Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:32

Bij mijn lieve lespaard Bruin is het elke week wel raak: nadat ik hem gepoetst heb, dan móet hij eventjes zachtjes kroelen met me. Afgelopen woensdag ook stond ik gewoon naast hem en meneer legde gewoon zijn hoofd op mijn schouder terwijl ik over zijn wang/hoofd kriebelde...... (wel zwaar zo'n paardenhoofd op je schouder! Haha! )

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:39

Mijn hart smelt elke dag als ik bij mijn paard ben.Het begint al als aan kom lopen naar de wei toe.Ze hoort me, draaft naar me toe,(soms uit het achterste stukje van de wei) en gaat hinniken.
Dan ga ik haar natuulijk poetsen en dat vind ze heerlijk.Dat hoofd tegen mijn hoofd aan en lekker kroelen.Als ik bijv.een borstel pak komt ze ook gewoon achter me aan.
Een keer kwam het andere paard die ook bij haar in de wei staat op ons af met de oren in de nek.En mijn lieve meisje ging toen voor me staan.Dat was echt zo lief. Lovers

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:22

sowieso de eerste keer dat ik mijn (verzorg)paardje zag, ik was een chagerijnige merrie gewend die niet van knuffelen houd, en hij kwam bij me staan, hoofd tegen me aan en knuffelen, zo braaf als maar kan.
Tweede keer was toen we eindelijk aan elkaar gewend waren met rijden.
Derde keer was toen ik te lang met hem had gelopen en hij daarna een verschrikkelijk zware clinic te doen kreeg en hij echt de sterren van de hemel liep daar, echt wonderbaarlijk, had zo'n geweldig gevoel.
Laatste keer was toen hij verschrikkelijk ziek was, en hij met me een stukje ging lopen en zo verschrikkelijk beroert was, maar dat nauwelijks liet zien, behalve door zo snel mogelijk naar stal te kunnen lopen. Echter, iedere keer dat ik druk op het touw zette, wachtte hij toch. AAngekomen in de stal is hij neergezakt en kon nauwelijks meer overeind komen. Kon toen rustig bij hem gaan liggen, en hij begon me handen af te likken. Ongelooflijk, hoeveel vertrouwen dat paard in mensen had.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:29

Ja.. Love at the first sight..

Maar nog meer, dat ze hinnikte toen ik aankwam, de eerste keer dat ze dat deed Lovers heerlijk..
Of in de wei, dat ze lekker bij me kwam staan..
Of dat we telepathisch contact hadden en ik haar liefde zo sterk voelde..

Dat soort momenten Lovers
Mijn hart smelt keer op keer Haha!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:34

Zondag bij mij. (staat wel bij mij thuis maar is niet van mij, rijd wedstrijden met haar) Toen we een ongeluk kregen met detrailer, het gevoel dat j m kwijtraakt en het paard zich zo sterk hield. Ze liep zo n andere 2 paards trailer op, terwijl ze dat nog nooit heeft gedaan, weigerde ze. Omdat ze wist dat het moést. Dan krijg je n hartverwarmend gevoel!

T_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:27

Elke keer als ik spring me men paardje en vooral op wedstrijd.
Ik ben meer een dressurruiter ma heb ook springpaard en doe ook wedstrijd zit nu in de L met winst. Ik ben absoluut geen krak in men afstanden, zeker als ze heet wordt. Maar ze helpt me zooooo goed, heb nooit een balk. Hoe truttig ze soms kan doen in de inrijpist, da ben ik direct vergete in het parcour zo hard da ze elke keer haar best doet.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:29

bij mn witte reus: ik zag hem staan in een weiland.. liep erheen, zag zn koppie zijn glanzende ogen en smolt.. ben opzoek gegaan na de eigenaar om te vragen of die te koop was.. zo kwam maud in mn leven...
Makje vond ik als veulen al helemaal wau, maar had al een merrie gekoght en de knip was leeg.. toen die paar maand weer te koop kwam, heb ik geen moment getwijffeld en heb hem alsnog gekoght

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:35

Afgelopen zomer bij een van mijn shetlanders in de wei. Hij was gaan rollen maar was blijven liggen. Toen ben ik bij hem gaan zitten en is hij met zijn hoofd op mijn schoot in slaap gevallen. Lovers

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:41

echt sinds de eerste keer dat ik hem zag!
ik was toen op ponykamp en toen was daar een veulentje, en het was meteen liefde op het eerste gezicht Pling
daar stond hij in de box bij zijn mammie en toen keek ik over de rand, en hij met zijn hoofd in de nek.
toen hebben we even neusje neusje gedaan Hyper!
en nu, 3 jaar later heb ik hem gekocht Bloos
maar nu laat hij nog dagelijks mijn hart smelten Ach gut

