Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
K_im schreef:Wij hebben ook zo'n paard op de manege staan. Ik vond het een erg leuk paard. (nu wat minder)
Eerste week; niets aan de hand
tweede week; als je de deur open deed begon ze op je af te rennen (voor zover dat kon) en kwam ze omhoog. Nja, na een tijdje is het gelukt om haar te pakken.
Derde week; er was geen beginnen aan! niemand kreeg haar te pakkken. Na ruim een kwartier was het eindelijk gelukt.
Vanaf dat moment heb ik gewoon haar stal op een kiertje gedaan, en ervoor staan wachten. gewoon net zo lang tot ze zelf naar me toe kwam uit nieuwsgierigheid. Nu is het geen probleem meer om haar uit heer stal te halen.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt...
pasdedeux schreef:Jongens wat reageert iedereen toch weer fel, op dat tikje met de zweep. Ze heeft dat paard toch niet af staan rossen. Bovendien geeft ze aan net te zijn begonnen met paardrijden en we hebben het allemaal moeten leren toch?
Mariettuh schreef:Ik neem aan dat het paard zo ging staan dat je niet naar zijn hoofd toe kon lopen?
Ik heb het in jou verhaal even gemist, maar heb je lekker gepoetst van tevoren of niet?
Ik vind het persoonlijk erg belangrijk dat er van tevoren even flink aandacht gegeven word aan een paardje. Lekker poetsen en even kletsen.
Dan zijn ze vaak veel liever met opzadelen dan dat er iemand binnenkomt en gelijk een zadel en hoodstel erop wil gooien.
Ik zie het bij ons op de manege ook vaak. Komen ze 10 minuten voordat de les begint binnen zetten. En 10 minuten na de les zijn ze ook meteen weer weg.