paard wil niet aangeraakt worden op benen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coekietjeh

Re: paard wil niet aangeraakt worden op benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:32

cissy schreef:
wil je niet zo SCHREEUWEN aub, kleine lettertjes voldoen ook prima. Hoofdletters gebruiken in je tekst wordt niet zo op prijs gesteld op bokt....

je geeft niet echt advies vind ik, je roept maar dat je het paard vertrouwen moet geven maar vertelt er niet bij wat de TS dan moet doen om het vertrouwen te krijgen....

Ik schreeuw niet en roep ook niet en het zijn geen hoofdletters;je kijkt gewoon bij letter grootte en daar staat 'toevallig' : extra klein,klein,normaal,groot en extra groot.
Als het er staat...waarom mag ik het dan niet gebruiken ?? is niet vijandig bedoeld maar ik vind het gewoon leuk om dat groot te zetten!

Om vertrouwen te krijgen moet je eens naar haar stalletje gaan ,eens lekker knuffelen,een worteltje,... tege TS :maar het is wel al super goed dat je haar linkervoorbeen kan aaien!!
als dat zo ook gaat met de andere beentje kom je er wel Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:24

Omdat grote letters schreeuwerig overkomen en dat is irritant voor andere mensen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:30

coekietjeh schreef:
[
Om vertrouwen te krijgen moet je eens naar haar stalletje gaan ,eens lekker knuffelen,een worteltje,... Haha!

echnie Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:37

BCS schreef:
KiWiKo schreef:
dat kan, maar als je er zelf op dat moment extra voorzichtig mee omgaat, dan bevestig je het paard alleen maar in zijn angst Lachen en dat schiet niks op

Ik bevestig helemaal niks, want ik heb namelijk totaal geen angst naar paarden.
Ik heb nog nooit problemen gehad, maar die jaarling is een volstrekt wild paard, en ik kwam de eerste paar maanden echt nergens hoor met dat nuchtere gedrag... Hij raakte dan zo gepikeerd, dat hij nieteens meer in de buurt wilde komen..

Dat heeft "zomaar even het beentje oppakken" echt geen zin hoor.

door voorzichtig zijn alleen al bevestig je dat er iets engs gaat gebeuren..........

En ZEKER jaarlingen zijn zo gruwelijk sensibel voor dit gedrag.........

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:42

@ TS: als ik jou was zou ik er toch begeleiding bij vragen, want ik ben vandaag al een aantal topics van jou tegen gekomen en ik krijg daardoor het idee dat je nog niet echt veel ervaring hebt met paarden Lachen Dus dan kun je beter hulp vragen, want van internet is zoiets best moeilijk om te leren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:44

KiWiKo schreef:
door voorzichtig zijn alleen al bevestig je dat er iets engs gaat gebeuren..........

En ZEKER jaarlingen zijn zo gruwelijk sensibel voor dit gedrag.........

Waar lees je dan dat ik voorzichtig was? Ik ben juist te nuchter!
En ik denk altijd maar dat paarden alles snappen en doen, geen gezeik gewoon doen.

Niet alle paarden zijn hetzelfde, toen ik dat grapje bij hem uithaalde, liet hij zich zo omvallen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:56

Citaat:
maar ik vind het gewoon leuk om dat groot te zetten!

coekietjeh, niks tegen jou persoonlijk, maar MSN taal, hoofdletters en pennyreacties worden niet zo op prijs gesteld op bokt, maar dat had je wel door ondertussen hoop ik. Anders moet je ook maar even de boktregels doorlezen.

De adviezen die je geeft (en niet alleen hier) daar krijg ik opstaande nekharen van, duidelijk is dat je nog niet zoveel ervaring met paarden hebt en dat geeft niet, maar misschien kun je ze beter nog even achterwege laten tot je weet waar je het over hebt.
Paarden kunnen nl best gevaarlijk zijn (ik kan het weten) en dit soort adviezen zoals knuffelen en worteltjes zijn in dit geval niet echt wenselijk.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:32

Ik heb een soortgelijke situatie ook eens meegemaakt met een merrie die opnieuw ingereden moest worden. Zij vond eht ook niks om haar benen te laten aanraken. Geduld is natuurlijk een vereiste, maar je zult zien dat het snel vooruitgaat als je blijft praten tegen het paard.

Wat ik heb gedaan is: blijven praten tegen het paard terwijl ik poetste. Boven beginnen en langzaam naar beneden. Als je bij de benen komt blijven complimenteren totdat ze haar been optilt. Dan kort maar krachtig zeggen dat dit neit de bedoeling is. Erna weer iets hoger beginnen met poetsen en opnieuw richting de benen; vriendelijk blijven praten tot ze weer een misstap doet. Dit iedere dag dat je bij het paard bent proberen. Uiteindelijk zul je zien dat je steeds een stukje verder komt. Omdat de merrie die ik moest/mocht rijden erg nerveus was stond er in het begin altijd iemand bij de stladeur met wat brok voor de afleiding. Hierdoor was ze iets rustiger dan zonder. Dit natuurlijk meteen afbouwen. Voet optillen pas mee beginnen als ze met poetsen de benen kan laten staan.
Succes!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:43

Maak een stukje stof ter grote van een zakdoek vast aan een lange zweep of lange dunne stok.
Ga met het paardje in de binnenbak en houdt het vast met een halstertouw.
Probeer je paardje aan te raken met de zakdoek en als dit lukt beloon je hem/haar.
Probeer overal aan te raken en dus ook de benen.
Ga heel rustig te werk, praat zacht en rustig en geef het dier de kans de zakdoek te ontwijken.
Op een gegeven moment zal het dier de aanraking accepteren en niet meer als bedreigend ervaren.

