wat vinden jullie van het echt slaan van een paard!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: wat vinden jullie van het echt slaan van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:24

Dus als jij mij hoort zeggen ''doe eens normaal lummel'' weet jij exact te vertellen wat er gaande is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:25

xIngex schreef:
Slaan en schoppen doe je uit onmacht...Omdat je zo gauw geen andere oplossing weet..Hoe harder hoe eerder hij bang is voor de pijn en zal hij het nooit meer doen(zo krijg ik het idee hoe er over gedacht wordt).....Een corrigerende tik is hem op zijn plaats te zetten en hem wat duidelijk te maken...

Nooit gehoord van conditioneren? Dat heeft niets te maken met onmacht. Paard stout--> tik --> paard lief. Herhaal dit op momenten dat het paard stout is en het ongewenste gedrag zal daardoor veranderen in gewenst, omdat hij de negatieve concequenties wil vermijden. Heeft niets te maken met angst, maar met het bereiken van plezierige dingen (geen straf, knuffel omdat paard lief is)

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:25

Nou, ik zie bij ons op de boerderij waar mensen les krijgen zo vaak wat er gebeurd. Ik sta er regelmatig naar te kijken, verschrikkelijk. Ben blij dat mijn paard zo niet behandeld wordt. Of dan hoor ik zo'n miep over hoe ze haar paard de trailer in slaat, omdat hij haar loopt te 'pesten'. Ja hoor, paarden pesten mensen. Echt niet, zo denken paarden helemaal niet. Ik vind dat echt zielig voor die paarden. Niet normaal. En zo gaat men met paarden om, helaas....... Gelukkig niet iedereen.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:26

Figo, je bent nog jong en je hebt nog veel te leren in de echte wereld. Je kunt nooit aan de buitenkant de reden zien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:26

Mwah...je hebt paarden die per definitie niet de trailer in gaan...niet omdat ze bang zijn, maar gewoon niet willen. Valt dat bij jouw onder pesten?

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:27

Welshcobfan schreef:
Figo, je bent nog jong en je hebt nog veel te leren in de echte wereld. Je kunt nooit aan de buitenkant de reden zien.

Dat is natuurlijk onzin........

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:29

Cassidy schreef:
Mwah...je hebt paarden die per definitie niet de trailer in gaan...niet omdat ze bang zijn, maar gewoon niet willen. Valt dat bij jouw onder pesten?

Neem van mij aan, dat het duidelijk te zien is dat haar paard angst heeft, aangezien hij steeds de trailer in gemept wordt. Dat is voor dat paard elke keer een negatieve ervaring. Jee, snap je dat zelf nou niet?? Maar blijven vasthouden aan je mening, he??

xIngex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:29

Mensen schreeuwen toch meestal de reden...Als je nou je poot niet omhoog doet banketstaaf!!!En hij krijgt een dreun hoor je toch wat er aan de hand is...Okey het kan niet altijd maar regelmatig dat dit soort dingen gebeuren

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:30

nikkinik: omdat???
Wie ben jij om te bepalen wat de reden is voor iemand gedrag? Dat kan je niet, omdat bijna iedereen verkeerd intrepreteerd. Als jij een fout maakt ligt dat aan de omstandigheden, als een ander het doet ligt het aan hun zelf (verkeerd gedacht dus, maar zo denkt een gemiddeld mens als het op situaties beoordelen aankomt)

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:30

Als je paard je vertrouwt, krijg je hem zo de trailer in, hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:32

NikkiNik schreef:
Als je paard je vertrouwt, krijg je hem zo de trailer in, hoor.

omdat je 1 ervaring hebt met je paard, hoef je dat niet te generaliseren over andere paarden. Elk paard is anders. Ik vertrouw mijn vader ook volledig, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik daardoor alles doe en durf Koe

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:33

xIngex schreef:
Mensen schreeuwen toch meestal de reden...Als je nou je poot niet omhoog doet banketstaaf!!!En hij krijgt een dreun hoor je toch wat er aan de hand is...Okey het kan niet altijd maar regelmatig dat dit soort dingen gebeuren

Een paard kan bij mij om meerdere redenen een 'dreun' krijgen, maar als jij net die 2 tellen dat het paard wat deed niet keek weet jij alsnog niet waar het om gaat.

noortjejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:34

Als je paard je vertrouwt, krijg je hem zo de trailer in, hoor

hier ben ik het niet mee eens .
mijn paardje die heeft vroeger een slechte ervaring met de trailer gehad bij vorige mensen.
dat blijft ze altijd onthouden dus wil ze er nooit super in.
maar ik vertrouw haar en zij mij.

