Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:02

Wie weet komt het goed, houd ons op de hoogte.

Suleitha, idd, soms scheelt dat echt hoor, een bitje!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:02

_Jessica schreef:
We hebben eerder 4 streepjes geprobeerd toen had het geen effect, vanavond heb ik gebeld met mijn eigen veearts en die zegt dat ik een hele zou kunnen proberen en dan na een uur terugkomen, hij zegt dat ik dan grote kans heb dat hij ergens in de hoek van de wei zal liggen slapen en hij zo mak als een lammetje zal moeten zijn.
Zolang ik dat halster maar om kan doen ben ik blij, daarna word het denk ik een kwestie van vasthouden en niet meer loslaten, heb al een goed touw met handvat erbij getoverd want die andere dingen glippen zo door je handen.
Ik denk dat de tranquigel dus sowiezo (geen id hoe je t schrijft) gebruikt gaat worden.

Ik vind het geen leuk spelletje meer nu, vandaag een dikke 4 uur in totaal bezig geweest en wat heb ik aan vooruitgang.....

Let er wel op dat je het touw op elk moment kunt blijven loslaten en dat je hand er niet in verstikt raakt. Zou nogal pijnlijk zijn als je hand vastblijft zitten als je pony er met jou vandoorgaat en jij op je buik er achter hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:03

Ook van mij veel succes en denk nog maar eens na over een trensbitje voor noodgevallen even aan het halster vastmaken zodat je net wat meer te vertellen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:06

detour schreef:

Detour, dankzij jou schoot me dat van onze jaarling weer te binnen en die kon je dan veel beter houden.
Lindake, het gaat er juist om dat ze NIET moeten loslaten want dan heeft het dier het weer gewonnen, net als de voorgaande keren en wordt zijn vermoeden dat je met losrukken het ver schopt, alleen maar gesterkt. Dus vooral niet loslaten, liever een flink lang touw, en een paar handschoenen zodat de huid van de handen heel blijft. Desnoods zo hard tegenrukken, mocht hij er van door schieten, dat hij van de sokken gaat en languit in de wei beland. Daarmee is hij zomaar genezen, want hij zal slim genoeg zijn om uit te vinden dat op zijn plaat gaan het gevolg was van weg pogen te rennen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:09

suleilitha schreef:
Weet je Yinari, er is geen paard wat geen appelmoes lust, dus dat kan men al mooi uitbuiten.

nou.... laat ik er nou eentje gehad hebben die het echt niet meer vrat na 2x.... Haha!
maar je kan altijd nog overstappen op suikerstroop Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:10

Suikerstroop of die ahornstroop of siroop ja!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:12

suleilitha schreef:
detour schreef:

Detour, dankzij jou schoot me dat van onze jaarling weer te binnen en die kon je dan veel beter houden.
Lindake, het gaat er juist om dat ze NIET moeten loslaten want dan heeft het dier het weer gewonnen, net als de voorgaande keren en wordt zijn vermoeden dat je met losrukken het ver schopt, alleen maar gesterkt. Dus vooral niet loslaten, liever een flink lang touw, en een paar handschoenen zodat de huid van de handen heel blijft. Desnoods zo hard tegenrukken, mocht hij er van door schieten, dat hij van de sokken gaat en languit in de wei beland. Daarmee is hij zomaar genezen, want hij zal slim genoeg zijn om uit te vinden dat op zijn plaat gaan het gevolg was van weg pogen te rennen.

In noodgeval moet ze wel los kunnen laten. Als ze bv op haar buik ligt en de pony blijft gaan met die banaan dan moet ze los kunnen laten. Ze heeft handvaten gemaakt in haar koord en ik heb gewoon gezegt dat ze er voor moet zorgen dat ze niet vast geraakt in dat touw. Veiligheid gaat nog altijd boven alles.
Verder zijn we het helemaal eens *LOL*.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:14

dat is LInda Lachen maar dan is ze verder terug dan nu Lachen

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:16

Ik zal inderdaad een bitje gaan meenemen, Die zal ik dan ook gelijk erin doen want als hij ervandoor gaat gaat hij hard, dus liever te vroeg als te laat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:17

en dan gewoon geen druk op het touwtje, en als hij het rit aanneemt even een goeie ruk geven...... en gelijk de druk er weer af..........

op het moment dat hij druk op het touwtje krijgt kan hij zijn kracht tegen je gebruiken Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:18

_Jessica schreef:
Ik zal inderdaad een bitje gaan meenemen, Die zal ik dan ook gelijk erin doen want als hij ervandoor gaat gaat hij hard, dus liever te vroeg als te laat.

Goedzo, hoor! Knipoog En als het geen gevaar voor jezelf is; al gaat ze op d'r kop staan, niet loslaten! Ach gut
Lange lijn is ook prettig, zodat- mocht ze omhoog komen en uit balans raken- je toch nog grip hebt. En al raakt ze dan in de klit met d'r benen- jammer. Bloos Misschien kun je het dan op een of andere mnaier nog ontrafelen.

