kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:53

ik kom niet iedere dag bij mijn paard, maar als ik niet ga, gaat mijn moeder (we delen hem). Van de zomer krijgt hij een weekje vrij als we op vakantie zijn, maar dan staat hij wel op het land

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:17

Ik reis iedere dag 25km met mijn brommer naar mijn pony door weer en wind Lachen
Afgelopen dagen toevallig met de boot.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:44

Ik heb mijn pony samen met mijn tante, hij ziet elke dag een van ons. Ik kom het vaakst en dan haal ik hem er ook uit. Dus hij komt bijna elke dag buiten. Ik rij hem twee tot drie keer in de week. Maar ik wil eigenlijk om de dag rijden. Hellaas lukt dat niet altijd.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:46

ik kom 2 dagen niet naar mn paard die staat op een pension stal en word gevoerd en alles maar niet buiten gezet.. Maarja op maandag doet mijn moeder dr dan gewoon rijden ofzo
en woensdag doet de bijrijder het Haha!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:54

Ik en mijn man komen absoluut elke dag bij onze twee paarden. Ze staan op een luxe pensionstal waar voeren en mesten wordt gedaan, maar in de winter worden ze door de mensen daar verder niet uit hun stal gehaald dus de paardjes zijn dan extra afhankelijk van ons om beweging te krijgen.
In de zomer worden ze door stal wel in de wei gezet, maar dan halen we ze zelf naar binnen voor de avond, even poetsen / rijden en om even te controleren of alles nog heel is aan ze. Ook in de zomer zien we ze dus elke dag.

Wanneer 1 van ons ziek is, doet de ander beide paarden. Op (zomer)vakantie gaan de paarden mee, we gaan niet op vakantie of vragen we een stalgenoot de paarden een weekje binnen te halen. Wij hebben geen bijrijder(s).

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:44

Ik ga ook elke dag, ik sta op een manege waar er wel wordt gevoerd maar niet gemest en wij hebben ook nauwelijks weidegang (en dan alleen zomers). Ik moet dus wel elke dag om haar lekker te knuffelen en uit haar stalletje te halen om met haar te rijden. Als ik niet kan (had bv onlangs begrafenis) dan vraag ik een vriendin voor haar te zorgen. Ik wil wel vanaf de zomer iemand zoeken die haar 2 of 3 dagen in de week doet zodat ik ook eens met mn man thuis kan zitten Knipoog maar voorlopig wil ik haar helemaal zelf doen. Heb d'r ook net een maand dus ze moet eerst nog goed aan mij wennen!
Vind het trouwens ook gewoon heel erg fijn om elke dag bij haar te zijn alleen het mesten is niet mijn favoriete klusje Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:47

Ja, elke dag 1x soms zelfs 2x Lachen

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:49

2 dagen als t slecht weer is niet(ivm dat ik dan moet werken om 12 uur en te weinig tijd heb met slecht weer om alles goed te doen) en de rest vd week elke dag en ook soms 2 x per dag.. Haha!
zomers elke dag Pling

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:56

er is geen 1 dag dat ik oversta in het jaar! ik ben gewoon verslaafd Haha!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:58

ik ga 5x (meestal 6x) in de week naar mn paardje, 2x in de week rijdt iemand anders hem, maar als ze les heeft ga ik meestal gewoon eventjes kijken Haha!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:06

ik zie hem wel bijna elke dag, maar als ik hem een dagje niet zie dan vind ik dat niet zo;n groot probleem Knipoog als ik er dan maar weer de volgende dag heen kan Haha!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:12

Bij ons op stal is 't gewoon de bedoeling dat je zelf elke dag stal/water/hooi doet.. Lachen Voeren en overdag hooi&wortels, binnen&buiten zetten wordt wel allemaal gedaan..super!

Ongeveer 2x per maand oid kan ik écht een dagje niet, maar dan doen mn stalgenootjes 't voor me, superfijn!

