wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 18:21

cissie schreef:
Ts wat vind je partner er inmiddels van? iedereen kan van alles voorstellen en roepen maar het is als ik het goed heb begrepen zijn paard toch?

Ik hoop dat jullie tot een gezamelijk besluit kunnen komen.

Ja is idd zijn paard. Mijn vriend heeft lang naar een reden proberen zoeken waarom dit is kunnen gebeuren, die hij niet gevonden heeft. Hij beseft gelukkig wel dat dit geen gewone beet was en ziet wel het gevaar en de risico's, dat maakt het voor hem draaglijker. Al heeft hij het er wel ontzettend moeilijk mee.
Maar we zijn er voor elkaar en dat is ook al veel, zijn hier samen aan begonnen en zullen hier samen doorheen moeten ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:26

Intussen pagina 20 en het valt op de bladzijde na bladzijde de toon feller wordt. Eerst ging het over een paard dat gebeten had en zijn eigenaar een hele lelijke wond toegebracht heeft. Intussen wordt er gesproken over een 'killer', 'verscheuren' en zou het zelfs voor een veearts te veel risico zijn om hem een definitieve spuit te geven. Ik denk dat dit echt overdreven is en dat TS hier niet mee geholpen is.
Wat ik uit haar berichten opmaak is dat het over een dominant, ongemanierd paard gaat met voernijd.
Het is aan TS en haar vriend om op een rustige manier te overleggen wat de mogelijkheden zijn en dan een beslissing te nemen.
Wat betreft de man die is komen kijken: iemand die bij de eerste bezichtiging een trailer en cash geld bijheeft, dat klink heel erg als een handelaar. Goed dat hij het paard niet meegekregen heeft.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:27

Voor je eigen gemoedsrust kan je altijd nog uitzoeken of een paard een tumor heeft.
Maar als je er nu al bang voor bent en je weet dat dit paard vaker mensen zomaar bijt, wil je nooit op je geweten hebben dat hij een keer een kindje grijpt in welke situatie dan ook.

In dat geval rest nog maar 2 opties
1 verkoop met de gedachte dat hij het nog een keer kan doen ondanks je eerlijke verhaal. Elke koper die dit paard wilt kopen zullen de afstamming Google en op dit topic uitkomen. Dier gaat hierdoor dus in de Handel terecht komen.

2 slacht/inslapen paard de eeuwige groene weides gunnen.
Paard is 18 en heeft een vrij mooi leven gehad maar soms zijn de maatstaven eerder vol in veiligheid van de mens.

Jammer dat de oude eigenaar nooit verteld heeft, had jullie een hoop verdriet en ellende bespaard.
Succes met jullie keuze

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 18:30

Picasso schreef:
Ben het met pien_2010 eens; iedereen weet het zo goed, maar jij bent wel degene die hem moet wegbrengen en moet laten inslapen. En rotpaard of niet, dat blijft naar! Sterkte!

Dank je wel! En inderdaad, dat is zo.. ondanks alles wat er gebeurd heb ik ook hele mooie momenten met hem beleefd.

Wij hebben geen kinderen, mijn dieren zijn mijn kinderen en ik mag God op mijn blote knieën danken dat ik nog nooit een dier heb moeten laten afmaken!

Tot nu dus.. En dat maakt het verschrikkelijk moeilijk!

GabberGill

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:45

Is het ook en ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb er genoeg moeten laten inslapen en al ben je het bijna gewend, blijft het moeilijk. Ik denk ook dat als ik hem zou nemen dat ik hem uiteindelijk moet laten gaan en dat is me alleen maar ellende op de hals halen.

Ik hoop zo dat dit een plekje voor je gaat krijgen, want ik heb aan je gemerkt dat dit paard ondanks dat hij je vreselijk verwond heeft ook genoeg voor je betekent!

Sterkte.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:51

anne_bento schreef:
Ik heb de foto's niet gezien, maar kan uit de reacties wel opmaken dat dit niet zomaar een beet is geweest.

