juist omdat er een rangorde is lijtk het me goed voor dr... een nieuw paard in een al bestaande groep zal niet de leiding opeens overnemen denk ik...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bianca1985 schreef:Ja idd, ik vind de opfok dus helemaal niets en dan is het altijd nog de keus van de eigenaar wat hij ermee doet. Ik moet gewoon veilig de paarden uit de wei kunnen halen en ze allemaal kunnen hanteren ze wordt nog lang niet bereden of beleerd maar gewoon normale omgang is niets mis mee.

kebie schreef:Bianca1985 schreef:Ja idd, ik vind de opfok dus helemaal niets en dan is het altijd nog de keus van de eigenaar wat hij ermee doet. Ik moet gewoon veilig de paarden uit de wei kunnen halen en ze allemaal kunnen hanteren ze wordt nog lang niet bereden of beleerd maar gewoon normale omgang is niets mis mee.
Ze is duidelijk de baas in de kudde en probeert jullie ook de baas te zijn. Ik heb mijn 2- jarige juist om die reden niet continu bij mijn oudere paarden staan. Die gaat zomers een kudde in met circa 20 andere jongelingen in leeftijd varierend van 1 tot 4. Ze is een heel zelfbewust typje, en mijn oudere paarden waren heel vriendelijk voor haar. In de kudde heeft ze afgelopen zomer geleerd om een toontje lager te zingen. En dat werkt uit naar ons.
Voor grondwerk moeten ze zich kunnen concentreren en dat kan een 2-jarige nauwelijks. Als ik 10 min. poets vind ze het vaak al moeilijk om erbij te blijven. Paarden straffen snel en consequent en zijn daarmee een stuk duidelijker dan wij mensen.
Met jullie benadering wordt het niet beter, dus je stelt heel terecht hier een vraag........ maar alles wat gezegd wordt wil je niet

Pluttersput schreef:Dat is wat ik zeg, maar dan heb je wel álles geprobeert. Als je het nu al opgeeft, dan zou ik tenminste later nog spijt hebben dat er misschien nog een oplossing geweest zou kunnen zijn,..
KiWiKo schreef:Ik heb er ook wel eens een weggebracht, ding was levensgevaarlijk op stal, buiten haar stal een superpeerd, kon er een kind mee de weg op sturen......... maar op stal, echt, echt levensgevaarlijk...... NIEMAND mocht in haar veilige omgeving.... en die is inderdaad naar de slager gegaan