xIngex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:35

Das niet helemaal waar....Ik ben al een jaar bezig met mijn paard makkelijk de trailer op te laten lopen...En zonder geweld...Het enige wat ik gebruik is een touwtje die ik aan de zijkant knoop(want ze loopt er van de zeikant heel de tijd af).En dat touwtje houden we strak als ik haar meeneem in de trailer...Maar zonder touwtje lukt het niet. In andere dinge die ze eng vindt vertrouwd ze me wel...Maar wat dit is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:35

Niet al het falen kun je wijten aan gebrek aan vertrouwen, paard heeft ook een eigen wil Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:36

NikkiNik schreef:
Cassidy schreef:

Neem van mij aan, dat het duidelijk te zien is dat haar paard angst heeft, aangezien hij steeds de trailer in gemept wordt. Dat is voor dat paard elke keer een negatieve ervaring. Jee, snap je dat zelf nou niet?? Maar blijven vasthouden aan je mening, he??

Ik spreek algemeen, jij begint over dit ene geval. Maar als ik een paard met twee voeten op de laadklep in alle rust heel geinteresseerd de omgeving zie bekijken, is dat geen angst maar pure onwil/dominantie. Voor sommige mensen dus idd pesten.
Wel een beetje ruim blijven denken he? Net zoals wij achter de PC of zelfs op stal niet kunnen beoordelen of een tik een reden heeft, kunnen wij van achter de PC niet beoordelen of het paard van het betreffende meisje echt bang is of puur niet wil.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:37

Cassidy schreef:
Nee joh, krijg je hele spectaculaire krantekoppen van.

Of dan staat er op de grafsteen: ....hier ligt iemand die niet wilde meppen....

Hahaha

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:37

Welshcobfan schreef:
Niet al het falen kun je wijten aan gebrek aan vertrouwen, paard heeft ook een eigen wil Knipoog

Zeker weten, zo heb ik paarden mee gemaakt die altijd alleen er op wouden lopen, achterste voren of gewoon een dagje niet Clown

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:38

xIngex schreef:

Das niet helemaal waar....Ik ben al een jaar bezig met mijn paard makkelijk de trailer op te laten lopen...En zonder geweld...Het enige wat ik gebruik is een touwtje die ik aan de zijkant knoop(want ze loopt er van de zeikant heel de tijd af).En dat touwtje houden we strak als ik haar meeneem in de trailer...Maar zonder touwtje lukt het niet. In andere dinge die ze eng vindt vertrouwd ze me wel...Maar wat dit is...

Getraumatiseerde paarden zijn een heel ander verhaal, maar je kan ze wel desensibileren. Kost een hoop tijd, maar het kan wel. Ik had het trouwens in mijn verhaal over een normaal paard zonder trauma's, die eens in de zoveel tijd naar het strand gebracht wordt.

FliiCkaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:38

7. Je bent zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van je berichten
maar Oke Oke ik zal normaal praten.... nu blij Haha!:D:D:D:D:D:D:D

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:39

Welshcobfan schreef:
nikkinik: omdat???
Wie ben jij om te bepalen wat de reden is voor iemand gedrag? Dat kan je niet, omdat bijna iedereen verkeerd intrepreteerd. Als jij een fout maakt ligt dat aan de omstandigheden, als een ander het doet ligt het aan hun zelf (verkeerd gedacht dus, maar zo denkt een gemiddeld mens als het op situaties beoordelen aankomt)

Als ik een fout maak, zie ik dat terug bij mijn paard. En dan geef ik de omstandigheden niet de schuld, maar wel mezelf. Zo zit ik in elkaar, jij ook?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:40

Maar kun jij dat ook zo makkelijk voor anderen bepalen of iets terrecht of onterrecht is?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:42

Anders gezegt: Ik geef een paard een lel omdat hij niet op 4 benen kan blijven of mij bijt, is iets wat ik terecht vind.
Maar jij bent het daar niet mee eens dus is het onterecht?

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:42

Ik spreek algemeen, jij begint over dit ene geval. Maar als ik een paard met twee voeten op de laadklep in alle rust heel geinteresseerd de omgeving zie bekijken, is dat geen angst maar pure onwil/dominantie. Voor sommige mensen dus idd pesten.
Wel een beetje ruim blijven denken he? Net zoals wij achter de PC of zelfs op stal niet kunnen beoordelen of een tik een reden heeft, kunnen wij van achter de PC niet beoordelen of het paard van het betreffende meisje echt bang is of puur niet wil.
[/quote]

Als je zulke problemen met trailerladen hebt, vraag ik me af hoe goed je paard je volgt tijdens het gewone leiden. Misschien ben je dan niet overtuigend genoeg als je hem in de trailer wilt zetten.....

xIngex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:43

nee je kan dat niet bepalen....maar wel je eigen mening over en manier voor hebben ...