Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:07

waarom zou je een paard schoppen? lees hier nu een paar antw, blijkt dat er dus wel mensen zijn die dat doen:s ik negeer mijn paard als ze iets doet wat niet mag (is dus wel een echte straf voor een dier!!) of verhef mijn stem even maar slaan kan/doe ik niet, mijn paard is nogal hoofdschuw, ookal heb IK haar nooit geslagen (zal wel te maken hebben met haar verleden, dat ik jammer genoeg niet ken..) En een vergelijking maken met de natuur is eigenlijk wel een beetje belachelijk! Net alsof paarden hier in de natuur leven! Paarden zijn gedomesticeerd en ze leven bijna nergens 'zoals in de natuur'. En trouwens, jij bent toch geen soortgenoot? sorry hoor maar hier raak ik met mijn verstand niet aan Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:08

ls ik een soortgenoot was trapte ik nog harder naar een paard als die vervelend was Clown
Ga jij ook een paard negeren die bewust naar je trapt en je ook nog raakt? Vind ik heeeeel knap Clown

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:10

Welshcobfan schreef:
ls ik een soortgenoot was trapte ik nog harder naar een paard als die vervelend was Clown
Ga jij ook een paard negeren die bewust naar je trapt en je ook nog raakt? Vind ik heeeeel knap Clown
er heeft hoe dan ook nog nooit een paard naar mij getrapt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:12

@ fiekhe, klopt ik ben geen soortgenoot en daarom moet het paard met mij respectvol omgaan, want ik kan het geweld met mijn broze lijfje niet hebben dat paarden onderling hebben

en dat er nog nooit een paard naar jou getrapt heeft, heeft waarschijnlijk te maken met nog nooit de juiste tegen gekomen zijn Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:16

KiWiKo schreef:
@ fiekhe, klopt ik ben geen soortgenoot en daarom moet het paard met mij respectvol omgaan, want ik kan het geweld met mijn broze lijfje niet hebben dat paarden onderling hebben
idd groot gelijk Lachen
en dat er nog nooit een paard naar jou getrapt heeft, heeft waarschijnlijk te maken met nog nooit de juiste tegen gekomen zijn Lachen
de juiste hoe bedoel je (een trapper?)? een paard trapt toch niet zonder reden hoor, volgens mij..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:17

Als een paard naar mij trapt kan hij een opdonder krijgen... als ik een zweep voorhanden heb met die en anders doen mijn voeten het heel goed. Verder schop ik niet alleen als ze uithalen... dan zijn ze even de pineut.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:17

Ondanks het al eeuwen van gedomesticeerd zijn heeft het paard zijn kuddegedrag en zijn vluchtgedrag behouden. Dus een correctie zoals enigzins in de kudde voorkomt vind ik dan niet zo raar.

Was blij toen mijn eerste pony door twee shetlanders op zijn plaats is gezet, (maar ja dan moet je ook niet als ruin, 2 hengsten proberen te dekken) als ik zo mijn pony had gecorrigeerd had ik de hele manege over me heen gekregen.

fiekhe, wees blij dan dat je dat nooit mee hebt hoeven te maken. Ik helaas wel, gelukkig bijna nooit geraakt.
Elk paard zal wel een reden hebben om te trappen, maar niet elke reden is een excuus om het gedrag op dat moment maar te accepteren.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:18

fiekhe schreef:
KiWiKo schreef:
idd groot gelijk Lachen
de juiste hoe bedoel je (een trapper?)? een paard trapt toch niet zonder reden hoor, volgens mij..

Kan ook uit dominantie zijn enz. Maar goed ook als ze ergens last van hebben hoeven ze nog niet naar je uit te halen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:19

nee da's natuurlijk waar Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:20

Citaat:

onee fIekhe? Haha! Haha! ik heb bij Nadine Capellmann gewerkt en haar toenmalige toppurt Mylord stond iedereen naar het leven......... super beest onder het zadel, levensgevaarlijk op stal!

ik heb jaren op handelsstallen gewerkt en daar zaten inderdaad paarden tussen die je niet kon vertrouwen.......

er zijn ZAT paarden die trappen zonder dat jij als persoon daar de aanleiding voor geeft

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:20

Ik heb wel eens gehoord dat als een paard je trapt, dat je dan terug moet trappen omdat ze dat in een kudde ook doen.
Maar ik zou het zelf nooit doen, gewoon omdat ik bang ben dat ik hem zeer doe Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:21

Als je een paard gaat lopen negeren terwijl deze loopt te bijten of trappen (bewust), denk ik niet dat het ophoudt. Consequent zijn, een paard is niet heilig, hr.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:22

wsundayl schreef:
Was blij toen mijn eerste pony door twee shetlanders op zijn plaats is gezet, (maar ja dan moet je ook niet als ruin, 2 hengsten proberen te dekken)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA Clown Nagelbijten / Gniffelen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:23

