Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
HandtasJe schreef:Ligt denk ik wel aan de situatie..
als me paard bijt trapt slaat of wat dan ook..dan wel een tikje tegen ze schouder..

en verder ben gaan zoeken naar iemand die ff langer zn geduld kon bewaren en wat meer rekening houdt met welk type paard of pony hij in handen heeft.
veraA schreef:Tsja hangt van de situatie af.
Als je paard écht heel vervelend doet, staat te trappen/bijten om niks, dan mag hij idd wel een corigerende tik, maar dat is iets anders dan het paard helemaal in elkaar rammen natuurlijk.
en toen had ze idd een flinke dreun te pakken. Hij verontschuldigde zich meteen t.o. mij, terwijl ik hem alleen maar gelijk kon geven.
. Toen ze afgelopen herfst voor het eerst ijzers zou krijgen (voor de keuring), kon ik 3 nachten niet slapen
.
!
.
.
.
) Ik heb al 2 gezien dat ze hem met de hamer sloeg
dat vond ik niet leuk, maar hij was wel vervelend.
dat is niet erg, maar een harde tik is egt
erg! dan zou ik de hoefsmid van mij ramira
er meteen uitgooien! gelukkig is mijn hoefsmid een heel aardige
) 

De 1e keer was Tryggur echt doodsbang, stond te bijten, trappen en stijgeren. Gewoon blinde angst. Hij is toen gewoon rustig doorgegaan en heeft op een gegeven moment een praampje op gedaan. Door die rust ging het de keer daarna al zoooveel beter.. Hij stond wel wat te draaien maar deed verder niks.. Nu staat ie gewoon aan een lang touw beetje om zich heen te kijken bij de hoefsmid en tilt zelf zijn voetjes op
. Als hij gewoon echt gemeen zou doen mag ie best eens een tik hebben om 'm op de plek te wijzen. Maar niet onterecht