Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:22

sannekeee schreef:
ponyparadijs schreef:
Ik ben zo blij dat je mijn pony NIET verzorgd!!

Dat is wel banketstaaf !!!
Beetje grof !!
Ze is mischien wel niet zo ervaren ?

ja dus? dan doe je dat toch niet zomaar? Als hij anders braaf is en nu inneens zo reageert, dan is er toch iets mis?
Zoals ik al vaker duidelijk wil maken:
'vervelende' paarden, zijn vaak paarden met pijn

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:45

Cillia schreef:
Ik heb net weer op dr gerede en het ging SUPER!

We hebben gesprongen eerst rusrigopgebouwd en toen met de oortjes naar voren en tja ze was hgelemaal vrolijk en zoow!:D

Mooi dat het vandaag wel goed ging misschien moet je iets meer afwisselen

bijv.
Maandag NH en longeren
donderdag longeren en rijden
zondag Springen dressuur buitenrit..
en Vd
ofzo ik weet niet hoe het zit met de week verdeling maar veel afwisseling is denk ik wel goed Clown

en houd het is de gaten met de pony Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:30

mijn paard is één keer spontaan gaan liggen, toen hij een koliekaanval had. dergelijk gedrag zou mij echt zorgen baren. ik heb weleens gehoord van paarden die bij te hoge druk door de ruiter (te zwaar werk, te zware ruiter) gingen liggen uit protest.

een paard dat protesteert waar het dat normaal niet doet moet je altijd serieus nemen, verzet is de manier van het paard om aan te geven dat hij iets niet kan of wil, het is dan aan jou om uit te zoeken wat de reden is. is het klierderigheid, pijn, te hoge druk...

maar goed zélfs al was het puur klierderigheid (waarvan ik het geval overigens niet verdenk, aangezien de pony het normaal niet schijnt te doen), dan vind ik jouw reactie echt niet normaal... een paard slaan als het gericht uithaalt is tot daar aan toe, maar ik werd gewoon naar van de openingspost. hoe kan je zo met een dier omgaan... 'ik gaf d'r maar tikken tot ik echt kwaad werd'.... echt hoor, ik vind het écht gestoord om zo met een dier om te gaan. imo is er nooit een reden om een paard dat op de grond ligt te blijven slaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:25

ALs ik dit zo lees dan rijzen mijn haren weer ter bergen.

Tuurlijk ging het nu goed, je gaat niet meer schrijven dat ze het niet doet...
Anders krijg je weer van die reacties die je niet wil horen.

Een paardje dat zo reageerd geeft op die manier aan dat er iets niet goed gaat... pijn, ??

Ik zou eerst maar eens goed naar het paardje laten kijken voordat je die verder verziekt.

Als je mijn bijrijdster zou zijn had ik je al lang zelf met de zweep een pak op je donder gegeven want op deze manier behandel je geen paarden.

Je geeft aan dat je al 6 jaar rijdt en dan vind ik dit geen gepast gedrag en moet je je ogen uit je hoofd schamen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:27

woooooow.. hard máár eerlijk.. Knipoog
vind ik ook een beetje.. ze moet gewoon leren om beter naar haar paard te kijken voordat ze erop los gaat slaan..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:35

Als dit echt is, en geen grap, vind ik het gewoon zielig voor die pony
Als jij een keer buikpijn hebt oid bij gym, en je wilt dus niet aan de ringen zwaaien, salto's maken etc.(noem maar wat) dus jij gaat op de bank zitten, gaan we jouw toch ook niet constant slaan tot je opstaat?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:46

fijn dat het beter ging met rijden maar ook al gaat het beter dat liggen moet ergens vandaan komen, dat doet je pony niet zomaar omdat ze dat leuk vind..
zou echt eens goed met de eigenaren nakijken of ze niets mankeerd,het tuig,met name zadel wel goed ligt en of jij iets verkeerd doet..
Heb een pony gehad die in de stal tijdens het opzadelen ook wilde gaan liggen..bleek dt ze enorm verstopt zat en gewoon pijn had..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:21

Mando schreef:
ALs ik dit zo lees dan rijzen mijn haren weer ter bergen.

Tuurlijk ging het nu goed, je gaat niet meer schrijven dat ze het niet doet...
Anders krijg je weer van die reacties die je niet wil horen.

Een paardje dat zo reageerd geeft op die manier aan dat er iets niet goed gaat... pijn, ??

Ik zou eerst maar eens goed naar het paardje laten kijken voordat je die verder verziekt.

Als je mijn bijrijdster zou zijn had ik je al lang zelf met de zweep een pak op je donder gegeven want op deze manier behandel je geen paarden.

Je geeft aan dat je al 6 jaar rijdt en dan vind ik dit geen gepast gedrag en moet je je ogen uit je hoofd schamen.

De eigen naar spoord ook niet helemaal heb ik uit de gesprekken met de TS kunnen merken..
Die zegt namelijk dat als dat paardje niet stil staat , dat ze hem dan hard op zijn buik moet slaan , en allemaal van zolke dingen !!
( mag ik dit vertellen TS ? )

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:38

misschien was het wel de ruiter waardoor de pony is gaan liggen?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:39

sandra1986 schreef:
misschien was het wel de ruiter waardoor de pony is gaan liggen?
'

Hoe bedoel je ?

