Ruin dekt merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Ruin dekt merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:42

ik kwam er vorige week achter dat mijn 17 jarige ruin een van zijn weidegenootjes heeft ontmaagd Clown
niet zo erg,maar volgende keer als er weer een dame hengstig is gaat meneer wel even apart Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:49

ellepel schreef:
ik kwam er vorige week achter dat mijn 17 jarige ruin een van zijn weidegenootjes heeft ontmaagd Clown
niet zo erg,maar volgende keer als er weer een dame hengstig is gaat meneer wel even apart Knipoog

Denk jij nu echt dat jij eerder dan hij doorhebt wanneer de dames "in the mood" zijn? Keep on dreaming..... Haha!
Zolang de ruin het netjes doet is er niks aan de hand.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:52

hahaah hopelijk voor hem kom ik er te laat achter Tong uitsteken
hij dekt heel netjes,maar je hebt toch ergens wel risico he.
en aangezien hij niet op paarden van mijzelf klimt vermijd ik liever toch wat risico's....

je hebt altijd kans dat een merrie toch een of andere infectie oploopt en dan gaan alle vingertjes naar mij toe..
of als er dan toch ineens een kreupel is dan is het van jaaa die van haar heeft gedekt dus komt het vast daarvan...

stomme is dat hij naar mijn idee al jaren niet meer dekte,maar blijkbaar doet hij het toch weer..
heeft vast de smaak weer te pakken met al die jonge twentertjes om hem heen ROFL ROFL

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:58

ellepel schreef:
hahaah hopelijk voor hem kom ik er te laat achter Tong uitsteken
hij dekt heel netjes,maar je hebt toch ergens wel risico he.
en aangezien hij niet op paarden van mijzelf klimt vermijd ik liever toch wat risico's....

je hebt altijd kans dat een merrie toch een of andere infectie oploopt en dan gaan alle vingertjes naar mij toe..
of als er dan toch ineens een kreupel is dan is het van jaaa die van haar heeft gedekt dus komt het vast daarvan...

stomme is dat hij naar mijn idee al jaren niet meer dekte,maar blijkbaar doet hij het toch weer..
heeft vast de smaak weer te pakken met al die jonge twentertjes om hem heen ROFL ROFL

Als het risicovol zou zijn, had moeder natuur al lang iets anders verzonnen Haha! Wanneer de ruin in kwestie verder voorzichtig en beleeft is (er geen halve verkrachting van maakt) en jij zorgt dat zijn edele delen netjes schoon zijn, dan is er weinig aan de hand.

Je kunt het ook omdraaien: degenen die niet willen dat hun merrie gedekt wordt, zet haar niet bij jouw paard in de wei. Waarom moet de eigenaar van de ruin altijd maar weer voor de oplossing zorgen?
Mijn ruin dekt ook en degene die daarop tegen is, zet de merrie niet bij hem in de wei; punt uit; een andere discusie begin ik niet meer aan.

Dat ruinen op latere leeftijd opeens ontdekken hoe het zit heb ik vaker gezien, hoewel je het inderdaad niet vaak tegenkomt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:59

ja kan ook,maar van mij mag het ook anders Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:03

ellepel schreef:
ja kan ook,maar van mij mag het ook anders Knipoog

Hoe bedoel je dat?
Je paard zal het flauw vinden dat ie je onderschrift niet kan continueren. Had ie het eindelijk uitgevogeld...... Haha! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:09

ik bedoel dat ik dan hem wel apart zet,vind ik niet zo erg.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:40

ikke schreef:
Als jouw dierenarts zo slecht kan tellen dat ie niet eens weet of ie één of twee ballen weghaald, dan twijfel ik zeer sterk aan diens kwaliteiten!

Maar op zich komt dit toch wel vaker voor? Als de bal niet ingedaald is kun je hem in feite ook niet met een normale castratie weghalen.

De veearts is hier net even op de koffie geweest, ik heb het er met hem over gehad en hij ziet de kans erg groot dat hij nog klophengst is, aangezien hij zonder mannelijke hormonen niet het gedrag zou vertonen dat hij nu doet.

