Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:04

Rammelende fietskarretjes, daar kan de mijne helemaal uit zijn dak mee gaan. Bokkend op de weg en hard weg willen lopen. maar ja dat hou je hem tegen en krijg je de ene na de andere bok. Ook zeer eng skeelers. En kinderen op een fiets met een vlaggetje. Voor al het enge krijgen we de enorme bokken. Wat ik dan weer eng vind omdat er ook iemand achter hem kan lopen of rijden.
En hij slaat echt uit met zijn achterbenen na de bok. We oefenen in de wei met al deze enge dingen maar helaas dan is er niets aan de hand en kan mijn zoon gewoon met zijn fiets met een hoop herrie rond fietsen. Oefenen op de weg moet ik nog een geschikt persoon voor vinden die weet wat een paard kan doen, en op tijd weg kan wezen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:08

Rammelende karretjes achter een fiets. Daar geven we toch een hele bokpartij voor. Skeelers. En fietsen met een vlaggetjes. Ook doodeng hoor. Op alles geef hij dus enorme bokken en is weer gevaarlijk voor het andere verkeer. Tja

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:20

hahaha oh gelukkig ik ben niet de enige met zo'n kikker!
Die van mij schrikt echt van van alles! Steentjes, blaadjes, plukjes gras die net iets hoger zijn als de rest van het grasveld!
De wind, kinderen!, sommige friezen (die maken een stampend geluid, vindt hij dood eng!)
etc etc etc
Ik doe ook wel schrikparcoursjes met hem, maar dan vindt hij niets eng! Zo raar!

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:24

Nou mijn paard is eigenlijk overal bang voor, het is nog wel een mietje. Hij is bang voor slootjes
machines, bakspoken en dan knort hij het uit Duivel maar als je buiten rijdt valt het wel mee Knipoog
En sydney is eigenlijk nergens bang voor, en Gipsy is nog jong dus zal nog wat banger, voor
mensen.

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:44

Mijn paard is niet bang voor een hond, maar als hij gaat blaffen is het meteen hup wegwezen!! die hond is eng!!
Ze is ook bang voor een touw dat rond haar hoofd zwaait, een zweepje(maar dat kan ik me voorstellen) die vlakbij haar lichaam wordt vastgehouden.

Maar een motor die langraasd met een giga geluid nog geen 20 meter van me paard vandaan, dat is geen probleem?

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:32

HorseyDude schreef:
Loezz schreef:
Ezels, en hij flipt helemaal als ze beginnen te balken! Ook grote lompe objecten, een elentriciteitskast langs een aardeweg ofzo, maar aan een kruispunt heeft hij dan van niets schrik! Ook de onbekende strobot in de wei of de emmers of de balkjes , jaja elke keer opnieuw Huilen van het lachen

Een bijna-dubbel post maar goed..... leuk om te lezen dit allemaal.... paarden blijven merkwaardige maar leuke dieren!

Ik verznd de reactie en er stond fout, dus deed ik maar opnieuw Huilen van het lachen En inderdaad, zeer merkwaardige dieren Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:32

Bij de ingang staat een klein shetlander (van plastic wel te verstaan) Nou die vond ze toch eng. ze is zelf bijn 1,70.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:36

Wat heeft ze ooit niet eng gevonden.. Eerst vond ze echt heel veel eng maar aan alles is ze eigenlijk wel gewend geraakt. Behalve (uit een sloot) opvliegende zwanen, daar is ze als de dood voor, opzich logisch.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:02

een appel die op de grond ligt Scheve mond
kleine witte hondjes
boompjes langs de ring..
een fel geel dekje
shetlanders, vind ie echt dood eng

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:05

De grote deur in de binnenbak, eigenlijk wel logisch. Is op een andere stal bij zo'n deur enorm geschrokken van een tractor en is daar bij op zn snufferd gegaan, arme jongen Ach gut Gaat wel een stukje beter gelukkig, in galop en in stap aan de losse teugel gaat ie er gewoon langs, in draf en stap met aangenomen teugels kan ie nog wel eens een paar centimeter van de hoefslag afwijken, hoewel hij die deur al 1001X gezien heeft Knipoog