Joolien heeft ze op pag. 4 in een spoiler gezet. Voor de tere zieltjes. Ik vind het nogal wat...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:55

Lijkt me voor je vriend ook heel heftig ja.. En het is ook bizar, want 'normaal' was die wel lief en leuk. Helaas is er geen enkel goed excuus voor deze wond. Heel veel sterkte met de beslissing, hij is geloof ik al gemaakt. In mijn ogen ook de enige juiste keus in dit geval.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:02

Ygritte schreef:
Ik ken inderdaad paarden, vooral paarden met 'sterke karakters' zoals dat heet, die vechten bij de narcose. Dit niet in de vorm van letterlijk vechten zoals het paard van TS heeft gedaan, maar vechten als in: verzetten tegen de narcose, wanhopig proberen te blijven staan of weer op te gaan staan, trappen naar mensen die het paard vasthouden

Paarden vechten niet tegen de narcose. Heeft ook niets met "sterk karakter" te maken.
Paarden zijn vluchtdieren die er alles aan te doen om niet te vallen. Dat paarden tegen narcose lijken te "vechten" heeft te maken met onvoldoende steun/begeleiding bij het door de benen gaan.
Ik heb een paar x een paard weg moeten brengen en heb dat altijd gedaan door inslapen bij de veearts in een narcosebox, waarbij voldoende ondersteuning werd gegeven bij het door de benen zakken. Dat heeft nooit enige stress gegeven. Niet bij het paard en niet bij ons.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:16

Indien je kiest voor insalpen kun je ook de betreffende dierenarts vragen in plaats van rustig maak spuitje en narcose gevolgd door definitieve spuit te schieten.
Mijn oude dame was voorheen ook een vechter tegen verdoving, toen ik in april ineens een paard had wat niet meer kon staan heb ik deze optie ook besproken met de dierenarts. Hij gaf aan te kunnen schieten en dan inplaats van verbloeden de laatste spuit te geven. Uiteindelijk was het niet meer nodig en gaf mijn paard het zelf al op maar had zij op dat moment nog de vechtlust die zij altijd vertoonde dan was dat mijn route geweest.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:22

GabberGill schreef:
Shirley schreef:

Maar je wilt hem wel overnemen?
Dan wordt het er toch één van jou :?

Het is zonde dat je bepaalde reactie's heel anders laat overkomen via een scherm.

Ik bedoelde te zeggen dat ik ergens wel besef dat dit een te groot risico is om te nemen en miss onnodig voor een 18 jarige.

Ik zou er zelf dan veel tijd en geld in steken en waarschijnlijk blijft het een gevaar. Ik heb ook bepaalde stukjes gemist zoals trainers die het al probeerde en dat meisje in stal.

Voor mij was alleen het stukje wat ik eerder in een bericht aangaf duidelijk.

Dus je wilt hem nu weer niet?

En dan vind je het gek dat mensen je impulsief noemen?

Kan het alleen maar toejuichen, daar niet van...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:26

Ravottie18 schreef:
cissie schreef:
Ts wat vind je partner er inmiddels van? iedereen kan van alles voorstellen en roepen maar het is als ik het goed heb begrepen zijn paard toch?

Ja is idd zijn paard. Mijn vriend heeft lang naar een reden proberen zoeken waarom dit is kunnen gebeuren, die hij niet gevonden heeft. Hij beseft gelukkig wel dat dit geen gewone beet was en ziet wel het gevaar en de risico's, dat maakt het voor hem draaglijker. Al heeft hij het er wel ontzettend moeilijk mee.
Maar we zijn er voor elkaar en dat is ook al veel, zijn hier samen aan begonnen en zullen hier samen doorheen moeten ;)

Weet je, misschien is er wel een reden en kom je erachter na er veel tijd en geld ingestoken te hebben. Maar dan? Paard is 18, dat killerinstinct zit er in, dat krijg je er niet uit vrees ik. En misschien is het wel juist omdat het een flessenveulen is geweest. Ook dan kun je er niets aan veranderen...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:27

TS, hoe gaat het nu met je wond? Niet te veel pijn?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:30

Paspoort schreef:
Voor je eigen gemoedsrust kan je altijd nog uitzoeken of een paard een tumor heeft.