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:10

Heel vaak...
Billy (minishet) die bijna op je schoot kruipt om te knuffelen en Tommy (minishet), onze sjaggie muts, die de twee keer dat hij erg ziek was, doorlopend mij we wilde zijn en zijn hoofd op mijn schoot legde op zoek naar troost. (beide pony's waren doodsbang voor mensen toen ik ze kreeg)
En natuurlijk de twee grote (noordzweedse koudbloed en haflinger) die elke keer als we bij de wei komen, zelfs als ze zo ver weg staan dat we ze niet zien (wei is ong 4 ha groot en gedeeltelijk bos) hinniken en in volle galop naar ons toekomen als we fluiten. Te meer omdat Toontje niets met mensen had toen ik hem kreeg (hij heeft een leven lang met toeristen rondgehobbeld) en Silja het in het begin erg moeilijk had met haar verhuizing hierheen en steeds sjaggie was.
Nu zijn het ongelooflijke knuffelkonten.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:56

Ik heb een keer een merrie ingereden die al verschillende inrijders van zich af had geworpen en zelfs is gaan steigeren waardoor niemand het meer aandurfde (of geen izn had). Ik dus wel.
Eigenlijk heeft ze verschillende keren mijn hart gebroken:
1: ik mocht in het begin slechts hangen, maar als ik ging zitten werd ze heel nerveus. dat durfde ik dus neit alleen (weinigen hadden zin mij te helpen want dat durfde zen neit). Op een warme dag was ik zo boos dat ik haar lang heb gelongeerd. Achteraf vind ik het een beetje zielig dat ik haar zo lang heb laten draven, maar op een gegegeven moment draaide ze zich naar me toe en ik zag in haar ogen dat ze vroeg of ze mocht stoppen. Dat gevoel had ik er nou eenmaal bij, alhoewel ik ook wel snap dat haar lichaamstaal iets anders zei. Na aanmoediging van anderen ben ik toen op haar gestapt (stil staan) en dat tolereerde ze. Ik was trots op haar! Sindsdien mocht ik op haar zitten, maar geen stap vooruit anders werd ze weer nerveus en wilde ze me eraf hebben.
2: Ik kan niet eeuwen blijven stilstaan en zonder veel hulp moet je iets. De eigenaar heb ik gevraagd het paard vast te houden met wat eten in zijn hand. Het paard mocht zelf kiezen: a ik zet een stap en kan bij het eten; b: ik blijf staan want dat is vertrouwd. Ze zette die stap, nam een hap en zette vervolgens nog meer passen. ZONDER er van door te gaan. wat was ik trots!!! Draven is me ook nog gelukt later en de galop heb ik eigenlijk te lang uitgesteld want dat durfde zij allang, maar ik was er te bang voor om alles wat ik had bereikt in een keer te verleizen Haha! Dat had ik eerder kunnen vragen, achteraf gezien.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:53

Ik heb me een keer echt slap gelachen om een paard op de manege. Ik zat nogal in een beginnersles en omdat velen verkeerd aandreven tijdens de draf moesten we het stilstaand leren. (Kun je je een beeld vormen van allemaal stilstaande paarden en ruiters die nep-lichtrijden... zag er vrij belachelijk uit Knipoog )
Na een paar keer lichtrijden moesten we aandrijven dus het paard ging heel braaf stappen, waarnaar ik hem weer tot stilstand moest brengen en het opnieuw moest proberen. Na een keer of 3 draaide hij opeens zijn hoofd naar mij toe, keek me recht in mijn gezicht aan alsof ie wou zeggen: "Wie heb ik nou op mijn rug en spoort ze wel helemaal?". Clown Ik heb me werkelijk bescheurd en het is mijn lieveling geworden op de manege!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:58

de eerste keer dat spec mijn hart heeft laten smelten was alweer meer dan 2 jaar geleden.mijn vorige (overleden)paard gaf altijd kusjes(met z'n bovenlip deed ie over je wang schuren als je het vroeg) en spec deed/doet dat dus ook op exact dezelfde manier....toen zag tie er nog niet uit en had ik hem gekocht als "handelspaard",maar op dat moment had ik zoiets van: JIJ BLIJFT! en verder,hij doet zovaak dingen in de omgang en tijdens het rijden waardoor ik telkens weer dat verliefde gevoel krijg.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:12

gisteren weer, hij lag te slapen in de wei, en ik kon er zo bij liggen, hij had echt zo'n blik van"baasje, zullen we samen slapen?" Haha!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:39

