Lastige jaarling!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nomination

Re: Lastige jaarling!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:19

Ik zou gewoon even helemaal niet meer spuiten, voordat je het beestje een trauma leert!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:11

Sieppus schreef:
ALs jullie mijn reactie hadden gelzezen op pagina 1 dan hadden jullie je niet zo druk hoeven maken!!! Ik heb er voor gekozen om vanaf een afstand te spuiten en als hij niet reageerd dan is hij BRAAF!!!!!!!!!!! (hij staat dan wel los) doe ik een stap dichterbij en wordt ie panisch dan hou ik ermee op. En zo bouw ik het op. Het ging ook niet om de manen spray, maar spray voor als het lastige ongedierte wat er nu aleemaal rond vliegt. Mijn paardje is ook niet lastig, de situatie was het wel. Daarom vroeg ik het ook. Maar gelukkig is het ook zo Bokt om hier op te reageren alsof je huis in de brand sttat, ik vroeg om hulp. Ik heb het gekrgen. weet nu wat ik moet doen! Bedankt!

Nou, ik denk dat het de toon van je openingsbericht is waardoor het zo overkomt..
Waarom je het dier loszet is me trouwens een raadsel.

marieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:12

niet echt vast zetten meschien neter zlef het paard vast houden anders raakt hij meschien in panik omdat hij niet weg kan.
maar rustig bij deb voetjes begingen en dit steeds verder op bouwen bevoorbeelt maandag aleen de voetjes en dinsdag wat meer zo verder

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:15

marieke93 schreef:
niet echt vast zetten meschien neter zlef het paard vast houden anders raakt hij meschien in panik omdat hij niet weg kan.
maar rustig bij deb voetjes begingen en dit steeds verder op bouwen bevoorbeelt maandag aleen de voetjes en dinsdag wat meer zo verder

Is ook goede tip idd! Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:00

Sja, als je dit wilt blijven doen (en ik zie niet in waarom niet, moet ie ook maar leren...) zou ik gewoon een spuitbusje met water nemen, halster en touw om en gewoon zelf vasthouden. Laat hem maar om je heen draaien. Op gegeven moment merkt hij wel dat het gedraai niks brengt en hij beter stil kan blijven staan, hij merkt wel dat het hem geen pijn doet. Maar zeker niet vastzetten! De paniek van het 'vastzitten terwijl je ik vluchten' is voor een paard vaker de grote boosdoener voor zijn gedrag...

En bewaar je geduld Lachen

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:45

Mijn pony was in het begin ook verschrikkelijk bang voor de spuitbus, nog steeds een beetje.
Wat ik heb gedaan is gewoon spuiten. Maar ik jouw geval kan dat dus niet echt.
Wat je dan ook eventueel kunt proberen, is gewoon een aantal spuitbussen in zijn stal leggen? Zodat hij na een tijdje weet dat het niet gevaarlijk is.

Veel succes.

Xx

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

Ik heb niet je hele topic gelezen maar wat je kan doen is een lege spuit in zijn stal leggen of vullen met water zodat hij er rustig aan kan snuffelen voelen en wennen Knipoog. Succes! En anders riders magic proberen dat is antiklit in een gelvorm Knipoog.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:47

Doen alsof je neus bloed, niks van aantrekken dus. Dat zal wel moeilijk zijn aangezien die dan gaat steigeren enz maar gewoon doorspuiten. Hij leert het vanzelf.. En tegen hem blijven praten, hem geruststellen..