paarden worden steeds lastiger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: paarden worden steeds lastiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:35

Pensionnetje schreef:
Ja osteopaten, accupuncturisten en fluisteraars doen goede zaken tegenwoordig.
Logisch want het kan natuurlijk onmogelijk aan de ruiter liggen Clown

Maar pensionnetje: het kan inderdaad zijn dat het aan de ruiter ligt, waarschijnlijk is dat het probleem zelfs. Maar ik vind het ook goed dat ze het dier lichamelijk controleren want misschien mankeert hij toch iets lichamelijk.

Edit: foute reactie, dacht dat ik in een ander topic zat Bloos.
Laatst bijgewerkt door lindake op 04-07-08 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:37

Pensionnetje schreef:

ROFL , inderdaad denk dat bik maar van opleiding ga wisselen , Ik word de Derrick dinges in de paarden wereld , nieuw programma Pony's wil is wet ROFL

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:37

lindake schreef:
Pensionnetje schreef:

Maar pensionnetje: het kan inderdaad zijn dat het aan de ruiter ligt, waarschijnlijk is dat het probleem zelfs. Maar ik vind het ook goed dat ze het dier lichamelijk controleren want misschien mankeert hij toch iets lichamelijk.

Ik denk dat je de essentie van het sarcasme mist.
We hebben het over "lastige" paarden niet over zieke paarden. Clown

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:38

Seleentj schreef:
Pensionnetje schreef:

ROFL , inderdaad denk dat bik maar van opleiding ga wisselen , Ik word de Derrick dinges in de paarden wereld , nieuw programma Pony's wil is wet ROFL

Haha! Haha! Haha!

En als ze stout zijn 5 strafminuten op een knal roze kruk en geen plakplaatjes!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:38

lindake schreef:
Pensionnetje schreef:

Bij een goed passend harnachement ben je als goede ruiter fysio/trainer/fluisteraar tegelijk. Kwestie van goed naar je paard kijken en luisteren en altijd de fout in eerste instantie bij jezelf zoeken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:40

@ pensionnetje: In dit topic is het inderdaad sarcastisch bedoelt Lachen. Maar ik dacht even dat ik in een ander topic zat waarin de mogelijkheid er wel is dat het over een ziek paard gaat Lachen. Vandaar mijn reactie Bloos. Ik moet beter gaan opletten Whoosh!

Edit: zin aangepast
Laatst bijgewerkt door lindake op 04-07-08 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:40

Anne_GTI schreef:
Bij een goed passend harnachement ben je als goede ruiter fysio/trainer/fluisteraar tegelijk. Kwestie van goed naar je paard kijken en luisteren en altijd de fout in eerste instantie bij jezelf zoeken.

Klopt, al heb ik er staan die bij fluisteren oost-indisch doof zijn Knipoog
Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:41

Seleentj schreef:
Pensionnetje schreef:

Alle voertonnen binnen bereik en geen deksels erop zou die van ons het gelukkigste maken... voor hele korte tijd tot ie met de pootjes omhoog ligt.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:41

Het heeft er ook mee te maken dat tegenwoordig de paarden veel minder zien. Ik ken zat paarden die het grootste deel van de dag op stal staan, waar nooit eens een buitenritje op gemaakt wordt en springen ho maar. Ja, als dat paardje dan iets tegenkomt dat ie nog nooit heeft gezien -wat vrij veel zal zijn-, dan gaan ze over de zeik ja.
Onze paarden hebben heel lang op een manege gestaan waar ieder half uur een trein langs kwam en waar ze ook nog eens vlak naast een vliegveld stonden en omringt werd door bollenland, resultaat: Geen van die paarden, bloedpaard of geen bloedpaard, kijkt nog op of om naar een trein of vliegtuig of tractor, tenzij je er een heel erg nerveus ruitertje op zet. Ja, dan gaat het nog wel eens fout ja. We hadden er daar 1 staan die reed Z met d'r knol, op het weiland was alles best, maar zodra het bange ding er zelf op ging, zat er in elke hoek een spook. Moest wel lachen met een zelfde geval met dezelfde vrouw. Wij hadden wat zeil in de bak gelegd, om overheen te stappen. Mevrouw komt ook rijden, paard kijken, snuiven.. In plaats van dat ze er dan ook even overheen rijdt om het paard te laten zien dat het niet eng is, gaat ze ons lopen uitschelden dat we het weg moeten halen... Nou ja sorry, ik kom graag heel van buitenrit terug.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:42

Pensionnetje schreef:
Anne_GTI schreef:

Haha!

