merrie bijt vanwege veulen, normaal of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Salt_Pepper

Re: merrie bijt vanwege veulen, normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:40

Gewoon even heel rustig aan met je paard omgaan.
Met haar veuelen erbij kan ze heel onverwacht raar reageren.
Je schreef dat er een stalhulp aan het kriebelen was, en toen hij stopte ging de hem bijten?
Even niet kriebelen meer dus...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 13:12

wat is dit nou weer voor reactie/advies, heb je alles wel goed gelezen?
is al een JAAR geleden gebeurd...
in dat shetlander topic had je ook al wat geschreven over bijten wat nergens op sloeg....
hoe oud ben je?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:04

Nadeel van rechtssysteem is dat allemaal zo verrekt lang duurt....

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:24

wat een vervelende situatie zeg, hoop dat je gewoon alles vergoed krijgt.
het duurt idd erg lang, vooral met verzekeringen.
tis geen eigen schuld vind ik, je had het kunnen weten maar je kent de pony/paard en je bent al een week erbij geweest, als ze echt zo aggressief was had de eigenaar een bordje moet hangen, deed je het dan nog dan is het idd eigen schuld, maar zo niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 10:33

Heb reactie gekregen van Machteld, in mijn voordeel!!!! YES YES YES!!!! Afgod Party!! OK dan!

kan hier uiteraard niet de hele reactie laten zien ivm de verzekering, maar het komt er in het kort op neer dat ik een hele goede relatie heb met het paard in kwestie en dat ze het niet leuk vond dat ik stopte met kroelen. Ze heeft het alleen een beetje hard “gezegd”.
Machteld kwalificeert het inderdaad ook als botte pech, met een overenthousiast paard wat juist blij was mij te voelen en toen ik ophield dat niet zo leuk vond en daar te overdreven (geschrokken van haar eigen gedrag en mijn geschreeuw?) op reageerde. Als ze dat dus niet eerder heeft aangegeven, dan konden wij het ook niet weten.

ikke BLIJ!! Haha! ben wel heel benieuwd waar de verzekering mee komt, zij moeten nl bewijzen dat het mijn eigen schuld is geweest.

Edit: ik had blijkbaar nog niet verteld dat ik Machteld van Dierendonck ook had ingeschakeld, ik kon nl niet geloven dat ik eigen schuld had.
Laatst bijgewerkt door cissy op 24-06-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:07

Dat is goed nieuws Cissy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:45

Goed nieuws cissy!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 01:04

Even een update voor de belangstellenden.

Na veel bakkeleien en heen en weer geschrijf is nu eindelijk de zaak rond en uiteindelijk zonder de rechter erbij te halen. Mijn slotuitkering is op 31 dec 2008 overgemaakt en de zaak is afgesloten.

De verzekering is ondanks de verklaring van Machteld toch niet helemaal overtuigd van mijn gelijk maar waren wel bereid wat water bij de wijn te doen. Uiteindelijk kwamen ze op 25% eigen risico uit. Op advies van mijn advocaat heb ik dat bod maar geaccepteerd want als het bij de rechter zou komen zou ik wel 100% gelijk krijgen maar wellicht niet alle kosten betaald hebben gekregen en dat is nu wel het geval. Het komt nog wel eens voor dat de rechter gaat schrappen in een kostenstaat.
Ik koop nl niks voor het gelijk maar wel met die uitkering Lachen

Het uiteindelijke verhaal van Machteld is in het kort als volgt (in mn eigen bewoordingen, Machteld ad nog meer uitleg);
Het paard in kwestie ken ik goed en ik verzorgde en reed haar in het verleden ook regelmatig, zeker op het einde van de zwangerschap was ik veel in de stal om haar lekker te kriebelen waar ze zichtbaar van genoot. Het paard zag mij daarom als ´maatje´ en zocht haar sociale contact ook bij mij. Toen ze eenmaal geveulend had ging dat contact gewoon door, ware het niet dat het een maidenmerrie is en ze niet goed wist wat ze met dat veulen aan moest en dus ook daarvoor oa bij mij sociaal contact en soort hulp zocht.

Op het moment van het ongeluk was ik haar dan ook lekker aan het kriebelen en toen ik stopte om wat tegen de eigenaar te vertellen vond het paard dat niet leuk en wilde mij dat laten weten door me in mn hand te pakken. Doordat haar emoties en hormonen vanwege het veulen een beetje van slag waren heeft ze me dat een beetje te hardhandig verteld en is ze waarschijnlijk ook geschrokken van mijn reactie op haar beet (nogal wiedes want wat deed dát zeer zeg!) en liet me niet gelijk los.

Ik had echter, zegt Machteld, nooit kunnen weten dat zij zo´n reactie had kunnen geven en mij valt helemaal niks te verwijten. Dat ik een vreemde lucht aan mijn jas zou hebben zou geen enkele invloed moeten hebben want dan had ze me bij het binnengaan vd stal al gepakt ipv lekker te kroelen.
Machteld heeft daar uitgebreide studies naar gedaan naar het gedrag van preferred partners zoals zij het noemt en ik was een preferred partner blijkbaar.

Maar goed, mijn hand zit weer aan elkaar, ik heb twee operaties gehad en hou enigszins functieverlies over en een stijf gewricht. Kan dus niet alles meer zoals voorheen maar het zij zo.
Uiteindelijk zijn al mijn kosten betaald dus ik heb niet voor niks eea in gang geschoten, ik ben er eigenlijk wel blij mee hoe het is afgelopen. Heeft wel bij elkaar ruim 1,5 jaar geduurd maar verzekeringen zijn nooit zo vlug.
Zo zie je maar weer dat niet alle merries met veulen gevaarlijk zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:51

Gefeliciteerd!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:50

heb er nieuwe poezel van gekocht Knipoog

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:03

lol heb je toch nog wat moois aan overgehouden:)

"elk nadeel heeft zin voordeel"