Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
xIngex schreef:Slaan en schoppen doe je uit onmacht...Omdat je zo gauw geen andere oplossing weet..Hoe harder hoe eerder hij bang is voor de pijn en zal hij het nooit meer doen(zo krijg ik het idee hoe er over gedacht wordt).....Een corrigerende tik is hem op zijn plaats te zetten en hem wat duidelijk te maken...

Welshcobfan schreef:Figo, je bent nog jong en je hebt nog veel te leren in de echte wereld. Je kunt nooit aan de buitenkant de reden zien.
Cassidy schreef:Mwah...je hebt paarden die per definitie niet de trailer in gaan...niet omdat ze bang zijn, maar gewoon niet willen. Valt dat bij jouw onder pesten?
NikkiNik schreef:Als je paard je vertrouwt, krijg je hem zo de trailer in, hoor.
xIngex schreef:Mensen schreeuwen toch meestal de reden...Als je nou je poot niet omhoog doet banketstaaf!!!En hij krijgt een dreun hoor je toch wat er aan de hand is...Okey het kan niet altijd maar regelmatig dat dit soort dingen gebeuren

NikkiNik schreef:Cassidy schreef:Mwah...je hebt paarden die per definitie niet de trailer in gaan...niet omdat ze bang zijn, maar gewoon niet willen. Valt dat bij jouw onder pesten?
Neem van mij aan, dat het duidelijk te zien is dat haar paard angst heeft, aangezien hij steeds de trailer in gemept wordt. Dat is voor dat paard elke keer een negatieve ervaring. Jee, snap je dat zelf nou niet?? Maar blijven vasthouden aan je mening, he??
Cassidy schreef:Nee joh, krijg je hele spectaculaire krantekoppen van.
Of dan staat er op de grafsteen: ....hier ligt iemand die niet wilde meppen....
Welshcobfan schreef:Niet al het falen kun je wijten aan gebrek aan vertrouwen, paard heeft ook een eigen wil
xIngex schreef:Als je paard je vertrouwt, krijg je hem zo de trailer in, hoor
Das niet helemaal waar....Ik ben al een jaar bezig met mijn paard makkelijk de trailer op te laten lopen...En zonder geweld...Het enige wat ik gebruik is een touwtje die ik aan de zijkant knoop(want ze loopt er van de zeikant heel de tijd af).En dat touwtje houden we strak als ik haar meeneem in de trailer...Maar zonder touwtje lukt het niet. In andere dinge die ze eng vindt vertrouwd ze me wel...Maar wat dit is...

:D:D:D:D:D:D:D Welshcobfan schreef:nikkinik: omdat???
Wie ben jij om te bepalen wat de reden is voor iemand gedrag? Dat kan je niet, omdat bijna iedereen verkeerd intrepreteerd. Als jij een fout maakt ligt dat aan de omstandigheden, als een ander het doet ligt het aan hun zelf (verkeerd gedacht dus, maar zo denkt een gemiddeld mens als het op situaties beoordelen aankomt)