knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:03

ik praat altijd onwijs veel tegen myn paard.
en knuffelen doe ik ook veel.
kan lange tijd by hem in de stal zitten, en dan gewoon beetje met hem knuffelen enzo Bloos

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:08

Ik ben echt superr penny! En het maakt me niets uit, ben er trots op..
Als je je kinderachtige kant naar voren durft te laten komen, dan ben je pas echt volwassen!

Ik praat, klets, fluister en noem maar op tegen tinkerbell. Ik heb de kinderachtigste tot de serieuste verhalen tegen haar. Ik kroel, knuffel, kus der hele lichaam onder en poets haar helemaal mooi op elke dag.

Ik heb roze, rode, paarse borstels voor haar. Blauw, paarse, roze dekjes voor haar met bijpassende bandages. Ik heb halsters in alle kleuren, touwen in alle kleuren.
En een zweetdekentje met haar naam erop! Party!!

Dan laat ik die pony er niet alleen kleurrijk bij lopen, maar ik zelf loop er ook bij in alle kleuren *Met bijpassende haarbanden!*

Ja en al dit maakt mij dus tot een penny..
Maar dat wil niet zeggen dat ik onverantwoord met mijn pony omga Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:11

Ik praat en knuffel ook veel...
Als ik me echt moet concentreren onder het rijden alleen het hoognodige om te ondersteunen en te helpen, ga dan niet hele verhalen houden. Ik vind het heerlijk als je echt contact hebt met je paard. Dat je bij ze staat en dat ze dan aangeven waar ze gekriebeld of geborsteld willen worden en er echt om vragen. Dat ze met hun neus gaan wiebelen of voorzichtig je terug willen kriebelen. DAt ze bij je en tegen je aan komen staan...
Ik kom dan helemaal tot rust.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:14

Ik praat tegen de paarden in de manege en ik aai ze ook. Ik weet niet of iemand dit herkent, maar ik heb zelf (natuurlijk) al een manier van benaderen dat ik als het ware ze de gelegenheid geef/laat merken om iets terug te reageren. Dit werkt en dat geldt thuis ook voor onze kat.... hele "katten" gesprekken hebben we met hem hier thuis Haha! ! Maar hetzelfde geld voor mij ook bij paarden ik voel dat ze ook zeg maar terug communiceren als je goed oplet.

Misschien ook daarom dat ik het zulke mooie en fijne dieren vind. Persoonlijk, no offence tegen honden, heb ik dat weer niet zo bij honden hoewel ik het vaak ook lieve lekker speelse dieren vind. Ik heb gewoon wat meer met dieren die een heel sterk eigen karakter hebben.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:25

Nassie schreef:
Als je je kinderachtige kant naar voren durft te laten komen, dan ben je pas echt volwassen!

Niet kinderachtig, maar een deel van je ware zelf. En het is nooit de bedoeling om niet jezelf te kunnen/mogen zijn hoewel veel mensen zo vastgeroest in patronen zitten dat ze ons laten denken dat dat niet normaal is. Dan zeggen ze in principe "je mag jezelf niet zijn"! Bull! Gestoord Hamer Knuffel en vertroetel je paard totdat je er bij neervalt Ach gut OK dan! zo kom je tenmiste steeds dichter bij het dier te staan ipv ijskoud met em te rijden. Afgod

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:19

Absoluut niet penny! Doe ik zelf ook heel veel...

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:27

Ik vind dat absoluut geen penny hoor!
Ik ben iedere dag hele verhalen tegen mijn paard aan het vertellen, niemand die het hoort. Clown Ook knuffelen vind ik heerlijk, zeker met mijn echte KnUffeL PoowNie! *LOL*

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:29

Als dat penny is dan ben ik dus een MEGA penny.. Clown

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:59

Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt,wat een ander daar van denkt moeten zij weten,knuffel zo door zou ik zo zeggen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:02

