hoe moet je een paard af leer dat die stijgert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: hoe moet je een paard af leer dat die stijgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:20

Wat is dat toch met die eieren, water, zweep en weet ik het allemaal nog meer tussen de oren kletsen?

Er al eens aan gedacht dat jij als ruiter het kan veroorzaken? Zie jij jou paard dan ook al achter jou aan rennen met eieren en water? Whoosh!
Of misschien mankeert het paard wat aan mond, rug of een ander deel van het lichaam.
Kan ook niet zeker, want een paard is standaard 100% gezond? Verward

Er zijn wat rare mensjes op de wereld hoor, ttt

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:03

Eerst hard naar voren strappen als je voelt dat ie wilt gaan stijgeren, stijgert ie toch tik met de zweep in zijn hals en komt hij neer weer trap naarvoren.

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:03

Dat met dat water enzo, zou ik niet doen want als je paard daar bang voor is kan hij natuurlijk ook op hol slaan als hij schrikt. Het is een slechte eigenschap maar toch moet je consequent zijn dus het afleren.. ik had ook eens gelezen om op het moment dat hij steigerd, je paard een hele harde tik te geven, oke, het is een slechte eigenschap, maar toch vind ik dat ook weer té, ik zou hem gewoon straffen ja, hoe zeg je dat Tong uitsteken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:22

Ik vind dat je zeker niet met water of eieren moet gaan lopen knoeien ..
Paard haten het als hun oren nat worden , en als er water in komt is dat dan ook niet echt gezond.
Waarom steigerd hij ?
Is hij bang , of uit protest ?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:27

Ik zouw eerst kijken of er niets aan het zadel of hoofdstel is.
Dan zouw ik als hij steigert of negeren en gewoon doennetalsof je niks hebt gemerkt,of je kan hem een tikje in de nek of tussen de oortjes doen niet te hard natuurlijk maar ff voor te zeggen dit is niet de bedoeling en dan met een kwade harde stem zeggen dat dat niet mag.
Ik hoop dat het lukt
groetjes Femke

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:32

femmiel schreef:
Ik zouw eerst kijken of er niets aan het zadel of hoofdstel is.
Dan zouw ik als hij steigert of negeren en gewoon doennetalsof je niks hebt gemerkt,of je kan hem een tikje in de nek of tussen de oortjes doen niet te hard natuurlijk maar ff voor te zeggen dit is niet de bedoeling en dan met een kwade harde stem zeggen dat dat niet mag.
Ik hoop dat het lukt
groetjes Femke

Ik vind ook de beste manier van straffen een keer hard NEEEÉ scheeuwen.. [ofzo =X ]