Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Wat normaal bij goed opgevoedde paarden wel werken kan is een kort touwtje van zeg 50 cm aan het halster maken, dan hoef je niet zo dicht bij het hoofd te komen en laten ze zich wat makkelijker pakken, maar aangezien die van jou zich losrukt gaat dit hem niet worden vrees ik..........
Het enige wat je kan doen is zorgen dat je hem te pakken krijgt en dat hij zich niet los kan rukken, en ik zou dat in jouw geval doen met inderdaad een kort touwtje aan het halster, dan als je hem vast heb een hengstenketting met daaraan vastgeknupt een longeerlijn....... dat als hij weg gaat denderen je in iedergeval nog wat te vertellen hebt
JoviBan schreef:Hengstenketting en zonder water zetten lijken me niet de manier. Het kan veel vriendelijker dan dat.
Je zou met je paard kunnen gaan clickeren. Ben je daar bekend mee?
Ik ben met mijn pony begonnen met clickeren, die zich - toen hij zich eenmaal thuisvoelde hier - opeens ook niet meer liet 'pakken' en meenemen. Het clickeren vindt hij geweldig en hij pakt alles heel snel op. Als ik nu (na 2 clickersessies!) met het halster aankom in de wei, komt hij al opgetogen naar me toe gewandeld.
Ik vind het een hele vriendelijke en ook leuke manier om je paard bepaalde dingen te leren; positieve associaties leggen en de negatieve 'vergeten'. Er is geen druk, geen pijn, geen angst (en geen dorst) aan te pas gekomen.
Alicia2u schreef:De andere 15 paarden kunnen op die momenten toch ook gewoon drinken? En ze staan toch op de wei? Gras bestaan voor 80% uit water, ze zullen heus niet verdrogen hoor!
Mijn paard staat ook op de wei en drinkt bijna niets, hooguit een paar liter per dag. De rest haalt hij gewoon uit het gras.
Nibbit schreef:Mijn paarden staan ook bij Arough in het land,ik dacht dat ik hem wel kon houden met een longeertouw.Als de dierenarts moet komen moet je m dus wel vangen. Desnoods met hengstenketting en longeerlijn. Probeer met zn 2en ieder aan een kant.
Misschien iemand meenemen die sterk is en niet loslaat?
Lord_Ik schreef:In het geval van een keelontskening denk ik niet dat hapjes erg gaan werken XD enoorm pijnlijk voor 'n paard
En als je het achternawandelen gaat proberen: blijven volhouden of niet beginnen, als je halverwege stopt weet hij dat hij met je kan spelen
Tinkerloos schreef:Dus wat doe je daar nu aan???
(ik weet het niet meer...)
JoviBan schreef:Tinkerloos schreef:Dus wat doe je daar nu aan???
(ik weet het niet meer...)
Nog maar een keertje dan: ga clickeren met het paard.
annastasia schreef:Als het zo'n groot probleem is en het paard moet behandeld worden voor een kwaal dan lijkt me de veearts erbij de enige optie.
Schieten!
Hilde_q schreef:maar dan zullen ze het paard eerst te pakken moeten krijgen en dat lukt dus niet
Tinkerloos schreef:Er is al iemand geweest,die jonge paarden inrijd en africht.
Ze had ervaring met dit soort paarden,maar ook zij kon niks met hem beginnen..
Halster in de wei omlaten zou ik nooit doen,als ze zich met hun achterhoef achter het oor krabben kan de hoef door het halster schieten,en kan het paard zich letterlijk doodslaan.
Of achter een paaltje blijven hangen met schuren..