Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Jessica schreef:We hebben eerder 4 streepjes geprobeerd toen had het geen effect, vanavond heb ik gebeld met mijn eigen veearts en die zegt dat ik een hele zou kunnen proberen en dan na een uur terugkomen, hij zegt dat ik dan grote kans heb dat hij ergens in de hoek van de wei zal liggen slapen en hij zo mak als een lammetje zal moeten zijn.
Zolang ik dat halster maar om kan doen ben ik blij, daarna word het denk ik een kwestie van vasthouden en niet meer loslaten, heb al een goed touw met handvat erbij getoverd want die andere dingen glippen zo door je handen.
Ik denk dat de tranquigel dus sowiezo (geen id hoe je t schrijft) gebruikt gaat worden.
Ik vind het geen leuk spelletje meer nu, vandaag een dikke 4 uur in totaal bezig geweest en wat heb ik aan vooruitgang.....
detour schreef:Wie weet komt het goed, houd ons op de hoogte.
Suleitha, idd, soms scheelt dat echt hoor, een bitje!
suleilitha schreef:Weet je Yinari, er is geen paard wat geen appelmoes lust, dus dat kan men al mooi uitbuiten.
suleilitha schreef:detour schreef:Wie weet komt het goed, houd ons op de hoogte.
Suleitha, idd, soms scheelt dat echt hoor, een bitje!
Detour, dankzij jou schoot me dat van onze jaarling weer te binnen en die kon je dan veel beter houden.
Lindake, het gaat er juist om dat ze NIET moeten loslaten want dan heeft het dier het weer gewonnen, net als de voorgaande keren en wordt zijn vermoeden dat je met losrukken het ver schopt, alleen maar gesterkt. Dus vooral niet loslaten, liever een flink lang touw, en een paar handschoenen zodat de huid van de handen heel blijft. Desnoods zo hard tegenrukken, mocht hij er van door schieten, dat hij van de sokken gaat en languit in de wei beland. Daarmee is hij zomaar genezen, want hij zal slim genoeg zijn om uit te vinden dat op zijn plaat gaan het gevolg was van weg pogen te rennen.
_Jessica schreef:Ik zal inderdaad een bitje gaan meenemen, Die zal ik dan ook gelijk erin doen want als hij ervandoor gaat gaat hij hard, dus liever te vroeg als te laat.
detour schreef:Poeh, dat wordt nog een hele klus zo TS..Ik hoop dat je het dier al wandelend is slaap kan zingen..
_Jessica schreef:@Lindake, ik heb 2 hengstenkettingen met van die grote handvaten eraan, daar kan ik makkelijk met 2 handen aan hangen mocht het nodig zijn, ik zal altijd zorgen dat ik niet meegesleurd zal worden, ga vaak samen met de boer wormenkuren geven en elk jaar staan er een aantal jaarlingen waar ik weleens flink aan heb moeten hangen om ze bij me te houden, dat is tot nu toe altijd goedgekomen, Arough is het enige paard (tot nu toe) wat ik absoluut niet heb kunnen houden.
janouk schreef:Succes en denk vooral om je eigen veiligheid.
Alleen zou ik niet voor het bitje kiezen, want als je onverhoopt toch moet loslaten (wat ik echt niet hoop) staat je pony met bit in de wei en die krijg je voorlopig dan helemaal niet te pakken.
suleilitha schreef:Nou, het lijkt me dat de categorie betweterige oude dozen toch al heel wat nuttige tips hebben gegeven hahaha!!!!
En Jessica, heel veel succes, en laat ons weten hoe het jullie is vergaan!
suleilitha schreef:Weet je Yinari, er is geen paard wat geen appelmoes lust,