ik zou het ook zo kunnen doen, haha! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik zou het ook zo kunnen doen, haha! Twiggy2008 schreef:Less, hahahaha, gelukt!!!!!
aerdenhout1 schreef:Begrijp me niet verkeerd...NATUURLIJK komen ze ook als ik geen snoep heb en NATUURLIJK is de stem een beloning, net als een klopje op de hals enz. Als extra krijgen ze van mij dan een klontje om het nog even een beetje duidelijker te maken dat het wel HEEEEEL erg braaf was!
aerdenhout1 schreef:Als ik dit zo lees moet ik nog wel heel veel leren! Ik beloon ALTIJD met snoepjes...nou ja..suikerklontjes, die zijn een stuk goedkoper en vinden ze net zo lekker.
Raar dan toch dat al mijn paarden en pony's evengoed heilig ontzag voor me hebben en ik al behoorlijk wat "onhandelbare" paarden weer in het gareel heb gekregen...MET SNOEPJES!!
En ja...ook mijn eigen gefokte paarden zijn beleerd met snoepjes.
Maar zelf zal ik het niet zo snel doen, al geef ik natuurlijk niet toe dat dit een 'slechte' manier is.
Liiesjjj schreef:Mijn verzorgpaarden zijn altijd blijer met een harde aai over de hals dan schouderklopjes, maar dat terzijde
KiWiKo schreef:wij mensen kunnen een paard niet opvoeden
Verder zou ik mijn paard nooit behandelen als een pop. Ik ben consequent als hij dingen doet die hij niet mag of als hij doet alsof hij iets niet kan terwijl ie het wel kan (bv voetjes geven en dan telkens 'omvallen' terwijl hij het al veel vaker wel goed gedaan heeft, of gaat zitten slaan met z'n achterbeen).
altijd geduldig zijn vind ik nog wel een heel belangrijk aspect! En dat ben ik dan ook (heel vaak tenminste).
)
. Neen is neen en niet van "ocharme hij is nog zo jong". Consequentie is van groot belang, ook al heeft die van die schattige veulentandjes (in je arm zitten
)