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:07

Ik volg dit topic alweer even, en wil nu toch ook reageren.
Wat met de laatste post bedoeld word is dat het de ruiter is, die ervoor zorgt dat de pony gaat liggen.

Ik lees in jou onderschrift, shetlanderlover.
Gaat het om een shetlander?
Dan zou het heel goed kunnen, dat de TS de oorzaak is dat de pony gaat liggen , bijvoorbeeld door de grootte van de TS . Knipoog
Is maar een voorbeeld.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:18

madeleen schreef:
Ik volg dit topic alweer even, en wil nu toch ook reageren.
Wat met de laatste post bedoeld word is dat het de ruiter is, die ervoor zorgt dat de pony gaat liggen.

Ik lees in jou onderschrift, shetlanderlover.
Gaat het om een shetlander?
Dan zou het heel goed kunnen, dat de TS de oorzaak is dat de pony gaat liggen , bijvoorbeeld door de grootte van de TS . Knipoog
Is maar een voorbeeld.

JEETJE !!!
Waarom denk iedereen dat ik dit topic heb ge opent !!
Ik reageer alleen op dit topic !!!
Ik zou trwns nooit zo iets doen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:30

Hoeveel accounts heb je dan?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:47

suleilitha schreef:
Hoeveel accounts heb je dan?

1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!
Dat ben ik dus echt niet !!
zij woont in ver weggie stan , en ik gwn lkkr in doesburg !! Haha!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:17

Uhu.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:49

Michelle___ schreef:
Uhu.

?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:55

wat maakt het uit wie het zou zijn?! leuk als je ervan beschuldigt word van paarden slaan.. Boos!
't gaat erom dat HET meisje dit nooit meer mag doen.. en dieper moet gaan kijken dan haar neus lang is.. of hoe je het ook zegt Tong uitsteken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:10

TiaraBungy schreef:
wat maakt het uit wie het zou zijn?! leuk als je ervan beschuldigt word van paarden slaan.. Boos!
't gaat erom dat HET meisje dit nooit meer mag doen.. en dieper moet gaan kijken dan haar neus lang is.. of hoe je het ook zegt Tong uitsteken

Maar ik bedoel ik ben het niet , dus het is een beetje banketstaaf als sommige mensen dat zeggen .. ?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:43

ja daarom.. zo bedoel ik het ook Knipoog

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:01

nou iedereen roept wel een paard gaat niet zomaar liggen ik heb een tijdje samen met een vriendin (die echt heel lief was voor het paard en dat wil niet zeggen ik niet maar zij was echt uberlief ) een paardje geleased dan redden we omstebuurt een half uurtje en we wisselde dan ook om de dag wie eerst reed enzo maargoed dat paard is ook een paar keer gaan liggen maar nooit bij mij en wel bij mn vriendin die deed het gewoon om te kijken hoe ver ze kon gaan omdat mn vriendin zo lief was en neej ik moedig gelijk slaan niet aan afstappen is goed het paard weer proberen op te laten staan door middel van teugel begelijding etc maar paarden kunnen het ook doen om te testen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:11

nou nee.. je moet wat verder denken.. zoals: in een kudde liggen paarden zelden..en er houd altijd wel 1 paard de wacht voor roofdieren enz.
Jij bent een roofdier, dat op z'n rug zit..
Dus hij zal nooit zomaar gaan liggendenk ik..
en zoiezo kan je vriendin anders rijden, of veel druk geven.. dat weet je nooit.. een paard kan ook tegen druk ingaan, of er juist voor weg rennen..
Dus meestal is het niet om ''zomaar'' uit te testen.. er zit altijd iets achter..

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:53

bij ons op stal liggen de paarden ig wel snel en je kan er ook vaak gewoon bij als ze liggen dus ik denk dat onze paarden toch wel vertrouwd zijn en t makkelijker doen dan gewoon + dat ze het nu niet meer doet en nu veel beter luisterd en veel verder is dan toen.het paard dan he..ik denk gewoon dat t niet altijd pijn is ik sluit t zeker niet uit verder maar ik owu gewoon even laten zien dat er soms ook paarden zijn die t ook om andere reden doen..
Laatst bijgewerkt door luna_venus op 19-03-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:54

tsja.. ga er niet eens meer op reageren.. Clown

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:58

t is niet dat ik t wou vertellen om betweterig te doen ofzeu want wij waren ook heel erg geschrokken toen dat gebeurde en wisten gewoon ook niet goed hoe je daarop moet reageren en ik vind het prettig dat je uitlegt waarom een paard niet zomaar gaat liggen alleen denk gewoon dat er ook uitzonderingen zijn zegmaar

sorry als ik irri overkom

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:01

neeneenee stap je punt Knipoog
het zou idd waar kunnen zijn.. alleen nog denk ik dat dit wel zeker een reden heeft!! zomaar voorgevoel, en dat wordt versterkt als ik het verhaal lees.. Sorry.. Bloos