Dan moet je een gehoorapparaat gebruiken. bij de welkoop hebben ze goeie schoenen met stalen neuzen Clown

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:42

lindake schreef:
@ pensionnetje: In dit topic is het inderdaad sarcastisch bedoelt Lachen. Maar ik dacht even dat ik in een ander topic zat waarin de mogelijkheid er wel is dat het over een ziek paard gaat Lachen. Vandaar mijn reactie Bloos. Ik moet beter gaan opletten Whoosh!

Edit: zin aangepast

Geeft niet Haha! Je bent evengoed welkom!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:44

Anne_GTI schreef:
Pensionnetje schreef:

Haha!

Dan moet je een gehoorapparaat gebruiken. bij de welkoop hebben ze goeie schoenen met stalen neuzen Clown

Het paard dan toch mag ik hopen. Al zal ie zelfs met gehoorapp vanwege zijn eigen gebrul mijn geschreeuw nog niet eens waarnemen.... Knipoog

Stalen neus....goed idee....had zelf laatst al blauwe tenen en een onverstoorbare hengst Boos!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:46

Stalen neuzen werkt ook prima als ze tijdens het rijden ineens in je voet willen bijten. Bijkomend voordeel van die schoenen is ook dat er een stevige hak aanzit dus als ze je tegen je hak slaan doet dat ook niet zo zeer. Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:48

Anne_GTI schreef:
Stalen neuzen werkt ook prima als ze tijdens het rijden ineens in je voet willen bijten. Bijkomend voordeel van die schoenen is ook dat er een stevige hak aanzit dus als ze je tegen je hak slaan doet dat ook niet zo zeer. Haha!

Jammer genoeg mogen schoenen met stalen neuzen, voor zover ik weet, niet meer geproduceerd worden Clown .. met een soort plastic nog wel, dacht ik Tong uitsteken

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:48

Om terug te komen bij de TS: veel handiger is als men niet meer van dit soort lastige bokken fokt. Haha!

Maar oh wat zal ik ze missen, die lekkere draakjes!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:50

ROFL , inderdaad denk dat bik maar van opleiding ga wisselen , Ik word de Derrick dinges in de paarden wereld , nieuw programma Pony's wil is wet ROFL[/quote]

Alle voertonnen binnen bereik en geen deksels erop zou die van ons het gelukkigste maken... voor hele korte tijd tot ie met de pootjes omhoog ligt.[/quote]

Haha ja maar ik denk dat ik ook best wel succes zou hebben by de dure fokpaarde en onozele ruiters Clown

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:52

Heel gek, als ik de pedigree van mijn jonge vos opsom snappen ze ook niet dat er zo'n paard als die van mijn bijhoort. Maarja, die is ook nooit in andere handen geweest.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 04:37

beantsje schreef:
Deelnemen aan een Sinterklaasoptocht? Door het centrum? Paard aan de boom binden en een terrasje pikken? Staat met deze paarden bijna gelijk aan zelfmoord... zelfs een simpel bosritje zit er niet meer in voor veel bezitters van ongetwijfeld prachtige talentvolle sportpaarden.

Voor de ruiters die dat willen, die moeten ook gewoon geen paarden met zo'n karakter kopen. Ik bedoel: ik weet iemand die met een Balzflug (niet het simpelste bloed) aan een lang teugeltje het bos in gaat. Ligt dus niet aan de bloedlijn, peerd is braaf met de juiste ruiter. Want het is geen dier waar iedereen mee weg kan (en dat heeft niet te maken met rijtalent maar met matchende karakters).
Vroeger hadden we ook Pion, en Amor, en noem maar op. Dat werden (en worden) ook nog steeds karakterpaarden genoemd.

Maar goed, ik ben zelf niet het minste geinteresseerd om het bos in te gaan dus het zal mij een zorg zijn of mijn paard het centrum inkan ja of nee, als ie maar goed mee kan in de sport.
(overigens ben ik er zeker van dat de mijne heel goed bosmak te maken is, maar waarom zou ik energie insteken? Ik vind er geen klap aan in het bos... voor zover er nog bos te vinden is dan...)

Ik bedoel dus: hoeveel ruiters zijn er nog geinteresseerd in een boshobbelknol?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 06:15

Ik ben het eens met de het gene wat hier gezegd is , mensen willen zelf een paard met n mooie sport lijn terwijl er geen of nauwelijks ervaring is ..
De mensen zijn gejaagd , paard voelt dat aan en paard raakt ook gejaagd en gestressed ..