Riss schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat als een paard je trapt, dat je dan terug moet trappen omdat ze dat in een kudde ook doen.
Maar ik zou het zelf nooit doen, gewoon omdat ik bang ben dat ik hem zeer doe Clown
ik denk dat je paard jou eerder zeer zal doen, dan jij hem!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:25

wij kunnen, ook al zouden wij een paard uit alle machte trappen... het dier echt geen pijn doen Lachen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:29

reken maar als mijn paard me een trap geeft (al stond ik per ongeluk achter hem) krijgt hij er echt 1 terug hoor..
Die paarden zullen er nog geen eens naar om kijken (die van mij Lachen ) hun moeten ook respectvol behandeld worden wij ook door hun Knipoog

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:30

Als een paard mij trapt tja dan geef ik m toch echt wel een trap terug. Hoe hard dat dan misschien ook klinkt! Dat doen ze in een kudde of wat dan ook meestal ook. En die komen meestal ook wat harder aan!!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:32

KiWiKo schreef:
Citaat:

onee fIekhe? Haha! Haha! ik heb bij Nadine Capellmann gewerkt en haar toenmalige toppurt Mylord stond iedereen naar het leven......... super beest onder het zadel, levensgevaarlijk op stal!

ik heb jaren op handelsstallen gewerkt en daar zaten inderdaad paarden tussen die je niet kon vertrouwen.......

er zijn ZAT paarden die trappen zonder dat jij als persoon daar de aanleiding voor geeft
maar weetje dan hoe het komt dat ze daarmee begonnen zijn? want als er zoiets is,ligt het toch wel vaak aan de mensen die er ooit mee omgegaan zijn. het hoeft niet dat ze zoiets aangeleerd hebben,maar evengoed nooit afgeleerd /duidelijk gemaakt dat zoiets fout is kan een reden zijn. Het kan zijn dat ze daardoor onbetrouwbaar zijn, wat waarschijnlijk erg moelijk is om er weer uit te krijgen. Natuurlijk ontken ik niet dat het ook wel eens aan het paard kan liggen. ik had er misschien altijd moeten tussen plaatsen, beetje te rap geweest.mijn fout.. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:34

ik denk inderdaad dat als je in de wereld top meerijd dat je niet weet hoe je met paarden om moet gaan Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:39

Net of ik mijn pony echt pijn kan doen als ik hem een trap geef. Tik met de zweep komt echt veel harder aan Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:44

Dat je een paard niet pijn kan doen als je hem een rotschop geeft, daar ben ik het niet mee eens. Als jij vol uit haalt en hem flink raakt in z'n buik, dan kan dat echt heel naar aankomen.

Ik heb mijn paard ook wel eens een rotschop verkocht ja. Ik accepteer veel, maar bijten en schoppen is daar niet bij. Net zoals het link worden tijdens het bekappen. Is het gedrag daarmee gecorrigeerd, dan volgt er op goed gedraag een uitbundige beloning. Wil een braaf paard, geen angstig paard Knipoog

Laatst moest ik mijn paard van de DA longeren, hij zou komen kijken of ze echt maandagziekte had. Paard had er de ziekte flink in, en was strontchagrijnig. Het ging een paar rondjes goed, toen was ze het zat en ging uithalen, steigeren en bokken. Toen heb ik ook een flinke trap van 'r te pakken gehad. Omdat ik wist dat ze pijn had en daarom niet wou/zo vervelend was, heb ik het toen zo gelaten. Echter, als ze op stal dreigend met een been staat te zwaaien oid, dan weet ze dat een tik kan verwachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:47

Geloof me: mijn trappen zijn echt niet hard Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:48

Waar ik bij op stal stond jaren geleden werd er een paard bekapt door de smid van degene waarvan het paard was. Dit paard was al een vrij groot draakje en haalde voluit naar het hoofd van de smid tijdens het bijvijlen. De beste man kreeg hem vol in zijn gezicht en had een flinke bloedneus te pakken (en nog een geluk dat er niets gebroken was) Dus hij bedenkt zich geen moment en geeft het dier een gigantische schop onder zijn kont. Het paard stond wel even een minuutje te stuiteren van schrik. De eigenaresse werd daarop enorm kwaad op de smid en ging tekeer dat zij de enige is die haar paard zo mocht straffen etc etc, terwijl die man toch echt een goede smid was en ik hem niets vreemds heb zien doen (stond er naast)

Ik had echt wel hetzelfde gedaan, en het was niet de eerste keer dat dat dier uithaalde Ook tegenover mijn paard had hij er een handje van. Overigens was dat de laatste keer dat de smid haar paard deed, hij heeft het daarna geweigerd (en terecht)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-03-07 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:53

ik heb ook wel eens dat ik bij mezelf denk.... Paaahaard doe nou eens goed uithalen!!!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:55

Citaat:
want als er zoiets is,ligt het toch wel vaak aan de mensen die er ooit mee omgegaan zijn. het hoeft niet dat ze zoiets aangeleerd hebben,maar evengoed nooit afgeleerd /duidelijk gemaakt dat zoiets fout is kan een reden zijn. Het kan zijn dat ze

Oke, met je eens, maar hoe had dat paard het dan afgeleerd moeten worden c.q. duidelijk gemaakt dat het niet mag trappen naar mensen.
Die van mij is weet ik 100% nooit slecht behandeld door mensen dus ze heeft ook geen reden om zomaar trappen uit te delen. En toch heeft ze dit geprobeerd, net zoals ze met 9 maanden al als protestreactie loodrecht de lucht in steigeren had.