Als je loslaat is ze weer een overwinningservaring rijker. Sterkte,hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:20

Goeie tip Renee, eh Kim hahaha!!!
Ik denk, dat als hij genoeg Tranqigel heeft opgevroten, hij niet snel het hazenpad zal kiezen, eerlijk gezegd.
Wat ook nog helpt is NIET op de hals kloppen bij wijze van belonen, maar krabben. Zelfde idee wat paarden met de tanden bij elkaar doen, daar worden ze ook rustig van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:21

oja nog een tip......... zorg ervoor dat hij zijn schouder niet voorbij jou krijgt, dan zijn ze ook zo weg

EN zorg ervoor dat hij lichte stelling richting jou heeft, op het moment dat hij naar buiten gaat kijken dit direct corrigeren, want anders is hij ook weg Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:21

Poeh, dat wordt nog een hele klus zo TS..Ik hoop dat je het dier al wandelend is slaap kan zingen..

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:24

@Lindake, ik heb 2 hengstenkettingen met van die grote handvaten eraan, daar kan ik makkelijk met 2 handen aan hangen mocht het nodig zijn, ik zal altijd zorgen dat ik niet meegesleurd zal worden, ga vaak samen met de boer wormenkuren geven en elk jaar staan er een aantal jaarlingen waar ik weleens flink aan heb moeten hangen om ze bij me te houden, dat is tot nu toe altijd goedgekomen, Arough is het enige paard (tot nu toe) wat ik absoluut niet heb kunnen houden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:25

Succes en denk vooral om je eigen veiligheid.

Alleen zou ik niet voor het bitje kiezen, want als je onverhoopt toch moet loslaten (wat ik echt niet hoop) staat je pony met bit in de wei en die krijg je voorlopig dan helemaal niet te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:25

Nou, het lijkt me dat de categorie betweterige oude dozen toch al heel wat nuttige tips hebben gegeven hahaha!!!!
En Jessica, heel veel succes, en laat ons weten hoe het jullie is vergaan!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:26

detour schreef:
Poeh, dat wordt nog een hele klus zo TS..Ik hoop dat je het dier al wandelend is slaap kan zingen..

Ik hoop het ook, het is een superleuke pony maar dit is echt een rotperiode, van mij mag ieder paard weleens een offday hebben, maar meer als een maand gaat me echt te ver.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:26

_Jessica schreef:
@Lindake, ik heb 2 hengstenkettingen met van die grote handvaten eraan, daar kan ik makkelijk met 2 handen aan hangen mocht het nodig zijn, ik zal altijd zorgen dat ik niet meegesleurd zal worden, ga vaak samen met de boer wormenkuren geven en elk jaar staan er een aantal jaarlingen waar ik weleens flink aan heb moeten hangen om ze bij me te houden, dat is tot nu toe altijd goedgekomen, Arough is het enige paard (tot nu toe) wat ik absoluut niet heb kunnen houden.

Goed zo OK dan!.
Maakte ik mij even zorgen om niks Lachen.

In ieder geval: veel succes morgen!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:27

janouk schreef:
Succes en denk vooral om je eigen veiligheid.

Alleen zou ik niet voor het bitje kiezen, want als je onverhoopt toch moet loslaten (wat ik echt niet hoop) staat je pony met bit in de wei en die krijg je voorlopig dan helemaal niet te pakken.

Ik denk dat het doel de middelen heiligt. Knipoog
De kans dat ze het dier houdt is zo vele malen groter.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:29

suleilitha schreef:
Nou, het lijkt me dat de categorie betweterige oude dozen toch al heel wat nuttige tips hebben gegeven hahaha!!!!
En Jessica, heel veel succes, en laat ons weten hoe het jullie is vergaan!

Zoals een aantal pagina's geleden al door jullie werd gezegd, je word nooit te oud om te leren, jeetje wat word ik toch wijs van dit topic Clown
Nu nog even succes hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:36

Nou, ik denk dat het wel goed komt Jessica!!!! Enkele posts van mij kwamen misschien niet leuk over voor je, maar ik ben waarschijnlijk ietsie pietsie ouder en heb, net als Kiwiko al heel wat verpeste en verklote peerden door de handen gehad in mijn leven.
Jij laat zelf erg duidelijk merken dat je open staat voor goeie raad en wilt leren. Beter kan toch niet! We zijn allemaal ergens begonnen, hoor. En we hebben ook allemaal van andere mensen geleerd en er hard ons best voor gedaan.
Ik hoop i.i.g dat het erg snel gaat lukken om de Fjord eindelijk te pakken te krijgen en wens jullie dat je daarna weer fijn met hem aan het werk kunt en leuke dingen doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:07

We duimen allemaal voor je hoor! Vork Zet hem op meid!!!! Je kan het!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:09

heel veel succes meid. Hou er wel rekening mee dat een paard wat versuft is (door medicatie) schrikkeriger zal/kan reageren.!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:15

suleilitha schreef:
Weet je Yinari, er is geen paard wat geen appelmoes lust,

Jawel, de mijne Haha!

Heb hem medicatie gegeven met appelmoes. Toen ik na een tijdje het potje aan hem op wilde voeren moest hij het niet. Dat is nu 2 jaar geleden, heb het sindsdien niet meer geprobeerd. Clown