Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Robyn_ schreef:hahaha! nou, ik vind het wel grappig.... meestal is het namelijk zo met een hengst dat hij vervelender wordt als hij al naar een merrie is geweest. hormoon bommetje is dan gekweekt
dit is een hengstje die 3/4 van zijn leven gedekt heeft, dus geloof mij dat je het probleem echt niet verhelpt met een merrie... dan stimuleer je hem alleen maar.
andere oplossingen zijn er zat, maar de TS beschikt niet over de ervaring om het op te lossen zoals je in de post kan lezen....
dus vandaar ballen eraf. en dit kan je ook op een natuurlijke manier laten doen in het weiland hoor.
het is nu inderdaad kiezen of delen, of je laat je schoppen door je pony en je hebt alles al geprobeerd, niks helpt. of je laat zijn ballen eraf halen en dan heb je de kans dat hij rustiger wordt. het hormoonbommetje wordt in ieder geval niet meer aangemaakt zodra hij iets ruikt wat op een merrie of ander paard ruikt.
merrieveulen schreef:_Robyn_ schreef:hahaha! nou, ik vind het wel grappig.... meestal is het namelijk zo met een hengst dat hij vervelender wordt als hij al naar een merrie is geweest. hormoon bommetje is dan gekweekt
dit is een hengstje die 3/4 van zijn leven gedekt heeft, dus geloof mij dat je het probleem echt niet verhelpt met een merrie... dan stimuleer je hem alleen maar.
andere oplossingen zijn er zat, maar de TS beschikt niet over de ervaring om het op te lossen zoals je in de post kan lezen....
dus vandaar ballen eraf. en dit kan je ook op een natuurlijke manier laten doen in het weiland hoor.
het is nu inderdaad kiezen of delen, of je laat je schoppen door je pony en je hebt alles al geprobeerd, niks helpt. of je laat zijn ballen eraf halen en dan heb je de kans dat hij rustiger wordt. het hormoonbommetje wordt in ieder geval niet meer aangemaakt zodra hij iets ruikt wat op een merrie of ander paard ruikt.
hihi sorry heel flauw, maar is er naast natuurlijk bekappen nu ook natuurlijk castreren? dat zou ik weleens willen zien!![]()
maar goed, ik denk dat castratie wel wát verschil zou maken, maar het dier wéét (aangeleerd) dat het de TS de baas kan. dat zal niet ineens opgelost zijn met castratie, maar goed alle beetjes helpen.

LADPR schreef:pubelia Jij zet dus een lastige hengst bij een merrie in om opgevoed te worden? Beetje sneu vind ik dat eerlijk gezegd.
lekker tactisch weer
LADPR schreef:Hoe lekker tactisch dat is wat ik begrijp uit haar post
pubelia schreef:Ja en ik weer zeker ook nog dat dat helpt, onze 2 hengstjes hebben afgelopen jaar ook gedekt, maar ze denken er nog geen eens aan om in de buurt van mijn merrie te komen. En ze denken er nog geen eens aan om mij aan te vallen. Want ze weten als ze mij ook maar enigzins proberen aan te vallen (wat ze niet doen) dat ze een knal van mij terug kunnen verwachten. Het leukste is, is dat ik ze vanaf 4 maanden bij mij thuis heb, zelf opgevoed dus, en ze moeten nu officieel in de pubertijd zitten/komen (2,5 jaar) Alleen ik merk er iig nog helemaal niks van....
pastel schreef:Niks wordt zo onderschat als een shetlander, wat toch ook wel voor grappige beelden zorgt.
Toen wij onze shettenmerrie kregen was het werkelijk een fel krengetje ik kon er amper mee aan de hand lopen zonder dat ze bokte stijgerde sloeg of beet.
dit los je naar mij idee eerst op de grond op en niet op de rug.
respect moet je soms afdwingen en ook onze dame heeft wel eens een welgemeende tik gehad.
het leuke is dat ze voor ons super lief is maar soms komt er dan zo een stoere man die haar wel even naar stal zou brengen .........je raad het vast al, tot 3 keer toe heeft ze een volwassen man over het weiland gesleept.

LADPR schreef:En darbij als jij je hengstjes van jongs af aan al hebt en je hebt nog zulk soort maatregelen nodig vind ik toch dat er behoorlijk wat schort aan je opvoed technieken.

Welke gek zoekt de fout nou bij zichzelf?