fresco schreef:Het mooie ia van dit soort discussies: is dat de hoefsmeden er altijd op aan worden gekeken!
Paard is vervelend -----> krijgt een corrigeerde mep van de hoefsmid en de eigenaar slaat op tilt!
BELACHELIJK
Mensen, voed je paard goed op, dan hoeft de hoefsmid hem/haar geen klap te verkopen.
(oke, er zijn uitzonderingen...)
Ach, Fresco, er zijn helaas zat hoefsmeden (lees bv. ook eens wat de TS schreef en ik heb het zelf dus ook diverse keren meegemaakt, ook bij mijn vorige pony'tje) die losse handjes hebben, hoor. Natuurlijk zijn er paarden die problemen maken tijdens het bezoekje van de hoefsmid (al geloof ik gewoon niet in geweld). Maar je moet je wel realiseren dat het om een paard gaat, die nou eenmaal zijn evenwicht wel eens kan verliezen of angstig is of zijn been even terug wil. Ik moet de nagels van mijn peuterdochter ook wel eens knippen en stel je voor dat ik haar ga slaan, omdat ze haar voetje of handje even terugtrekt. Nou, echt niet!!! Geldt dus ook voor mijn paard, wat een schat van een beest is en prima opgevoed wordt (al zeg ik het zelf). Gewoon een beetje geduld hebben en rust uitstralen, dan is het klusje zo geklaard, hoor.

.