Dominant Paard, Hulp nodig !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

Re: Dominant Paard, Hulp nodig !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 16:58

Ik ben toen gewoon naar haar toe gelopen en was ook echt vastbesloten... Het hielp niet, heb haar ook in de ogen gekeken, en ik was absoluut niet bang..

Ik ben nog steeds niet bang voor dr, maar ik weet wel dat er hulp nodig is. Ik kan dit niet oplossen, maar ik wil het wel oplossen omdat ik weet dat er ook een andere kant in haar zit..

Misschien klink ik zeurderig, en komt het over alsof ik alle adviezen afkraak. Dit is niet het geval, ik kraak niets af, begrijp me niet verkeerd. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik bepaalde adviezen al heb uitgeoefend en dat het geen resultaat had..

Ik vind het wel erg fijn dat er zoveel mensen met mij meedenken !!!

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:00

het is iig al goed dat je totaal niet bang voor haar bent.
weet niet of ik het al gezegd heb maar laat eens een reading met haar doen Lachen dan kan je vragen waar ze haar angst vandaan heeft en haar woede Lachen
misschien ook eens kijken wat jij de laatste tijd (sinds je paardje zo is) allemaal anders doet. Het kan heel goed met haar verleden te maken hebben. Of dat ze vroeger wild is geweest. Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:35

Het hangt gewoon zo van het paard af welke methode je kunt gaan gebruiken, heeft niks met ras te maken. Mijn paint is ook behoorlijk dominant en kan flink dreigen (heeft zelfs een keer gebeten toen ik er niet op bedacht was), maar daar kan ik prima grondwerk zoals Voest en Parelli mee doen en dat doet ze dan prima, inclusief vervolgens likken/kauwen/ontspannen. Juist met zo'n dominant paard gaan werken in een round pen is heel erg nuttig olmdat je dan vanaf de grond duidelijk kunt maken dat je de leider bent. Maar .... ik denk dat jullie relatie al teveel verstoord is om dat nu zelf te doen. Het lijkt me verstandiger en veiliger als dat door een professioneel iemand laat doen, en daar zijn helaas wel kosten aan verbonden. Als je zelf gaat experimentere met een loslopend paard in een dichte round pen en ze wil je te grazen nemen blijf je gewoon nergens, dus veel te gevaarlijk. Maar de methode op zich is wel de manier om haar dominantie in te perken en respect voor mensen bij te brengen. Zou dus toch proberen om het geld bij elkaar te krijgen als je met dit paard verder wilt en dan bijv Emiel Voest met haar te laten werken. Dan gebeurt het professioneel en veilig en je leert er zelf veel van.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:20

Ik denk dat het wel goed kan komen met je paard en jou en fijn voor har dat je er wat voor wil doen, maar ik zou wel zeker profesionele hulp erbij halen. Het Balingehof staat ook goed bekend. Ik zou er zeker niet iemand bij halen die het eruit wil slaan of even wil laten zien wie de baas is.
http://www.balingehof.nl/ heb het even opgezocht
Succes

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:47

hallo mensjes, ik ben dus de zus van cheytjuh en ik vind het echt ontzettend fijn dat jullie haar willen helpen met Nora. Ben heel trots op dr dat ze nog steeds niet opgeeft. Dit geeft dan ook wel aan hoe gek ze met haar is eigenlijk! Heel erg bedankt alvast! 1 dingetje.. de reactie van de longeerzweep vind ik niet bepaald 'veilig' en dan erbij, je verdiend geen respect door middel van slaan of ander geweld...