch op reageerde met wit weggedraaide ogen en hij bleef maar sjorren aan dat halster. Weet nu al, dat dat bij Silence niet gaat werken.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:04

Silence, heel veel succes gewenst vanavond!

Ik weet er alles van. Ben ook bij theoriecursus Petra geweest en oefen nu zelf, tot het lukt, of tot ik toch hulp nodig heb. Mijne gaat er in elk geval in nu. En jouwe vanavond ook!

Romy_Riena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:05

Oké dat is jou keuze . Je kunt ook met een longeerlijn achter het achterwerk van het paard langs en dan trekken (Voor het paard duwen) dan duw je het paard er in.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 10:07

Kukkie: Dank je wel. Als het goed is, hebben we vanavond allebei een paard dat erop gaat Knipoog

Romy_Riena: Misschien even het topic lezen, je reactie is een beetje erg overbodig Bloos

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:09

Silence, ik lees dat jij niet zo voor het Monty Roberts halster bent. Nu is Petra ook een keer bij mij geweest en zij maakt gebruik van dat halster... Overigens op een hele nette manier...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:10

Romy_Riena schreef:
Oké dat is jou keuze . Je kunt ook met een longeerlijn achter het achterwerk van het paard langs en dan trekken (Voor het paard duwen) dan duw je het paard er in.

heel lief bedoeld van je om te helpen, maar als je het hele topic door hebt gelezen begrijp je dat dit niet werkt!!!!!
Hiermee gaat het probleem niet weg en dwing je hem weer in de trailer.
mijn paard ging ook de trailer niet op, en ik zal je zeggen, deze methode werkt al helemaal niet!!
Vanavond gaat het allemaal goed komen met petra!
Als je niet weet hoe en wat met de regen, mail je petra toch ff om te vragen wat zij het liefste wil?

Lietje: je leest niet goed, silence is wel voor het halster, maar niet voor de manier waarop monty roberts werkt!
lezen!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 10:10

Klopt, daar heb ik het met haar over gehad, maar zij gebruikt hem niet zoals monty. Dat wilde ik eerst ook weten.

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:12

@cindybijl: Jemig, ik bedoel het alleen maar goed! een uitroepteken minder had ik ook begrepen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:12

cindybijl schreef:
Romy_Riena schreef:

heel lief bedoeld van je om te helpen, maar als je het hele topic door hebt gelezen begrijp je dat dit niet werkt!!!!!
Hiermee gaat het probleem niet weg en dwing je hem weer in de trailer.
mijn paard ging ook de trailer niet op, en ik zal je zeggen, deze methode werkt al helemaal niet!!
Vanavond gaat het allemaal goed komen met petra!
Als je niet weet hoe en wat met de regen, mail je petra toch ff om te vragen wat zij het liefste wil?

Lietje: je leest niet goed, silence is wel voor het halster, maar niet voor de manier waarop monty roberts werkt!
lezen!!

Bij mij werkt het wel. Maar ik had dan ook een dikke vinger 3 bier paard. Zolang die de keus had er niet op te gaan, ging ze gewoon niet. Met die lijn heeft ze geen keus dan vooruit te gaan, et voila: ze wandelt er zo op.

Maar ik ben met je eens dat bij écht bange paarden dit inderdaad niet werkt. Je neemt dan namelijk de angst niet weg, en daar gaat het tenslotte om.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 10:14

Lijnen hebben we inderdaad geprobeerd, maar die accepteerd Silence niet.
Dan komt hij recht omhoog of gaat er echt in hangen. Dus dat is nog veel gevaarlijker.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:18

ja pfff lees eerst ff goed voordat je een reactie plaatst. overigens niet gemeen bedoeld, maar nu is het wel duidelijk.
silence blijft uitleg geven...