zeer agressief paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

emmy_ramzay

Re: zeer agressief paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:21

je zou kunnen vragen aan je dierenarts of hij pijn heeft
als dat niet zo is kun je vragen of hij een spuitje kan krijgen waardoor hij rustiger word? zodat je dan met hem aan de slag kunt.
dan kun je als je een stukje met hem door de wei gaan lopen en dan ga je ineens stil staan als hij je dan voorbij komt kun je hem het je touw een tik op zijn neus slaan...
het klinkt heel lomp maar het heeft resultaat
hij moet jou gaan zien als zijn leider en een paard mag in een kudde zijn leider niet voorbij komen. en als dat goed gaat kun je achteruit gaan lopen en dan moet hij ook achteruit gaan lopen. maar omdat jij zecht dat hij snel boos doet zou ik wel oppassen
ik hoop dat het werkt en nog veel succes

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:07

Hoi..
het gaat al een stuk beter met elsje, ik ben vanuit een boek over grondwerk gaan werken. vanaf het begin zeg maar. stilstaan, stappen, respect, niet door me heen lopen enz.
nadat ik zo een tijdje ben gaan oefenen met haar heeft ze (eindelijk) het leiderschap aan mij gegeven. nog niet helemaal maar toch al op de goede weg. rustgevende poedertje werkt ook goed gelukkig.
ze is ook in de wei veel rustiger, ze miste een leider dus
dus ik ben weer blij:)
liefs van jiska

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:21

gefeliciteerd! veel plezier nog met je paardje en ga zo door! komt goed! Haha!

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:44

Ik weet niet of er al veranderingen zijn in haar gedrag, maar misschien dat ik je kan helpen.

Er kunnen zoveel mogelijkheden zijn waardoor het paard zo reageerd.

Kijk anders even op mijn website, misschien dat ik iets voor je kan betekenen.

http://groups.msn.com/DeKnollebollenhoeve

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:50

Mijn paardje werd ook een beetje depressief tijdens het wandelen met een peesblessure. Oke ze is nooit gemeen geweest in haar verleden (ze is ook pas 4), maar evengoed. Op een gegeven moment begon ze ook te bijten en te dreigen als je de staldeur uit wilde lopen.

Misschien wat kalmeringspoeder, dat ze wat rustiger in haar hoofd wordt. En mag ze dan gewoon in de wei lopen trouwens met haar peesblessure ?

Veronica werd daar ook braver van. Ideaal.

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:48

Ik weet ook niet wat het is...
Succes.
xxx Amy

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 17:49

SHALALA schreef:
Misschien wat kalmeringspoeder, dat ze wat rustiger in haar hoofd wordt. En mag ze dan gewoon in de wei lopen trouwens met haar peesblessure ?

Veronica werd daar ook braver van. Ideaal.

eigenlijk mag ze niet buiten, maar op stal word ze echt helemaal gek, dan krijgt ze koliek van de stress:S
op het land is ze veel en veel blijer.
dus ik ga het haar ook echt niet aandoen op stal te staan.

en dat kalmeringspoedertje is zeker ideaal!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:18

emmy_ramzay schreef:
je zou kunnen vragen aan je dierenarts of hij pijn heeft
als dat niet zo is kun je vragen of hij een spuitje kan krijgen waardoor hij rustiger word? zodat je dan met hem aan de slag kunt.
dan kun je als je een stukje met hem door de wei gaan lopen en dan ga je ineens stil staan als hij je dan voorbij komt kun je hem het je touw een tik op zijn neus slaan...
het klinkt heel lomp maar het heeft resultaat
hij moet jou gaan zien als zijn leider en een paard mag in een kudde zijn leider niet voorbij komen.

met een touw op zijn hooft slaan lijkt me geen goed idee, 1 of 2 passen terug zetten is beter als hij door loopt,
Opstal zetten is eigenlijk nooit goed, beter in een klein stukje land dan op stal.