Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
acacia schreef:xmarliez schreef:ik doe ook altijd een links en rechts zelfs op de fiets en dat gaat ook super goed..
en je stuur dan ?![]()
Ik zal nooit meer met mn 2 paarden tegelijk lopen....dat is een keer zo mis gegaan dat ze nu, op dit moment geleerd worden, echt zonder elkaar even te kunnen.Ze wachten maar even op hun beurt en als ze mazzel hebben, loopt er iemand met me mee die er ook 1 neemt.

) en dan heb ik de meest dominante en minst dominante samen in 1 hand, en de middenmoot dominante aan de andere.
MoonChloe schreef:Verbaast me eigenlijk dat niemand iets heeft gezegd over paarden die eigenlijk achter je moeten lopen (iig niet schouder aan schouder )
Als je paarden sowieso altijd schouder aan schouder bij jou lopen zou ik maar eerst even kijken hoe het zit met respect van paard tegenover jou.
MoonChloe schreef:Verbaast me eigenlijk dat niemand iets heeft gezegd over paarden die eigenlijk achter je moeten lopen (iig niet schouder aan schouder )
Als je paarden sowieso altijd schouder aan schouder bij jou lopen zou ik maar eerst even kijken hoe het zit met respect van paard tegenover jou.
Er was geen reden tot ongerustheid, het was een klein stukje en als ze losbraken was er nog niets aan de hand. Maar het duurde uiteindelijk langer dan als ik ze in tweëen had opgehaald
Voor je ze allemaal de staldeur uit hebt (en ja een gewone deurbreedte was dat...hihi) Ik neem ook meestal twee paarden, want ik heb er twee. Ieder in één hand. Het kan misgaan, maar dat kan met één paard ook. Maar daarom heb ik wel het liefst één langer touw, dan heb je wat meer tijd om alles weer bij elkaar te krijgen als er één schrikt zonder getweedeeld te worden
In de loop van de tijd neem je ze ook wel es in één hand, net zoals het uitkomt. En als ze (zoals die van mij) al 7 jaar samen meelopen, dan weten ze ook gewoon niet beter. Het is wel een voordeel om ze opgevoed te hebben, anders is het weer meer linke soep ja (het achter je lopen verhaal enzo). En als ik stop, stoppen zij...punt uit. Als dat erin zit...dan komt de rest ook wel goed
En als je langs en weg moet of ze kunnen de straat opschieten of de weg, dan ben ik het helemaal met joyfordogs eens, dan is één tegelijk wel genoeg hestejente schreef:MoonChloe schreef:Verbaast me eigenlijk dat niemand iets heeft gezegd over paarden die eigenlijk achter je moeten lopen (iig niet schouder aan schouder )
Daar heb je een punt... als ik een paard leid aan de teugels of aan een halstertouw wil ik ook dat hij achter me loopt. Maar bij het aan het bakstuk van het halster uit de wei sleuren moeten ze wel naast me lopen, ook al heb ik lange armen
)
acacia schreef:hestejente schreef:Je kunt toch gewoon met iedere hand je stuur en een touwtje vasthouden? Lijkt me nou niet zo moeilijk.
jaaaaaaa lekker veilig !!![]()
Met brave paarden zal het allemaal prima gaan , 1 links, 1 rechts, LOPEND, maar als je van alles wat hebt, wat karakter betreft, wordt het toch een stuk lastiger. Ook los laten lopen kan niet als je over een stuk weg moet van wei naar huis terug.Kan wel gewoon op een erf uiteraard, maar ook dan heb ik toch al gevaarlijke capriolen gezien van losrennend vee die allemaal als 1e hun box inwillen, kijken of er wat te eten in de bakken ligt....
, en ik heb toevallig makke paarden