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:37

een clown... ben ik laatst achter gekomen. Dr kwam een clown langs en ze zette t meteen op een rengalopje. Haar daarna nog een x laten zien maar weer was ze binnen een paar tellen weg.
Vanaf een afstand nog 1x laten kijken maar ze moest er echt niets van hebben. Gek beest. Tong uitsteken

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:42

Die van mij vind weinig echt eng.
Alleen vuurwerk, en de geur van brand vind ze echt eng.
Verder zijn van die stomme parasolletjes op kinderwagens en mensen op skeelers toch wel dingen om voor stil te gaan staan, maar er gebeurd verder geen gekkigheid.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:45

Mijn 3 jarige babypaard vind dat koeien dóód eng zijn. Huilen van het lachen
Tessa heeft voor zover ik weet nog nooit iets engs gevonden. Lachen

Oja, En Farouche sprong zonder moeite een parcours rond, met vlaggen/spandoeken en al. Maar over heggen springen in de cross was te eng. Nagelbijten / Gniffelen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:19

XplumX schreef:
een clown... ben ik laatst achter gekomen. Dr kwam een clown langs en ze zette t meteen op een rengalopje. Haar daarna nog een x laten zien maar weer was ze binnen een paar tellen weg.
Vanaf een afstand nog 1x laten kijken maar ze moest er echt niets van hebben. Gek beest. Tong uitsteken

Bassie? Haha!

luvehessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:21

wat die van mij eng vind zijn van die rode rotep zakken langs de weg, die mannetjes vind hij ook eng Tong uitsteken hij vind ook van die zijlen op de weg eng, auto's met een kletterende aanhangwagen voor de rest vind die niet zoveel eng. owjah:P een zweepje! t geluid al is eng!

r0bijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:25

Honden, hoe kleiner hoe enger. Tja. Vork

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:26

Duivel Kindjes op rolschaatsen, en Buggy's zijn doodeng!!

Aja, en op stal, kruipt ze tegen de achterwand aan als ik haar waterbak schoonmaak Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:26

voor andere paarden in de baan............ echt he, door de muur heenklimmen als er een tegenligger op de binnenhoefslag kwam......

maar hij is er goed overheen Lachen

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:32

die van mij is bang voor bakkabouters , tractoren en grote vrachtwagens die maken ook zo'n eng geluid vindt hij dan verstart hij en zet op een snurken door de neus en dan ging hij er langs maar wel dansend , erg leuk als je er bv een keer naast loopt in plaats erop . Haha! Boos! erg irritant . mijn nieuwe paard is bang voor de mens in het algemeen dat komt omdat ze niet zo goed behandelt is geweest en op een hele ruwe manier is ingereden . Boos! Boos! echt poedersuiker voor haar , maar hoop dat dit met de tijd beter gaat worden . Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:40

Mensen die rijden op een ligfiets!
Levensgevaarlijk volk!
En schapen, ook van die enge wezens.
En wat dachten jullie van die zonnestraal die door een kier naar binnen komt. Zo eng, daar móet je wel overheen springen!!

MissMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:59

Ben met mijn paarden naar verschillende schrik trainingen gegaan..

maar ze is echt als de dood voor de zweep..

Best wel dom eigelijk..
Is NERGENS (ze is nooit ergens echt van geschrokken)
En ziet ze een zweep is mevrouw weg.. Vork Clown

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:01

regen

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:02

zweep, buggy, jas, plastic zak..... je kan beter vragen waar is hij niet bang voor Knipoog
maarja maakt niet uit hij pas 4 Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:05

Ik heb ooit een paard gereden en die was bang voor witte T-shirts Haha! Als er iemand langs kwam of naast de bak stond met een wit T-shirt dan durfde ze daar echt niet langs.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:08

Vuilcontainers Clown blijft ie eng vinden hoevaak ie het ook ziet Clown
en iets wits in een groene berm