hoe krijg je een band???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: hoe krijg je een band???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:00

maaike_love schreef:
Nooit je paard slaan!

Hier ben ik het niet mee eens.
Dus je kan geen goede band opbouwen als je je pony een klap geeft als het het echt te bont maakt ?
Sorry hoor , maar die van mij heeft wel eens een klap gehad , en ook niet z'n zachten.
Het gaat er om of het hem verdient heeft.
Ik sla hem echt niet graag , maar als hij naar iemand trapt heeft hij toch een flink klap te pakken.
Het is ook een hengstje dus ik moet iets strenger zijn.
Maar hij trapt soms als hij b.v wil blijven eten , dan krijgt hij toch wel een tik , maar dat betekent niet dat ik geen goede band met hem heb , want dat hem ik wel.

je moet het dan wel altijd weer goed maken na een tijdje , gewoon met een knuffel en een lief woordje.

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:06

HorsesWoman schreef:
maaike_love schreef:
Nooit je paard slaan!

Dus je kan geen goede band opbouwen als je je pony een klap geeft als het het echt te bont maakt ?
Sorry hoor , maar die van mij heeft wel eens een klap gehad , en ook niet z'n zachten.
Ik sla hem echt niet graag , maar als hij naar iemand trapt heeft hij toch een flink klap te pakken.
Maar hij trapt soms als hij b.v wil blijven eten , dan krijgt hij toch wel een tik , maar dat betekent niet dat ik geen goede band met hem heb , want dat hem ik wel.

je moet het dan wel altijd weer goed maken na een tijdje , gewoon met een knuffel en een lief woordje.

Ohwke hier heb je misschien wel gelijk in,
Maar ik blijf toch tegen slaan,
Een klein tikje op de neus oke maar ik vindt slaan nog stees onnodig

Maar dat is ieder zijn mening voorzich Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:31

maaike_love schreef:
HorsesWoman schreef:

Ik ben er ook tegen hoor , begrijp mij niet verkeerd , maar moet je eens in het wild kijken , als ze het daar echt te bont maken krijgen ze ook een trapt.
Die van mij krijgt alleen een klap als hij heeft getrapt , maar iedereen zegt dat ik heb dan nog harder moet straffen maar dat vind ik onnodig.

Maar een goede band , heeft te maken met consucwend [ Hoeschrijf je daaat? x] ] te maken , straffen moet soms , en dat verpest de band met je paard niet als hij erg terecht was , en als je het later weer goed maakt en hem over de plek waar je geraakt heb weer aait.
Maar ik hou ook niet van slaan , en ik doe het noooooit behalfe als hij trapt , want die zijn niet mis. [ doet hij trouwens niet naar mij. Haha! ]

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:22

beetje vreemd tegen slaan, maar een tik op de neus is wel oke..... terwijl ze daar juist kopschuw van kunnen worden dacht ik altijd....

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:28

Welnee, je paard moet weten wanneer hij iets stout doet en wanneer niet....
Dat leer je door je lichaamtaal en stem. Als ik boos ben op mijn paard krijgt hij wel eens een ferme tik op de neus (die bijna nooit raak is want paarden zijn watervlug) Clown maar daarna kan ik hem gewoon knuffelen en aaien geen probleem.

Wees streng maar altijd rechtvaardig, dan komt die band vanzelf!! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:29

Een goede band heeft te maken met vertrouwen. Een paard moet jou zien als iemand die betrouwbaar is, iemand die eerlijk en duidelijk is. Je moet het paard zo ver krijgen dat hij met je samen wil werken, dus niet af hoeft te dwingen. Een paard wat zich richt op jou, jou volgt, die met je communiceert. Paarden die hun afgestompte truukjes doen, omdat je anders een lel met de zweep verkoopt, tja..... Ik hou daar niet van, niet mijn manier.

Slaan doe ik overigens zelden bij mijn paard. En dat is er ook echt eentje die over je heen kan walsen, veel eigen initiatieven kan tonen, dominant kan zijn en noem maar op, maar vanuit de basis is het een heel vriendelijk paard en heb ik heel hard moeten werken om door die 'muur' heen te komen. Heb er geen klap voor nodig gehad, hoor. Knipoog
Wel goede lichaamstaal en een dreigende leadrope soms. Haha!

Nu zijn we op de grond een geweldig team (al is er nog steeds een hoop te leren) en rijdend gaan we ook de goede kant op. Haha!

rainbowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:13

Laats had ik ergens gelezen dat je een goede band krijgt door je paard te gaan poetsen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:59

maaike_love schreef:
HorsesWoman schreef:

Dan kun je hem beter een grote klap op z'n hals geven, heeft meer effect. Een klein tikje leert ie heus niks van hoor Clown En zoals al gezegd, op z'n neus is helemaal niet handig. Slaan is natuurlijk niet altijd - bijna nooit - nodig als het goed is, maar áls het dan een keer moet kun je hem beter een flinke mep geven..

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:16

Ik heb met mijn paard een join-up gedaan met iemand die er verstand van had.Het is erg leerzaam en ze kreeg zeker respect voor mij.Ze liep geduldiger met me mee en was niet zo druk meer als ik met haar liep.Ze stapte braaf naast me.Ik moest het wel herhalen als het weer minder ging.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:39

Met rijden probeerde ze me niet meer uit,ik kreeg er zelf ook meer zelfvertrouwen van.En samen gaat het nu heel goed,ik heb er nog steeds veel baat van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 02:44

Mijn paard heeft nu ook een joint op! Hij slaapt! Cool

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:18

Sommige mensen denken ook dat je geen goede band met je paardje krijgt als je ze niet straft , maar dat klopt niet.
Het gaat er om dat je het alleen doet als het echt nodig is , en dat je het daarna ook weer goed maakt.
En een band opbouwen heeft tijd nodig. Lachen

pearno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:14

Ik zou veel tijd met het paard doorbrengen lekker poetsen en knuffelen en wat grondwerk bijvoorbeeld longeren. Als ze iets doet wat niet mag consequent reageren bijvoorbeel door een boze stem op te zetten

Beeer92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:20

Een band opbouwen kan je niet op een bepaalde manier doen Knipoog.
Dat is bij elk paard verschillend.
Ik denk dat een mep geven niet echt bevorderlijk is voor jullie band, maar je moet haar wel normaal op haar plaats kunnen zetten.

Veel met het paard bezig zijn werkt het beste.
En dan niet alleen rijden, maar lekker borstelen, een keer gaan wandelen, lekker tuttelen.
Samen dingen overwinnen werkt ook heel goed Ja