Dan ben ik ook een Penny. Ik praat heel veel tegen Pris... en lekker knuffen vinden we ook beide erg gezellig dus tja... dan maar een Penny!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:04

in dat geval....... BEN IK EEN UBERPENNY (en daar nog trots op ook!)! Go jij! Go jij!

ik ouweh**r de hele dag door tegen mn knollen, zeg ze ook iedere dag als ik wegga gedag "dag jongens, tot morgen", knuffel en kriebel me rot en vooral als ze iets eng vinden hebben we hele gesprekken.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:07

Ik knuffel ook veel met mijn paardje.Vind ze heerlijk.Ik klets ook veel tegen haar Tong uitsteken .Praten is juist hartstikke goed.Zo leert hij je stem kennen.Vind ik beter dan dat kille rijden waar de ruiter niks tegen de pony zegt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:50

Ik heb hééle verhalen tegen m'n pony's hoor. Haha! Heerlijk toch. Haha!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:55

Heerlijk om een penny te zijn Haha!

Heb vanmiddag lekker in het gras gezeten, m'n shetjes om me heen die allemaal even geaaid willen worden en ondertussen zat ik tussen de voorbenen van mn fjord die suffig in mn haar stond te frutten met zn ogen dicht...

Wat wil je nog meer Haha!

Meerjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:06

Ik vind dat niet penny hoor!
Zo bouw je toch gewoon een goede band met je paard op (of ben ik nou penny omdat ik dat normaal vind Knipoog )

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:12

ik praat ook heel veel tegen mijn pony en als ik verdrietig ben dan huil ik uit bij haar en dan troost ze mij Haha! Bij haar word ik altijd rustig.. Als ik mijn pony niet had dan zou ik echt niet meer weten wat ik moet!!
Ik vind het echt niet penny..

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:55

Ik praat ook lekker veel met paardjes.. Troetel het liefst lekker veel met ze, alleen nu heb ik daar niet zoveel tijd voor (instructrice is maar bepaalde tijd bij de paarden en daarna moet iedereen weer weg, als zij ook gaat). Ik krijg wat meer tijd voor troetelen als ik m'n eigen pony heb. Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:10

Mijn paard vindt knuffelen niet altijd fijn, soms wel. Als ze "er zin in heeft" dan knuffelen we maar anders laat ik haar met rust. Verder praat ik heel veel met haar, ook in de zin van belonen "goed zo" etc. Als ze echt heel druk is zing ik onder het rijden een liedje voor haar en daar wordt ze kalmer van Lachen.

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:12

Ik vind dat echt niet penny hoor.
Je paard negeren en geen knuffel geven, is ronduit asociaal of niet soms Tong uitsteken

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:56

Ik vind het persoonlijk ook niet penny. Knuffelen en praten, niks mis mee Knipoog

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:57

allebei
Haha! Knipoog Pling Cool

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:40

als ik met mijn paard bezig ben, vertel ik mijn hele dag tegen hem.. en als me iets dwars zit krijgt hij dat ook te horen..
Hij zegt wel niets terug, maar hij luistert wel Haha!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:50

Heerlijk toch. Lekker alles tegen je paard kunnen zeggen zonder dat het doorverteld word Lachen.. Ik doe het ook hoor !

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:51

Wat denk je dat de beste springruiters van de wereld doen als ze vlak voor de hindernis zijn? Knipoog Praten.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:56

Altijd! ik laat merken wanneer ze iets super goed doen, of juist vervelende dingen doen. Aan de manier waarop je je stemgeluid brengt kan een paard veel afleiden, of de zelfde woorden ergens voor bijvoorbeeld, hij leert het te combineren met de dingen die hij doet. Met een jong dier schep je zo een vertrouwensband incl aanraken en op aanprijzende toon praten bijvoorbeeld, en gerust te stellen met je stem. Ik denk dat ze zo meer snappen als dat je er hele dag stilzijgend langsloopt, naast loopt of op zit..Mijn paard begint zelfs te luidruchtig hinniken als ik m niets zeg smorgens haha Knipoog Laat anderen maar lekker, ik heb soms hele gesprekken tegen mn paarden hahaha.