Als een dierenarts castreert zonder eerst te controleren of er daadwerkelijk twee ballen zitten, dan is het gewoon een sukkel! Ik heb eens een jaarling laten castreren en het eerste wat men vroeg was of beide ballen wel waren ingedaald en dat was ook de eerste controle die de dierenarts deed, voordat hij hij verder ging!
Ja het komt vaker voor dat de ballen er wat langer over doen voordat ze indalen, maar een dierenarts die z'n vak verstaat zal dan niet castreren, tenzij daar een zeer dwingende (levensbedreigende) reden voor is en dan ook zal hij melden dat er maar één bal is weggehaald!

Ik vind het echt meer dan slordig dat jij er na zoveel tijd achter moet komen dat de castratie kennelijk niet goed is uitgevoerd. Rijst bij mij toch even de vraag of je nu wel het complete verhaal schrijft. Je hoeft natuurlijk niet alle details te melden, maar nu wek je wel de indruk van een zeer slordige dierenarts.
[/quote]

Bovenstaand verhaal gaat niet over mijn paard he Knipoog Die is als jaarling al bij de vorige eigenaar gecastreerd en dat is ook niet door onze eigen veearts gebeurd.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:24

Chupa schreef:
ikke schreef:
Als jouw dierenarts zo slecht kan tellen dat ie niet eens weet of ie één of twee ballen weghaald, dan twijfel ik zeer sterk aan diens kwaliteiten!

Maar op zich komt dit toch wel vaker voor? Als de bal niet ingedaald is kun je hem in feite ook niet met een normale castratie weghalen.

De veearts is hier net even op de koffie geweest, ik heb het er met hem over gehad en hij ziet de kans erg groot dat hij nog klophengst is, aangezien hij zonder mannelijke hormonen niet het gedrag zou vertonen dat hij nu doet.

Als een dierenarts castreert zonder eerst te controleren of er daadwerkelijk twee ballen zitten, dan is het gewoon een sukkel! Ik heb eens een jaarling laten castreren en het eerste wat men vroeg was of beide ballen wel waren ingedaald en dat was ook de eerste controle die de dierenarts deed, voordat hij hij verder ging!
Ja het komt vaker voor dat de ballen er wat langer over doen voordat ze indalen, maar een dierenarts die z'n vak verstaat zal dan niet castreren, tenzij daar een zeer dwingende (levensbedreigende) reden voor is en dan ook zal hij melden dat er maar één bal is weggehaald!

Ik vind het echt meer dan slordig dat jij er na zoveel tijd achter moet komen dat de castratie kennelijk niet goed is uitgevoerd. Rijst bij mij toch even de vraag of je nu wel het complete verhaal schrijft. Je hoeft natuurlijk niet alle details te melden, maar nu wek je wel de indruk van een zeer slordige dierenarts.

Bovenstaand verhaal gaat niet over mijn paard he Knipoog Die is als jaarling al bij de vorige eigenaar gecastreerd en dat is ook niet door onze eigen veearts gebeurd.[/quote]

Nee (A) Ik geloof het niet,
En het is gelukkig niet MIJN dierenarts, maar zoals ik al had gezegd.. van de vorige eigenaar. Lachen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:44

Ohja!
En de preciese informatie.
(Heb het gelijk even helemaal na gevraagd omdat dit niet om mijn beestje gaat maar van een vriendin die op de manege staat)
Het veulen werd geboren (goh) toen is het doorverkocht,
de gene waarvan het toen was is overleden, zo is het bij familie van diegene terecht gekomen die vrouwelijke ezels (van iemand anders) op zn erf had, is het beesie daarbij gezet (meneer zelf wist niks van paarden/ponies wat dan ook).
En eeh, toen heeftie het arme ding Ach gut laten castreren toen het dus jaarling was,
waarschijnlijk heeft die meneer er niks van begrepen toen (als hij het al gedaan heeft) de dierenarts het verteld heeft. En dus ook niet verder verteld aan de nieuwe eigenaren Lachen.

Ik weet het, vreemd verhaal, maar ik kan er niks aan veranderen Gestoord