Het aanraken van de benen is voor een paard sowieso vaak eng, omdat prooidieren vaak ook de benen aanvallen, en jonge paarden onderling bijten ook in de benen, weet het dier veel dat jij niet bijt Lachen

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 12:01

Gister heb ik alle benen van mijn verzorgpony kunnen poetsen, zonder enge reacties van haar.
Het ging heel goed, en ik beloonde haar met rust.

Later heb ik geprobeert om haar een voetje te laten geven.
Ze gaf hem!!!
Ik raakte even haar voet aan, en liet hem toen weer los, en beloonde haar, met aaitjes en rust.
het ging heel goed, en vandaag ga ik het weer proberen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:03

Nou super toch! Ga zo door zou ik zeggen!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:48

Als het nu goed gaat hoe je het nu doet, zou ik zo blijven oefenen. Blijkbaar voelt de pony zich bij deze methode op zijn/haar gemak Lachen

Edit: Net stond er iets en nu is het weg Huilen van het lachen

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 12:59

Ja, ik heb het maar weer verwijderd,:)
Later bedacht ik me pas, dat het een heel domme vraag was eigenlijk Knipoog

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:29

Salt_Pepper schreef:
Gister heb ik alle benen van mijn verzorgpony kunnen poetsen, zonder enge reacties van haar.
Het ging heel goed, en ik beloonde haar met rust.

Later heb ik geprobeert om haar een voetje te laten geven.
Ze gaf hem!!!
Ik raakte even haar voet aan, en liet hem toen weer los, en beloonde haar, met aaitjes en rust.
het ging heel goed, en vandaag ga ik het weer proberen. Haha!

Dat is supergoed hé!!

Doe zo verder(heeft iemand al gezegt maar wou u aanmoedigen) !!

nog verder heel veel geluk met je paardje!! x x x x

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:34

.

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:37

KiWiKo schreef:
.

?? Wat bedoel je daarmee ?? Bloos Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:38

ik had wat getijpt maar was voor een ander topic en slaat dus hier helemaal nergens op Lachen

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:50

okejj !! :d Haha! Pling

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:07

cissy schreef:
Citaat:
maar ik vind het gewoon leuk om dat groot te zetten!

coekietjeh, niks tegen jou persoonlijk, maar MSN taal, hoofdletters en pennyreacties worden niet zo op prijs gesteld op bokt, maar dat had je wel door ondertussen hoop ik. Anders moet je ook maar even de boktregels doorlezen.

De adviezen die je geeft (en niet alleen hier) daar krijg ik opstaande nekharen van, duidelijk is dat je nog niet zoveel ervaring met paarden hebt en dat geeft niet, maar misschien kun je ze beter nog even achterwege laten tot je weet waar je het over hebt.
Paarden kunnen nl best gevaarlijk zijn (ik kan het weten) en dit soort adviezen zoals knuffelen en worteltjes zijn in dit geval niet echt wenselijk.

Hoe weet jij nu of ik veel ervaring heb of niet ?
Ik heb het ALTIJD al zo gedaan en dat werkt altijd!
Jij hebt misschien een andere manier ,maar dit is mijn manier en ik heb best veel ervaring met paardjes.

xxx

oradorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:19

Wat is er mis met wat ' Coekietjeh ' zegt. Ik doe het op dezelfde manier en probeer zo zijn vertrouwen te krijgen . Zo kan je altijd een stapje verder geraken. Volg deze raad maar op, hij is echt goed hoor. Werkt bij mij altijd. Cool

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:29

KiWiKo schreef:
coekietjeh schreef:
[
Om vertrouwen te krijgen moet je eens naar haar stalletje gaan ,eens lekker knuffelen,een worteltje,... Haha!

echnie Haha! Haha! Haha!

Mijn pony zou zich doodlachen als iemand zijn vertrouwen wil winnen door hem snoep en worteltjes te voeren Haha!

Snoep en worteltjes zou voor mij dus zeker niet het advies zijn wat ik zou geven ROFL

Ik ben heel blij voor TS dat het lukt met de pony, doorzetten heeft zeker zin, en wees zelfverzekerd Haha!

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:33

[quote="Tallie_Ho"]
[quote="KiWiKo"]
[quote="coekietjeh"]
[
Om vertrouwen te krijgen moet je eens naar haar stalletje gaan ,eens lekker knuffelen,een worteltje,... Haha! [quote]

Tallie_Ho:Mijn pony zou zich doodlachen als iemand zijn vertrouwen wil winnen door hem snoep en worteltjes te voeren Haha!

Snoep en worteltjes zou voor mij dus zeker niet het advies zijn wat ik zou geven ROFL

Ik ben heel blij voor TS dat het lukt met de pony, doorzetten heeft zeker zin, en wees zelfverzekerd Haha!

Ik bedoel ook niet alleen snoepjes en worteltjes.. er staan ook puntjes achter ...
jij geeft nu ook geen advies wat ze dan wel moet doen...

oradorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:34

Het is vrij logisch ( als je zoo kan nadenken ) dat ze niet alleen snoep en worteltjes gaat geven héé ... !

Weet je ...
jullie doen allemaal of jullie profs zijn.
Precies of jullie zijn een dierenarts ofzo..
Ik hou niet zoo vn dikke nekken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:58

Ik denk dat er een heel aantal mensen in dit topic meer ervaring met paarden hebben dan jullie oud zijn dus twijfel maar niet aan hun advies.
en wat die dikke nekken betreft, beter een dikke nek dan er uit kletsen

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:36

Tja, ik wil niet zeggen dat ik alles weet ofzo, maar ik geloof dat het niet goed is om vertrouwen te winnen met voeren..

Maargoed, iedereen doet het op z'n eigen manier, en ik heb er geen problemen mee, maar als je advies vraagt, moet je maar zelf weten wat goed is voor jou en je paard Lachen