Darbij vindt ik wel dat de paarden steeds luxer worden en steeds mooier gefokt en als iemand dan toch n luxe paard wil een warmbloed bedoel ik dan ..
kom je al gauw uit bij paarden met goede vaders , die gewoon wat wakkerder zijn en dan ook nog vol geladen met krachtvoer amper weidegang , en dan s avonds braaf hun rondje moeten doe met hun gestreste eigenaar ..

Ik heb dan toevallig wel n coole , maar komt deels ook door de opvoeding als jaarling werd er gewandeld door t bos langs de weg en in het dorp , ze heeft alles gezien voor ik op haar rug ging zitten ,

Er zijn gewoon steeds meer mensen met paarden , en te weinig paardenmensen en tja dan krijg je wel eens problemen , als je je paard als mens behandelt , paard moet weten wie de leider is een paard wil een leider , krijgt hij die niet dan doet ie het uit noodzaak zelf en dan is hij een KL### Knol

Ieder paard is een individu en bij en zo dient hij ook behandelt te worden , een leider die hem wel in zijn waarde laat , en dan is zelfs de heetste dodner een fijn paard , bij d ejuiste eigenaar die in zijn behoefte van voer stal en weidegang en werk voorziet

Zo gaat mijn gelderse coole dame gedekt worden door tango ( jazz X contango en contango voert weer amor ) als mensen deze afstamming horen beginnen ze al te bibberen bij jazz om over amor maar niet te spreken , natuurlijk zijn er minder makkelijke paarden ( sensibel volgens kwpn ) maar het zijn wel die paarden waar je uiteindelijk de beste band mee opbouwd

en heus niet alle tinkers fjorden gelderse etc etc zijn even gemakkelijk , het zijn echt niet alleen kwpn ers die stout of makkelijk zijn

opvoeding is een groot goed in de paarden , en paarden verstand

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:06

Ik ben nog geinteresseerd in een boshobbelknol, als je daarmee een allround paard bedoelt dat een leuke wandeling aankan zonder in de takken te springen, en daarnaast nog wat dressuur (hoeft niet hoger dan Z), en eventueel nog een sprongetje.

Waar ik NIET in geinteresseerd ben is een prachtig uitziende neurotische draak die een hartverzakking krijgt als-ie een tractor ziet. Want al kan hij 2m hoog springen of grand prix lopen, IK kan dat niet en zal dat ook nooit kunnen.

Ik persoonlijk heb een heel lieve merrie. Ze staat zomer en winter de hele dag op het land en krijgt nauwelijks brok. Toch is het bijna onmogelijk om bv alleen in het weekend te rijden want dan is ze te heet. Jammer toch? Ik kom er rond voor uit dat ik mijn paard liever wat koeler had gezien. En dat heeft imo niks met opvoeding te maken, eerder met de aanleg van het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:10

Ik zie vaak dat mensen een paard willen dat GP kan Of 160 parcoursen kan...
En ik denk dan, ben jij zulke goede ruiter?

Want wees eerlijk voor maar een handje ruiters is dat weg gelegd.
De rest is veel beter af met wat minder capaciteit, maar wel een makkelijker karakter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:14

90% is beter af met minder capaciteit en een makkelijker karakter Lachen

Ik ook Lachen want zo een pretje is het niet op een mafketel Lachen relaxed een stukkie rijden is niet echt aan de orde zegmaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:21

ik hoor ook zeker weten bij die 90% Ja
Met een werkwillig paard kun je makkelijk naar het Z dressuur rijden.
En daarnaast lekker naar het bos of eens een week laten staan of...

met die karaktervolle zenuwpees moet je flink gaan sturen wil je naar het Z komen als gewone ruiter... en lekker relaxen wordt een stuk moeilijker...of dat altijd zo leuk is?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:22

inderdaad. Ik had vroeger een Fjord en die kon de hele week de wei op en dan in het weekend lekker rijden. Dat hoef ik met mijn kwpn-er niet te proberen.

Dat ligt toch echt niet aan dat ze verschillend opgevoed zijn hoor, dat ligt aan de paarden zelf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:25

dabedoelik Lachen

ik ben heel handig, maar er zijn zat paarden geweest waar ik toch altijd met knikkende knietjes opstapte en even een schietgebedje deed voor ik mijn voet in de stijgbeugel plaatste....... en dat is niet relaxen Lachen