Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geloof dat die pony later nog iemand getrapt heeft en toen is eindelijk hij verkocht. Was niet zo geschikt als manegepony voor kleine kindjes. Dorienn schreef:Citaat:Jij bent nu bang voor de pony.
Het is beter als het andersom is.
Daar ben ik het niet mee eens. Weet je wanneer paarden en pony's meestal een trap of een beet verkopen? Wanneer ze bang zijn. Hun enige middel om zich dan te weren is geweld.
Niet alle paarden halen er voordeel uit dat je bang bent van hun.
Dat paarden trappen verkopen zonder dat ze bang zijn van jou, is een aanwijzing dat ze geen respect hebben en ze vinden dat jij lager in de rangorde staat. Ik heb eerder in dit forum ook al verteld dat mijn merrie me eens omver probeerde te lopen. Nou, dat was eenmalig en door een beetje grondwerk weet ze dat ik de baas ben.
Miss_Montana schreef:Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Alleen ben ik in die situaties snel genoeg om te blijven staan en een flinke mep uit te delen met hetgeen wat ik op dat moment in mijn handen hebJe moet zeker niet wegrennen, dan krijgen ze wat ze waar ze voor gingen.
KiWiKo schreef:Blijven staan, je groot maken en een trap onder zn kont geven..... is die besodemietert![]()
gekkenhuis

Was vast erg moe (we hebben het nu ook niet over éven vijf minuutjes laten rennen).
Mariilou schreef:Ik zeg je 1 ding, GEEN tik geven. Dan maakt het paard er een spelletje van
Als het paard op je afkomt, blijf je doodstil staan, als ze 2 meter voor je is, gooi je je handen in de lucht, en roep je ''HÉ'' of ''HO''. En spring je 1 keer.
Het paard zal ervan schrikken. Als hij de volgende keer het weer doet, doe je hetzelfde. Als je dit vaker doet, zal hij er op denduur op reageren.
Schrik niet, als het paard steigerd. Dat is van zijn schrik. Dit werkt bij mijn pony wel, ik maak het ook mee. Maar die van mij is een 8-jarige b-pony Welsh. En rent recht op me af, en gaat een halve meter voor me staan steigeren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr. Marilou
Mariilou schreef:Ik zeg je 1 ding, GEEN tik geven. Dan maakt het paard er een spelletje van
Als het paard op je afkomt, blijf je doodstil staan, als ze 2 meter voor je is, gooi je je handen in de lucht, en roep je ''HÉ'' of ''HO''. En spring je 1 keer.
Het paard zal ervan schrikken. Als hij de volgende keer het weer doet, doe je hetzelfde. Als je dit vaker doet, zal hij er op denduur op reageren.
Schrik niet, als het paard steigerd. Dat is van zijn schrik. Dit werkt bij mijn pony wel, ik maak het ook mee. Maar die van mij is een 8-jarige b-pony Welsh. En rent recht op me af, en gaat een halve meter voor me staan steigeren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr. Marilou
poes schreef:Wacht jij maar tot het een beest van 1m75 is die van 'armpje zwaaien' helemaal niet onder de indruk is... het steigeren doet hij dan ook nog, maar niet van angst...
.
poes schreef:Mariilou schreef:Ik zeg je 1 ding, GEEN tik geven. Dan maakt het paard er een spelletje van
Gr. Marilou
Wacht jij maar tot het een beest van 1m75 is die van 'armpje zwaaien' helemaal niet onder de indruk is... het steigeren doet hij dan ook nog, maar niet van angst...
Mariilou schreef:NOOIT EEN TIK GEVEN, DAN VALT HET PAARD ERGER AAN.
Maarja, ik zeg het alleen maar.
Doe wat je niet laten kan
Ik heb een paard gehad wat je toch wel als "gevaarlijk" kon bestempelen als ze los stond. Heeft een paar flinke opdonders van me gehad en me nooit meer wat geflikt. Nooit wat gemerkt van jouw beweringen. Dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt?
.
Mariilou schreef:Ik ben net een van ''de'' mensen die paarden slaat.
gebruik mijn techniek,
en dat werkt bij MIJ!
KiWiKo schreef:Blijven staan, je groot maken en een trap onder zn kont geven..... is die besodemietert![]()
gekkenhuis
Salt_Pepper schreef:Ja dat kan wel, maar wordt die pony er banger van dan?
Ik weet het niet,
Als ik het ga proberen, en ze slaat me toch?
Nou dat wil ik gewoon niet hebben, en miscien kan ik dan terug slaan wat ik wil, maar mischien werkt het helemaal niet..??