Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Hansje je kunt ook je berichten in 1 bericht plaatsen
ik kan me echt niet voorstellen dat hij in geen 2 jaar een smid heeft gezien, dan staan zijn hoeven naar boven gekruld....
Verder had jij die hoefsmid al aan kunnen spreken voordat hij een voetje vroeg dat het hier om een paard ging wat nog nooit in de hand is geweest

van een hoefsmid is het misschien normaal, maar volgens mij, als hij zich aan jouw paardje stoort en hem daarom trapt, is het oog om oog tand om tand niet?
en mag je op jouw beurt hem een trap geven? Of is dat too much? Sonja schreef:Ook als het paard zich staat te misdragen Cornenothome?
(Heb ik 'r niet geleerd hoor
hoewel onze smid inderdaad wel een kontje om in te bijten heeft, haha) Sonja schreef:Zo gaat dat bij ons ook ja. Ik grijp zelf eerder in dan de smid, en een bozig "Milenaaaaa" is doorgaans genoeg. De mijne heeft als eigenaardigheidje dat ze het heerlijk vindt om de smid in z'n kont te bijten(Heb ik 'r niet geleerd hoor
hoewel onze smid inderdaad wel een kontje om in te bijten heeft, haha)
En toen mijn smid nog wat lang haar had, toen nam ze zijn haar tussen haar tanden en probeerde ze eraan te trekken
) smid ermee lachen!! Nadya schreef:Het gaat hier toch ook om je eigen paard (zie titel topic)???
Sommige mensen die meteen kritiek spuien, als je zegt dat een hoefsmid meteen kan vertrekken als hij je paard slaat/schopt, stellen het toch ook niet echt genuanceerd.

Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.