Grappige trekjes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella123

Re: Grappige trekjes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:30

Proloog heeft ook van die leuke trekjes:

- Als ik haar voorhoeven uitkrab gaat ze helemaal met haar nek en hoofd om mij heen om op haar hoef en mijn handen te kijken
- Ze maakt zelf haar stal open als de onderste schuif er niet op zit
- Ze probeert op mijn poetskist te staan. Als dat niet lukt neemt ze het handvat in haar mond en tilt m omhoog...
- Caps zijn heel erg lekker... Ze had er eentje kapot gebeten die buiten haar stal hing (ze kan overal bij!) en later terwijl ik erbij stond nam ze eerst een hap stro en zette toen zo d'r tanden in mijn cap! (en maar kijken van: "ik doe toch niets?")
- Met d'r neus in mn jaszak zitten tijdens het poetsen om te proberen de snoepjes eruit te vissen
- Huppelen als ze naar voren moet draven omdat ze het moeilijk vindt om grotere passen te maken
- Als de bovenste staldeur dicht is maar de onderste open zakt ze wat door haar benen en kruipt er onder door (en denk maar niet dat ze zich dan bezeert Haha!)
- Heel zachtjes hinniken als ik aan kom lopen (zo lief!)
- Als ze geen zin heeft om te rijden en ik kom met het hoofdstel aan gaat ze keihard rondjes draaien in haar stal (maar als ik haar dan ergens krabbel houdt ze weer op, dat is toch wel heel lekker... Knipoog)
- Heel erg flemen als ik haar bij haar schoft krabbel. Soms wil ze ook terug gaan krabbelen... Scheve mond

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:37

pablo weet precies dat er vaak suikertjes in mijn zak zitten,eet ze vervolgens door mijn jas heen,poedersuiker dus...
Mijn friesje komt altijd poepen op het land als ik bezig ben met poepruimen,ik zet de poepschep dan onder zijn kont,als hij klaar is draait hij zich om en dan ligt er niets!!
Dan zie je hem denken....ik zou toch zweren dat ik net gepoept had....

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:26

Mijn lieverdje eet eerst zijn stro, dan zijn hooi. Tong uitsteken
Kom je op stal, kijk je in z'n waterbak eindelijk lkkr schoon (hij poept er vaak in)Wil je zijn halster ff aan doen... PLONS weer een verse drol in de waterbak. Tong uitsteken Weer een uur bezig om dat ding schoon te krijgen Koe
Met rijden soms ver de hoeken in duiken
Met opstappen achteruit lopen, maar 1x uh zeggen is vaak genoeg.
Voor of na het rijden de poetsplaats bevuilen (lkkr staan kakken) Clown Nog een keer schoomaken Pling

En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. (vooral met schoonmaken... Tong uitsteken )

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:14

wape heeft ook van die rare trekjes

- hij komt zn stal niet uit voordat hij een snoepje heeft gehad
- met het uitkrabben van zijn voorhoeven word keer op keer mijn rug en haren geinspecteerd.
- als ik hen onder zn buik poets gaat hij altijd helemaal naar de andere kant toe met zijn kont zodat ik er dan niet meer bij kan.
- onder het rijden als ik de zweep naar mijn andere hand doe gaat hij gewoon stil staan.
- en als laatste zo ongeveer, als ik ontklitter in zn staart doe en soms in zn manen gaat ie flemen Haha!

kortom mijn paard is niet wijs Knipoog Tong uitsteken

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:19

Als ik hem sta te poetsen, dan gaat hij altijd met zijn bovenlip over de stal heen, ziet er best komisch uit ! Lovers

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:48

Als ik haar ga poetsen met massageborstel, gaat ze helemaal staan genieten.
dan stop ik eventjes dan kijk ze eerst via dr ooghoeken naar achter, en dan moet ik verder gaan doe ik dat niet, dan gaat ze me gezicht likken :p

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:19

Mijn veulen (ondertussen bijna jaarlingmerrie Bloos ) heeft de gewoonte om zich tijdens het eten te strekken.
Ofwel strekt ze één achterbeen languit en "verzamelt" ze, ofwel buigt ze door haar voorbenen... én altijd met een grote zucht erbij!
Als ik haar poets, wil ze me vaak terug "krabben", best grappig maar soms wel eens pijnlijk! Haha!
Ohja, en ze geeft kusjes ook, alleen moet je ze goed in de gaten houden want als mevr weer een deugnieterijdagje heeft is er snel een beet bij ook...

Elfje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:32

Bram kleppert tijdens het rijden altijd met zijn onderlip, vooral als hij zich concentreerd..heel komisch! *LOL*

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:40

Marijke:
Hinnikt elke morgen vrolijk als ik de stal binnen kom.
Voordat ik haar de stal uit haal moet ze eerst even likken aan de liksteen
Als zij brokjes eet van Pavo begint ze te kwijlen en schopt ze met haar rechterbeen naar voren.

Kelly
Stopt na het paardrijden en het hoofdstel omweg doen, zelf haar neus in het halster als je het omhoog houd.
Als ze bang is tilt ze om en om haar rechter en linker voorbeen op.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:42

Nrps:
- Als je gaat stilstaan onder het rijden en je gaat even met iemand praten en geeft lange teugel. Gaat ze ja knikken... Haha! Net of ze wil zeggen: hallo ik ben er ook nog hoor!!
- Als je bij in haar stal staat er je geeft haar even geen aandacht, dan gaat ze je in je gezicht likken...

