beantsje schreef:Deelnemen aan een Sinterklaasoptocht? Door het centrum? Paard aan de boom binden en een terrasje pikken? Staat met deze paarden bijna gelijk aan zelfmoord... zelfs een simpel bosritje zit er niet meer in voor veel bezitters van ongetwijfeld prachtige talentvolle sportpaarden.
Voor de ruiters die dat willen, die moeten ook gewoon geen paarden met zo'n karakter kopen. Ik bedoel: ik weet iemand die met een Balzflug (niet het simpelste bloed) aan een lang teugeltje het bos in gaat. Ligt dus niet aan de bloedlijn, peerd is braaf met de juiste ruiter. Want het is geen dier waar iedereen mee weg kan (en dat heeft niet te maken met rijtalent maar met matchende karakters).
Vroeger hadden we ook Pion, en Amor, en noem maar op. Dat werden (en worden) ook nog steeds karakterpaarden genoemd.
Maar goed, ik ben zelf niet het minste geinteresseerd om het bos in te gaan dus het zal mij een zorg zijn of mijn paard het centrum inkan ja of nee, als ie maar goed mee kan in de sport.
(overigens ben ik er zeker van dat de mijne heel goed bosmak te maken is, maar waarom zou ik energie insteken? Ik vind er geen klap aan in het bos... voor zover er nog bos te vinden is dan...)
Ik bedoel dus: hoeveel ruiters zijn er nog geinteresseerd in een boshobbelknol?