Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Ivana_ schreef:Heb een Jazz x Pion gekent. Tjsa.. je moest er idd mee om kunnen gaan, maar wat een talentvol dier. Uiteindelijk door de fokker toch verkocht, en is helaas in het handelscircuit gekomen. Heb af en toe nog wel wat van het dier vernomen wanneer die weer te koop stond. Maar dit is dus het grote voorbeeld van een super gevoelig maar talentvol paard, welke dus niet in de goede handen terecht is gekomen. Is toch zonde, want ik denk dat er veel sportgefokte paarden op deze manier in de handel terecht gekomen zijn. Puur omdat er weinig mensen zijn die er echt goed mee kunnen opschieten.
@ Bram123: Dit was idd een schimmel, waar ik het over heb. Kun je misschien wat meer erover vertellen?
ponys schreef:pffff, weer een jazz topic met dat ze zo lastig zijn bla bla als je normaal en zeker kundig met je paarden om gaat geen problemen..als je er niet mee kan om gaan gewoon niet aan beginnen.

!
. Hij had brandplekken op zijn huid en als hij brand rook of je wilde vliegenspul op spuiten dan ging maar aan de kant ...
!
maar in de omgang mis ik mijn Jazz niets
!!!
). En ja, hij is eigenlijk te koop omdat ik het benodigde geduld en lef ontbeer. Na een jaar proberen geef ik het op. Maar... op stal en aan de hand is hij schaapmak, nog nooit iets verkeerds gedaan. En ook onder het zadel gaat het super, als er maar iemand op zit met geduld en overwicht. Door het ongeluk dat Jumper heeft gehad ben ik mijn hele vertrouwen kwijt geraakt in mijn eigen kunnen en daar word ik nu op afgestraft. Maar een rotkarakter, nee, totaal niet! Ik denk alleen dat iemand met meer geduld en vertrouwen veel meer uit het talent van dit paard kan halen dan ik. Nou nog die iemand zien te vinden...