Waarom zou je dit doen ?
Ofwel : hij heeft een tumor, en daar is dan weinig aan te doen
Ofwel : hij heeft geen tumor en is dus gewoon gestoord en daar is ook weinig aan te doen.

resultaat lijkt mij hetzelfde, dus waarom die kosten nog maken ?

trouwens @Sclimpre : dit lijkt mij niet direct een dier dat wat ongemanierd is en voernijd heeft. Het gaat veel verder dan dat. Het paard heeft al eerder mensen (en andere paarden) uit het niets aangevallen. Ik zou er niet bij in de buurt willen komen, eerlijk gezegd.
Zo'n dier wil je niet aan iemand anders verkopen, zelfs niet weggeven. Geloof mij : been there, done that, never again.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:54

Wat een gehak zeg hier op TS en op elkaar. TS staat voor een moeilijke keuze, heeft contact met iemand die het paard wil overnemen en moet zich gelijk verantwoorden? Ze hoeft zich sowieso niet te verantwoorden vind ik. Dit is al een kwelling genoeg voor haar en haar vriend.
TS, heel veel wijsheid en sterkte gewenst, het is een klotesituatie.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:16

TS, ik stuur je even een PB, volgens mij ken ik dit paard (en de vorige eigenaar) vrij goed.

Jammer genoeg ben ik momenteel niet in de mogelijkheid om een paard te onderhouden, anders zou ik hem zo willen overnemen. Ik heb het altijd een erg leuk paard gevonden, maar inderdaad eentje met een gebruiksaanwijzing. Als je die handleiding preciés weet te volgen, is het een heerlijk beest (ervan uitgaand dat het hier om dezelfde gaat).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:18

vala verantwoorden hoeft niet meer ze opent wel een topic,. en na het zien van de fotos en reacties snap ik wel dat mensen wat feller worden als er word gepraat over ' verkopen' .

dit beest hoort in mijn ogen gewoon geslacht te worden, en vanaf de zijlijn makkelijk roepen? had hem zelf zo weg gebracht geen moeite mee met zo een hoor.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:35

Catnip schreef:
TS, ik stuur je even een PB, volgens mij ken ik dit paard (en de vorige eigenaar) vrij goed.

Jammer genoeg ben ik momenteel niet in de mogelijkheid om een paard te onderhouden, anders zou ik hem zo willen overnemen. Ik heb het altijd een erg leuk paard gevonden, maar inderdaad eentje met een gebruiksaanwijzing. Als je die handleiding preciés weet te volgen, is het een heerlijk beest (ervan uitgaand dat het hier om dezelfde gaat).

Ja het gaat hier om dezelfde.. En is idd een erg leuk paard, zolang hij geen kortsluiting in zijn hoofd krijgt!
Die handleiding dat is idd zo, en die krijg je er jammer genoeg nooit bij maar dat was zeker het probleem niet, dat vind ik persoonlijk het fijne gedeelte, die ontdekkingseis wat je samen met je paard maakt, zo creëer je een band samen.
Bij hem had ik die er mss beter wel bij gehad, of alleszins wat meer info over voor wat hij in staat is/kan zijn. Had een hoop ellende gescheeld.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:36

Catnip schreef:

Ja het gaat hier om dezelfde.. En is idd een erg leuk paard, zolang hij geen kortsluiting in zijn hoofd krijgt!
Die handleiding dat is idd zo, en die krijg je er jammer genoeg nooit bij maar dat was zeker het probleem niet, dat vind ik persoonlijk het fijne gedeelte, die ontdekkingseis wat je samen met je paard maakt, zo creëer je een band samen.
Bij hem had ik die er mss beter wel bij gehad, of alleszins wat meer info over voor wat hij in staat is/kan zijn. Had een hoop ellende gescheeld.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:47

Ravottie18 schreef:
Picasso schreef:
Ben het met pien_2010 eens; iedereen weet het zo goed, maar jij bent wel degene die hem moet wegbrengen en moet laten inslapen. En rotpaard of niet, dat blijft naar! Sterkte!

Dank je wel! En inderdaad, dat is zo.. ondanks alles wat er gebeurd heb ik ook hele mooie momenten met hem beleefd.

Wij hebben geen kinderen, mijn dieren zijn mijn kinderen en ik mag God op mijn blote knieën danken dat ik nog nooit een dier heb moeten laten afmaken!

