Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kusx_Lisa schreef:Ik zou hem hengst laten. Jury's houden daar wel van, en vaak zijn hengsten veel mooier en laten zich beter zien
meggiemeg schreef:Ruinen, het heeft een paar voordelen ten op zichte van een hengst. je wilt er niets mee gaan doen zoals dekken..
Heb ergens gelezen dat ze dan juist nog wat meer groeien als ze vroeg geruind worden omdat ze dan alle energie in de groei kunnen steken en niet meer nodig hebben om zich man te laten voelen
getup schreef:Kusx_Lisa schreef:Ik zou hem hengst laten. Jury's houden daar wel van, en vaak zijn hengsten veel mooier en laten zich beter zien
en dit vind ik dus géén rede om een paard niet te castreren.
@Ts: castreren lijkt me een goede oplossing, en voor jou een stuk makkelijker.
anneliesdj schreef:babbii_lief schreef:ik ga hem laten ruinen staat ook al in het topic je hebt gelijk
maar ik hoef niet M geklasseert te zijn hoor.
heb dat nagevraagd mag gewoon in de b beginnen.
Waar heb je dat nagevraagd? Op de site van de knhs staat het wel duidelijk of het moet veranderd zijn toen de nieuwe proeven zijn gekomen, het was iig altijd M voor je met een hengst mag rijden.
iblabla schreef:Hey.
Ga je der wedstrijden mee rijden? Dan hengst laten(die hebben vaak meer vertrouwen in hun zelf dan een ruin!!!)
Of heb je hem gewoon gewoon?? Dan is het beter om hem te ruinen![]()
Ik heb mijn hengst zelf ingereden(int ziekenhuis gelegen door hem!!!) en verkocht toen hij ZZ Zwaar reedt. Hij is hengst gebleven, ook toen hij zn praatjes kreeg. Ik viel der elke dag wel 4 x af...
We hebben voor heeeeeeel duur verkocht...
Misschien is dit verhaal een reden voor je om hem hengst te laten(zonder het stukje dat ik in het ziekenhuis gelegen heb!!!:D![]()
![]()
![]()
![]()
)
veel plezier met je hengst/ruin.
mijntjuh schreef:Ik zou de volgende afweging maken, zitten er nadelen aan om hem hengst te laten. (zowel voor jezelf als voor hem.) Indien je op een pensionstalling staat zie je vaak dat hengsten heel sneu de hele dag binnen op stal staan. Mocht hij toch wat last krijgen van de hormonen, kun jij dat aan?
Ik ben zelf geneigd om te zeggen als je er toch niet mee gaat dekken dat ik hem zou casteren als ik je verhaal zo lees.
babbii_lief schreef:heb het bij de eigenaar van de manege gevraagd en die zei dat het kon omdat ik 24 ben.
dan zal hij het verkeerd hebben
Kusx_Lisa schreef:L2+wp als je met een hengst wil starten.
Ik zou hem hengst laten. Jury's houden daar wel van, en vaak zijn hengsten veel mooier en laten zich beter zien
gabyfedde schreef:babbii_lief schreef:heb het bij de eigenaar van de manege gevraagd en die zei dat het kon omdat ik 24 ben.
dan zal hij het verkeerd hebben
Hij heeft het inderdaad verkeerd. Je moet echt L2+wp zijn.
Persoonlijk zou ik hem laten castreren. Het heeft geen nut hem hengst te laten. Tegenover het dier is het zelfs eerlijker.
Breghje schreef:Lekker laten bengelen die ballen zou ik dan zeggen.. Als hij zelf geen last heeft van zijn hengst zijn en de andere paarden ook geen last bezorgd. Mocht het ooit zover komen is het nog snel genoeg gedaan lijkt me.
LADPR schreef:Ja is moeilijk om daarop te reageren.
Ik heb nog nooit een hengst meegemaakt die gefrustreerd raakt door zijn hormonen of wat dan ook. Snap niet waarom iedereen dat altijd maar zegt.