Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik zou er niet blij van worden. 

merrieveulen schreef:geen schop onder de kont? als jij leider bent weet ze precies wat ermee gezegd wordt. ik heb dus ook de periode gehad dat geen enkele poging tot 'de baas zijn' van mij werd geaccepteerd, hij liet zich niet eens van me wegsturen, en als ik hem een tik gaf kon ik er één tien keer zo hard terugkrijgen. daar ga je alweer de fout in, als een dier zo over de schreef gaat moet je zo hard zijn als het moet. dat ze 'gekker' gaat reageren als je d'r een tik geeft, of andere correctie, geeft dat alleen maar aan dat ze deze niet accepteert en zichzelf dus zeker niet als ondergeschikte ziet.
. Welk deel daarvan is niet begrijpelijk?
)

) Maar echt; ik kan het alleen maar volledig beamen wat je zegt, en ook in jouw vergelijking (met jouw paard) kan ik me wel vinden.

sabby schreef:daar kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn!!!
echt je hebt volkomen gelijk en inderdaad moet dit paard dringend op zn plek worden gezet!
(en niet -meer- door mij, maar door mensen waar ze wel respect voor heeft en dan later hoop ik ook nog goed door mij) Maar echt; ik kan het alleen maar volledig beamen wat je zegt, en ook in jouw vergelijking (met jouw paard) kan ik me wel vinden.
verder moet ik t inderdaad zelf doen (of juist niet dus haha)...maar ik proefde een klakkeloze veroordeling van mn pony.. van mij maakt me niet uit (dat klopt ook heus voor 99%), maar mn pony vind ik niet eerlijk..vandaar
) wel eens iets waarvan we denken: dat had ik anders moeten doen. We zijn tenslotte maar mensen. Er zijn er maar weinig die goed berekend reageren als de hoeven om je oren vliegen. (daar heb ik veel respect voor.... ik kan het niet
) En net als heel veel bokkers kan ik daar echt over meepraten, want ik had vroeger ook een pony die mij alle hoeken van de stal liet zien als ik niet uitkeek. Ook die pony was beslist niet gemeen, maar volgde gewoon zijn instinct omdat ik niet tegen hem was opgewassen. Gelukkig stond hij bij mijn oom, die geweldig was met paarden. NH werd toen nog niet genoemd, maar in feite deed hij het wel. Hij kon met elk paard overweg. Ook met mijn pony. En hij leerde mij mijn pony te hanteren. Het heeft enorm veel tijd gekost
Niet omdat de pony niet leerde, maar omdat ik moeite had met de omschakeling
maar het kwam wel helemaal goed. sabby schreef:daar kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn!!!
echt je hebt volkomen gelijk en inderdaad moet dit paard dringend op zn plek worden gezet!
(en niet -meer- door mij, maar door mensen waar ze wel respect voor heeft en dan later hoop ik ook nog goed door mij) Maar echt; ik kan het alleen maar volledig beamen wat je zegt, en ook in jouw vergelijking (met jouw paard) kan ik me wel vinden.
verder moet ik t inderdaad zelf doen (of juist niet dus haha)...maar ik proefde een klakkeloze veroordeling van mn pony.. van mij maakt me niet uit (dat klopt ook heus voor 99%), maar mn pony vind ik niet eerlijk..vandaar
.......