Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nadya schreef:Als ze gaan liggen is dat oversprong gedrag en dan is het ernstig gesteld met de psyche van het paard op dat moment (die is dan zeer onzeker!!!).
Wegrennen is minder erg, maar hoe dan ook, je bent echt niet goed bezig als je paard zulk gedrag vertoont.
ikenindi schreef:paarden kunnen niet liegen, dus dat laatste ben ik het met jou eens. dat eerste ken ik alleen in de zin van join up. maar domweg opjagen heeft weinig nut in mijn ogen...
... Nadya schreef:Ik vind persoonlijk nogal een verschil zitten in een paard met oversprong gedrag of een paard wat gewoon graag te zand gaat (of gaat liggen rollen). In de situaties die Mystictinker aangaf had ze het toch over bepaald gedrag of las ik dat verkeerd dan???

leonihuis schreef:Ik weet niet hoe je moet qouten.. Maar wilde nog even reageren op een uitspraak van nadya over het feit dat ik dan maar eens achter mijn oren moest krabben als mijn paard zo reageerd.. Ten eerste hebben wij er alles aangedaan dierenarts homeophaat enz om te kijken waar dit paard problemen heeft hier uit is niets gebleken.. Dus is het een combinatie een zadel in het zicht kreupelen en je kan het land weer op en daar draven en galloperen wij vrolijk in de rondte.. Dus misschien kun jij dan even bedenk waarom mijn paard zo doet...? Plus hetvolgende over het opjagen ik begrijp dat jij de link legt tussen het opjagen en het kreupelen bij zadel in zicht ? Dat er buiten dit is een andere pony met een super karakter dus of ik haar wel of niet opjaag geen probleem...! Dit merk ik niet terug in het karakter

Lenneke_ schreef:Opjagen is misschien een verkeerd woord. Die van mij vinden het wel degelijk leuk om lekker te rennen en te spelen. Dat doen ze met elkaar ook. Je maakt mij niet wijs dat een paard dat al snurkent met z'n staart in de lucht door de wei loopt te dansen dit doet omdat hij bang is voor mij
, Tja, wat moet je dan??? ravado schreef:Mijn paard moet ik af en toe opjagen omdat iej te veel energie heeft. Aan de longe en onder et zadel loopt iej te soms veel te hard. En als je em dan losgooit, gaat iej lopen lanterfanteren., Tja, wat moet je dan???
).