Elke dag weer opnieuw Haha!.. Maar vandaag, ik was een btje verdrietig, en dat heeft ze meteen door.. Ze kwam met haar hoofd op me schoot liggen en ging ook de hele tijd met haar hoofd naar me gezicht. Meestal heeft ze dan zoiets van aan hapje tussen door kan geen kwaad, maar nu was ze egt super lief. Ik kan het niet eens goed uitleggen, je voelt gewoon dat ze me wil troosten, zoon sgatje is het Lachen

zadyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:39

Ik heb een paardje zadyra,
het is niet echt een knuffel paard maar ze heeft wel eens van die buien
dan ineens gaat ze met dr hoofd in me nek liggen en gaat ze knuffelen echtt super schattigggggg.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:43

toen ik na een rotdag op school op stal kwam,
alle 5 de paarden begonnen te hinniken toen ze me zagen:+:

(okee.. ze verveelden zich want ze stonden een x een middag binnen Clown )
maar kon toen wel weer ff glimlachen Tong uitsteken

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:47

Als ik aankom en hij hinnikt,
Als hij heel erg zijn best doet om zo lief mogelijk te kijken als hij staat te bedelen.. Erg kwalijke zaak dat hij dat doet, maar hoe komt het Bloos door mij ja.. kan het niet altijd weerstaan..
Ohja en ook als ik hem buiten zet en hij gaat echt uitgebreid op zoek naar een plekje om te rollen, hij doet daar altijd vrij lang over en je ziet hem dan ook echt genieten..

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:56

mijn paard stal mijn hart toen hij mijn dochtertje ging troosten . Mijn dochter was heel verdrietig want haar lievelingspony van de manege waar ze reed was heel erg ziek en was niet meer te redden. ik werkte daar in de tijd en had haar beloofd als de tijd daar zou zijn dat ze opgehaald zou worden dat ik haar op de trailer zou zetten . toen het eenmaal zo ver was en de pony op de trailer stond was ik haar ineens kwijt . Ik ging haar zoeken en vondt haar bij mijn paard in zijn stal . ze zat in de hoek van zijn stal te huilen Huilen Huilen en hij stond bij haar met zijn hoofd tegen haar hoofd als of hij wilde zeggen huil maar daar knap je van op , ik zal je wel troosten en beschermen . Mijn hart huilde met haar mee over de pony . vondt het zo zielig . zij was dol op die pony en die pony op haar. Ze was altijd een chagrijn maar niet als mijn dochter er was . dan gingen de oortjes naar voren en stond ze altijd heel hard te hinniken . zo lief . Haha! De pony is overigens 37 jaar geworden .

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:26

'k hong mijn armen om zijn hals ( ff een dikke knuf Lovers )
En toen drukte hij z'n koppie tegen me aan Ach gut

Ook es, Gaf ik hem een kus op z'n snoet
Ging hij met zijn bovenlip over mijn voorhoofd friemelen Clown

& Gewoon dat hoofdje alleen al.. !
Altijd oortjes naar voren, en hinniken als ik er aan kom Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:55

Mijn paard doet mij het hart laten smelten op de momenten als ze heel ethousiast naar me toe komt, oortjes vooruit en blijft wachten bij het hek totdat ik haar uit de wei haal.
En dat gebeurt ook steeds vaker, wat dus betekend dat onze band steeds sterker wordt Lovers

perik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:07

toen ik haar voor het eerst zag (L)

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:38

Bij mijn eigen paard weet ik het eigenlijk niet precies, maar het gebeurt iig elke dag op nieuw.

Van een ander paard weet ik het nog precies:
Ik reed nog op de manege, iedere week op hetzelfde paard, Lancelot. Hij was chagrijnig naar iedereen en was niet bang om te happen, behalve naar mij. Mijn verzorgpony stond in de stal tegenover hem en ik was daar mee bezig toen er iemand naar Lancelot toeging (ook iemand die vaak op hem reed) natuurlijk hapte hij weer en had hij zijn oren in zijn nek, maar toen hij even naar mij keek gingen meteen zijn oortjes naar voren. Hij was echt mijn maatje!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:12

iedere dag weer opnieuw!

als hij mij aankijkt met zijn blauwe ogen, als ik heb uit de wei haal en hij al naar met toe komt en samen rennen door de wei, als hij lekker bij me komt staan voor een knuffel, als hij weer wat stoers doet, als hij weer de clown uithangt...
iedere dag opnieuw Haha!

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:16

mijn paard laat haast elke dag mijn hart wel smelten, kleine gebaren en een onverwachte knuffel, of wanneer ze hinnnikt als ik de wei inkom. Tis geen knuffelbeertje, maar soms kan ik echt totaal en geheel stil en verliefd op haar worden (L) Lovers