Echt een maf beest... Tong uitsteken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:46

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:48

Na het rijden, op stal moet ze altijd meteen even jeuken aan haar rechtervoorbeen. Elke keer weer.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:53

Groninger
-wilt niet altijd op jou letten , ben je aan het poetsen kijkt ze niet waar je staat gaat ze gewoon om.
- gapen als je het bit in wilt doen
-Als je klaar bent met rijden en je wilt zweetdeken pakken met de hoef schapen van hallo ik sta er ook nog
- voor been poetsen inspectie of alles wel goed zit bij me haar

tuffchicshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:11

Mijn Haflinger vind het geweldig om naar de tandarts te gaan!
Klem in zn mond is niet nodig en een verdoving al helemaal niet!!
Hij doet gewilig zn mond open en wanneer er geraspt wordt staat ie met zn oren naar voren te kijken zo van dit is lekkerrrr!!!! Maffe Haf.........

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:13

Darwin:
de koordjes van mn jas vastnemen en er op beginnen sabbelen...

Sita:
fleemt altijd als mn vriend mee op de wei komt Lachen... weet niet waarom, maar ze doet het alleen bij hem...

Misty_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:03

-Als Misty de wei in gaat gaat ze eerst staan wachten totdat ik wegloop en gaat dan gek doen.
-Als ze terug naar stal mag gaat ze draven.
-Als ik wil gaan rijden en ik stijg op en ik zit er op dan gaat ze draven.
-En als ik haar borstel dan doet ze soms haar mond open en soms steekt ze ook nog haar tong eruit

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:47

Na het afspoelen van mijn verzorgpaard bungels standaard het zweetmes in zn mond ... En dan je zo onschuldig aankijken!! Fantastisch!!:D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:58

Die van mij heeft alléén maar strakke acties en grappige trekjes. Ik kan wel stellen dat mijn paard echt vol humor zit. Zelfs krijg ik zo af en toe het idee dat hij het erom doet omdat hij het wel lachen vindt om de clown uit te hangen.

* alles moet in zijn mond: poetskist, plastic tasjes, halsters die netjes aan haakjes hangen, halstertouwen, touwtjes aan je jas, ritsen etc. zijn allemaal niet veilig. Hij pakt het op en gaat ermee staan te gooien, nog grappiger is het als je er natuurlijk zó hard mee gooit dat je het tegen je eigen hoofd aan krijgt (als paard zijnde..). Zelfs complete zakken strooizout zijn niet veilig!!! Ritssluitingen kunnen heel grappig open en dicht en liefst zo snel en hard mogelijk (zodat je half opgehangen wordt..)
* snoepjes en klontjes worden gewoon dwárs dóór jaszakken heen opgegeten
* eens in de zoveel tijd móet hij gewoon stout zijn en trekt hij, no matter who, het halve erf over, zó plotseling dat je los moet laten want je hóudt hem dan gewoon echt niet. Vervolgens gaat hij op zijn dooie akkertje op onderzoek uit en als je naar hem toeloopt om hem te willen pakken, sprint hij er snel vandoor. Overigens gaat hij altijd dan richting stal.
Gebeurt niet dagelijks, maar komt wel voor.
* met longeren of losgooien in de grote bak komt hij altijd met zijn oren plat uit joligheid op je af. Als je niet beter weet, word je er best wel bang van. Inmiddels is het zó dat hij op mij afkomt en dan stamp ik met mijn voet en maak er een geluidje bij (boeh ofzo) en dan gaat hij in volle galop de andere kant op met een serie bokken...
* vóór het afspuiten moet eerst uit de slang gedronken worden en daarbij houdt hij zelf de slang in zijn mond
* op poetsplaats of onder solarium móet hij altijd steeds een paar pasjes naar voren komen. Ik corrigeer hem steevast en hoef maar te wijzen en hij zet het been weer keurig terug op de plek waar die stond om vervolgens alweer een pasje naar voren te willen doen. Bij een 'euhhh' van mij blijft hij staan maar als ik éven niet snel genoeg ben, begint het hele verhaal weer van voren af aan
* bij het aanbrengen van de beenbescherming moet hij altijd eerst keuren of de kleur en keuze type beenbescherming wel goed is (komt hij met zijn neus helemaal bij zijn pezen kijken...)

En zo heeft hij er nog wel meer waar ik nu gewoon even niet op kom...

fancyrebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:50

Als ze jeuk heeft boven haar staart loopt ze voorzichtig achteruit tot ze bijna tegen me aanstaat en kijkt dan even achterom zo van "kan je even krabben doorboven, het jeukt en ik kan er niet bij". Als je dan wegloopt volgt ze je achterwaarts lopend.

Wanneer ze jeuk heeft onder haar buik bij d'r uiers tilt ze haar achterbeen op en "wijst" met haar neus.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:11

- Áltijd gapen als ik het halster af doe om vervolgens het hoofdstel in te doen Clown
- Jeuken aan zijn achterbenen (doet die op zon gekke manier kan niet echt uitleggen)
- Kruipt gewoon onder een draad door waar die niet onderdoor hoort te kunnen..
- 1 voorbeen optillen als die een snoepje wil (net of je zijn hoeven uitkrabt op die hoogte)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:27

Mijn pony laat áltijd een scheet als ik zijn achterhoeven uitkrab. Maar dan ook echt altijd. Huilen van het lachen

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:01

-gooit heel hoog op
-kijkt altijd even op al ik hem kom halen van stal gaat dan weer gwn verder met eten
-altijd vies
-bij opzadelen staat ze altijd zo van daar gaan we weer
-lief gezicht trekken als ze iets lekkers wil
-hoofd omhoog doen als ik het halster er om wil doen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:56

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:00

Als je tegen haar praat en zegt bijv van Goed zo Tessa of Gaat het goed Tessa , schud ze altijd met haar hoofd nee. xD

XChampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:47

Een paard van de manege is al oud en heeft geen tanden meer, Dus als hij het bit in moet doen steekt ie zijn tong naar buiten Knipoog
Heel grappig om te zien Haha!