Tot nu dus.. En dat maakt het verschrikkelijk moeilijk!

En dat is dus het verschil tussen jou en dit paard. Ravottie heeft het niet moeilijk gevonden om jou en iig die drie anderen het ziekenhuis in te helpen. En ondanks dat, heb je nog wel zoveel gevoel voor het paard dat je erover twijfelt.

Ik wens je veel sterkte en kracht, maar ik hoop wel dat op welke manier dan ook voorkomen gaat worden dat ie nog meer slachtoffers kan maken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:59

Ik vind het logisch dat de ts moeite en gevoel naar het paard toe heeft! Ik geloof nooit in opzet van het paard..Er is iets niet goed met het paard en grote kans dat ( in zijn jongere jaren) de mens daar debet aan is..Of het paard moet een kronkel of tumor in zn hoofd hebben! Desalniettemin blijven er weinig ander opties over voor het paard dan hemelen! Hele pijnlijke situatie! Sterkte ts in wat je ook beslist!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:47

Om even te relativeren. Een hond wordt afgemaakt nadat hij een keer heeft gebeten. Dit paard heeft blijkbaar al meerdere keren mensen te grazen genomen. Waarom zijn mensen hier dan zo fel op het advies inslapen?

Ik geloof dat er net als bij ons mensen ook dieren zijn die "een steekje los hebben" moet je dan maar afwachten tot het weer mis gaat? Veel, heel veel is op te lossen met de juiste training. Maar dit vind ik persoonlijk gewoon gevaarlijk.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:13

Ravottie18 schreef:
cissie schreef:

Fijn om te lezen dat jullie steun aan elkaar hebben in deze moeilijke en pijnlijke situatie.

Het zal voor hem ook alles behalve makkelijk zijn.

Ik hoop oprecht dat jullie eruit komen, welke keuze dit ook is.....maar er in ieder geval gezamenlijk erachter staan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:32

Catnip schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt dat de vorige eigenaar dit paard heeft verkocht op deze wijze. Wist zij waar dit paard toe in staat is?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:45

keeyzie schreef:
Om even te relativeren. Een hond wordt afgemaakt nadat hij een keer heeft gebeten. Dit paard heeft blijkbaar al meerdere keren mensen te grazen genomen. Waarom zijn mensen hier dan zo fel op het advies inslapen?

Ik geloof dat er net als bij ons mensen ook dieren zijn die "een steekje los hebben" moet je dan maar afwachten tot het weer mis gaat? Veel, heel veel is op te lossen met de juiste training. Maar dit vind ik persoonlijk gewoon gevaarlijk.

Een hond word ook niet afgemaakt nadat hij eenmaal gebeten heeft.
Dit paard heeft flink gebeten,maar als hij gewild had ,zou hij de Ts ook kunnen doden.Dit heeft hij in 18 jaar nog bij niemand gedaan.Ik vind het gegil van Killer paard zo over dreven.Dominant paard ,niet opgevoed paard....
Blijkbaar kent Catnip hem en vind hem met de juiste gebruiksaanwijzing zelfs een leuk paard.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 00:03

beatje schreef:
keeyzie schreef:

Een hond word ook niet afgemaakt nadat hij eenmaal gebeten heeft.
Dit paard heeft flink gebeten,maar als hij gewild had ,zou hij de Ts ook kunnen doden.Dit heeft hij in 18 jaar nog bij niemand gedaan.Ik vind het gegil van Killer paard zo over dreven.Dominant paard ,niet opgevoed paard....
Blijkbaar kent Catnip hem en vind hem met de juiste gebruiksaanwijzing zelfs een leuk paard.

En dat klopt ook! Hij is een super leuk paard onder het zadel, daar heeft hij ook zijn kuren maar als die doorheeft dat je niet met je laat sollen zijn die ook even snel weer verdwenen. Dat is net het trieste aan dit verhaal. Heb in de tijd die ik hem nu gehad heb super leuke momenten met hem gehad. En nu is het heel erg mis gegaan ja maar dat neemt zeker niet weg dat het een super leuke knol is (zijn kronkels niet meegerekend)