Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:http://www.fuegonero.nl/paarden/images/ ... en2_rh.jpg
Is dit zielig? Ik vind van niet, ik vind het een mooi plaatje van een prachtig voorgebracht paard. Hulde voor de monsterknecht, dan moet je echt een goed stel benen onder je bibs hebben!!!

saskiakefie schreef:suleilitha schreef:http://www.fuegonero.nl/paarden/images/ ... en2_rh.jpg
Is dit zielig? Ik vind van niet, ik vind het een mooi plaatje van een prachtig voorgebracht paard. Hulde voor de monsterknecht, dan moet je echt een goed stel benen onder je bibs hebben!!!
dat is wat anders. dat is niet een foto dat ze opgejaagd worden.
xxmyrtheexx schreef:Ik vind het ook niet zo zielig. Als je haar geen pijn doet vind ik het wel kunnen. Als ze te wild word moet je gewoon de zweep weg leggen en haar kalmeren. Maar tijdens het longeren heb je gewoon een zweep nodig anders gaan ze gewoon rustig eten en bewegen ho maar. Alleen sommige paarden zijn nergens bang voor en als je met de zweep op de grond slaat kijken ze alleen een keer op. Meestal als je een zacht tikje op haar kont geeft zonder dat je haar bezeerd is het meestal wel genoeg. Dan heeft ze meestal wel door dat ze moet lopen.
Zolang je een paard geen pijn doet of niet wild maakt, lijkt het mij geen probleem
groetjes Myrthe
xRomanxMir schreef:Zelf vind ik het niet al te goed,
omdat de pony zich veilig hoord te voelen bij de leider.
En dat ben jij tog?
Als je dan een pony gaat lope opjagen omdat je het leuk vind, is een beetje dierenmishandeling.
Maar sowieso, dit is MIJN mening.
En miss vinden andere mensen dit dus helemaal niet waar.
Dat kan dus
Maar voortaan moet je niet meer zoveel opjagen, want telkens schrikken is niet goed voor een pony, dan kan die een hartaanval krijgen!
Daarom jaag ik ook nooit me pony ofzo op.
Als ze te weinig beweegt ga ik klikken met me tong,
en dan weet mijn pony al dat ze door moet lopen.
Maar ze weet dat omdat ik haar dat heb aangeleerd.
En miss moet jij dat ook maar even doen, om een hartaanval te vermijden.
Want dat lijkt me wel heel erg als je der te veel opjaagt, en een dag later is ze dood.
Dat zou dus ook echt afschuwelijk zijn!
Daarom moet je hem/haar niet late schrikken!
Voor je het weet is ze dood, en dan heb jij dat op je geweten.
mvg, xRomanxMir

alle hoeken van de bak kent ze inmiddels wel). Verder loopt ie lekker los op de wei met zijn maatjes. En eerdaags gaan we hem ook weer voor de kar zetten.
(klappen in de lucht he
)

......... doe ik een stap naar voren en zeg BOE
waarop ze helemaal flippen om me in de volgende hoek weer uit te dagen 
[/quote] saskiakefie schreef:[
dat is wat anders. dat is niet een foto dat ze opgejaagd worden.