Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar waar je het ook goed aan kan zien is, gaat je paard vaak lekker rennen en spelen (steigeren & bokken) met andere paarden enzo

Lobke_ schreef:ik vind dat het om het totaal plaatje gaat.
een paard kan nog zover ze oren naar voren hebben maar dat wil nog niet zeggen datie ook daadt werkelijk vrolijk is
paarden houden hun omgeving erg goed in de gaten en doen dat onderandere door teluisteren.
en luisteren doen ze natuurlijk met hun oren dus gaan die vaak ook alle kant op.
je moet kijken naar je paard zelf, ik merk het duidelijk aan mijn paard wanneer ze ontspannen is etc.
sommige paarden krijgen een hanglipje, helaas heeft die van mij dat permanent al dus dat is voor haar niet mogelijk.
weer andere paarden gaan afentoe lekker oprust staan etc.
bij die van mij kan ik veel opmaken door naar haar ogen tekijken en kwa spieren die ze spant etc.
. Arabesk schreef:tevreden kijkeneven vriendelijk bij je komen staan, dat je paard even bij je komt 'teuten'
of juist tevreden 'suffen' met een hanglip in de wei

,
diesel83 schreef:dat zie je door hoe je paard eruit ziet. glanzende vacht, glanzende ogen die ook ''blij''staan en op de mond van een paard is een soort lach te zien. is een paard niet blij dan straald hij dat ook niet uit dan kijkt hij echt zielig uit zijn ogen en hangd zn mond er maar een beetje bij (er is dan geen lach idee te zien)
xRomanxMir schreef:Oren naar voren is meestal dat die blijdschap uitdrukt,
maar dat kan ook niet altijd zo zijn.
Kleine lach, (niet goed te zien, maar je ziet het tenminste)
ikenindi schreef:het valt mij op dat er meerdere zijn die denken dat een hinikkend paard blij is. dat is dus echt niet zo per definitie hoor. en wie zegt dat ie blij is JOU te zien? misschien associeert hij jou met eten?
je hebt gewoon gratis allarm
je moet 'm eens zien springen met z'n oren naar voren als hij een tractor voorbij moet ...
standaard heeft hij daarintegen zijn oren naar achteren... of misschien is hij gewoon een omgekeerd paard 
Lord_Ik schreef:ikenindi schreef:het valt mij op dat er meerdere zijn die denken dat een hinikkend paard blij is. dat is dus echt niet zo per definitie hoor. en wie zegt dat ie blij is JOU te zien? misschien associeert hij jou met eten?
Thahaa m'n verzorgpaarden gaan inderdaad ook hinnikken als ze geen water meer hebben op de weije hebt gewoon gratis allarm
![]()
Als je paard even aandacht aan je besteed als je de wei op komt wandelen denk ik ook wel dat ze gelukkig zijn. Maar ik denk eigenlijk dat elk paard op een andere manier aantoont dat hij/zij gelukkig is, normaalgezien pik je het wel op.
En m'n verzorghengst voelt zich eerder niet veilig als z'n oren naar voor staanje moet 'm eens zien springen met z'n oren naar voren als hij een tractor voorbij moet ...
standaard heeft hij daarintegen zijn oren naar achteren... of misschien is hij gewoon een omgekeerd paard
Ik vind 'de mond die er zo maar een beetje bijhangt' eerder een teken van ontspanning, het centenbakkie
xxappiexx schreef:Veel mensen denken dat het paard blij is als hij naar je toe komt rennen in de wei. Maar dat kan ook een teken zijn dat hij zich gewoon eenzaam voelt ofzo en blij is dat er eindelijk iemand is die aandacht geeft...