Stal is 6,5 km verderop,ik fiets dus elke dag 13 km.. Heb n super conditie hihi!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:13

Ik verzorg een paard dat bij een aantal andere paarden op stal staat. Ik kom in principe bijna elke dag. Alleen als ik echt niet kan of ik heb een late dienst op m'n werk dan wil ik nog wel eens een keertje niet komen.
Stel ik kom een keertje niet dan zorgt iemand anders ervoor dat haar stal gemest wordt, en dan krijgt ze ook wel beweging. Gewoon even een kwartiertje los in de bak.
Dus het is in mijn geval niet zo'n ramp als ik een keer niet ga.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:15

waneer alles voor je word gedaan (voeren, uitmetsen, binnen en buitenzetten) dan snap ik dat je af en toe als het nodig is een dagje overslaat

ik moet alles zelf doen, wat voor mij betekend elke morgen om kwart voor 7 bij mijn paard om uit te mesten of buiten te zetten en te voeren.
vaak smiddags na school even een plakje hooi bij gooien.
en savonds nog een keer voeren en binnen halen/uitmesten.

en dat elke dag.
en dan heb ik nog niet eens gereden oid

maar ik heb het er allemaal voor over en ik zie mijn knappe paardje maar al te graag Lachen

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:17

Elke dag, ook al staat hij in de wei. Gewoon controlen of alles nog goed gaat, en wat hooi voeren.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:19

Ik probeer elke dag te komen, als het niet lukt gaat mn moeder alleen . Als we niet gaan staat mn paard in een vieze stal zonder beweging en zonder voer ( moeten we klaarzetten voor de volgende dag ). En dat wil ik mn paard niet aan doen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:28

Ik ga elke dag naar mijn paarden. Moet ook zelf uitmesten. Als ik op vakantie ga vraag ik een stalgenoot. Toevallig is het gisteren voor het eerst voorgekomen dat ik niet naar stal kon omdat mijn auto niet wilde starten en is de stal 1 dag niet uitgemest. Gelukkig worden ze wel gevoerd en buiten/binnen gezet.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:06

Ik probeer altijd iedere dag te komen tijdens de stalperiode gedurende de winter maar soms lukt dat niet en is dat geen probleem.

Ik sta op een boerderij en verzorg naast m'n eigen shets ook de rest van de shets van de staleigenares. Dus in ruil als ik een dag niet kan wordt mijn pony voor mij verzorgd en ook uitgemest.
Normaal moet ik dus zelf uitmesten, heb 1 voerbeurt, en binnen/buitenzetten in de paddock.

'szomers staat m'n pony 24/7 op het weiland en heb ik er geen zorg aan en sla ik gerust wel eens een dag over. M'n pony vermaakt zich dan ook prima een dagje zonder mij.

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:16

Elke dag.
Ik ben de enige in ons "dorp" die wat van paarden weet, dus ik kom er alleen. bovendien is het mijn eigen paard Knipoog
's ochtends haal ik hem uit de stal, 's middags rij ik en 's avonds zet ik hem weer binnen. Niks luxe pensionstal, maar een oude koeien stal Vork zelf uitmesten, eten geven, rijden en verzorgen.

Isab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:21

Die van mijn staat ook op een pensionstalling en word iedere ochten din de wei gezet. Zelf moet ik dan mesten en binnenzetten (en rijden natuurlijk). Dus kom ook iedere dag wel ook al is het soms maar even heel snel.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:19

Op stal waar ik nu sta worden ze iederen gevoerd, losgelaten, hoef niet zelf te mesten. Maar ik ga zowieso wel elke dag al is het maar even hoi zeggen als het ware.. En gewoon even lekker een borstel eroverheen halen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:29

Mijn paard en pony's staan bij ons thuis. Ik zie ze bijna elke dag, maar ook niet altijd! Op zondag bijvoorbeeld hebben ze altijd een dagje rust en doet mijn vader ze na buiten en voeren.
Maar door de weeks voert mijn vader ze eerst 's ochtends en dan doe ik ze naar buiten om half acht en 's avonds haal ik ze naar binnen en voert mijn vader ze Knipoog dit omdat ik anders ga 'stinken' naar kuilvoer als ik bijv goeie kleren aan heb Knipoog en dan nog rijden en poetsen etc. En mijn andere shetlandertje staat altijd buiten. Wel ga ik ook bijna elke dag even 'hoi' zeggen Clown

xxLianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:32

Als ze elke dag aandacht krijgen gevoerd worden, naar buiten gaan etc. dan vind ik niet dat je echt elke dag er moet zijn.
Als het niet uit komt is er niks aan te doen.
Het kan echt geen kwaad om er soms een dagje niet te zijn.
(zeker als ze bv. niet heel dicht bij staan).

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:33

Ik 4-6 dagen in de week...
Zijn alleen niet mijn eigen paarden, maar bijrijdpaarden Knipoog.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:37

Ik zie mijn pony ook elke dag want hij staat thuis.
Mijn bijrijdpaard kom ik ook elke dag die staat ongeveer een kilometer van mijn huis af.