Wat gebeurt er nadat een dood(ingeslapen) paard is opgehaald

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draver_oscar

Re: Wat gebeurt er nadat een dood(ingeslapen) paard is opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 23:18

Een paar weken terug is mijn paardje ingeslapen nadat hij geopereerd was in Utrecht en daar 4 dagen had gestaan. Toen heb ik hem naar de euthenasiekamer gebracht en daar heeft hij een rustgevend spuitje gehad en na een minuut moest hij de kamer in. Toen moesten we buiten wachten en na een minuut mochten we de kamer binnen en lag hij te slapen. Toen legde de arts uit dat hij een overdosis slaapmiddel zou krijgen en dat hij als stuiptrekken nog een paar keer diep adem kan halen. Nadat de spuiten erin waren gegaan was na ongeveer een minuut was het hart gestopt en haalde hij nog 3 keer adem.

Verder hoef ik niet te weten wat er met hem is gebeurd, hij is voor altijd bij mij in me hart, ik zal hem nooit vergeten.

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 23:35

Het is mij altijd gezegt dat ze verwerkt werden tot beendermeel (hoe schrijf je dat Clown ) of diermeel bij de redac. Ik zelf wil er zelf niet zoveel over weten maar sommige mensen hebben er echt problemen mee wat er gebeurd na de dood van hun paard of pony.

Heel onbenullig gezegt: ze zijn dood dus het dier zelf voelt er niets meer van!, Als het mij overkwam zou ik er ook rot onder voelen maar je moet wel realistish zijn dood is dood!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:36

Verwerken tot diermeel mag niet meer sinds de uitbraak van BSE. En draver_oscar, hebben ze jou niet gevraagd of ze je paard mochten gebruiken voor leermateriaal voor de studenten? Mijn veulen is daar ook overleden en ze hebben mij om toestemming gevraagd. Na 2 dagen belde iemand mij op met de vraag of ik nog interesse had om te weten waaraan hij was overleden. Ik vond dit heel erg netjes van hen.

draver_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:24

Ze wisten waaraan hij was overleden en ik was halve eigenaar. Het was een draver die nog aan het koersen was en de helft had ik al van 1 eigenaar gehad. In de kliniek stond hij op de naam van de andere eigenaar, misschien hebben ze het aan hem gevraagd, maar ik geloof het niet.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:45

Het maakt mij niet zoveel uit wat er met het stoffelijkoverschot van mijn paard gebeurt. Op het moment dat ze dood is heb je alleen nog residu...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:01

Afgelopen zomervakantie is een pony van ons doodgegaan.
Die pony hadden we nog maar net en was eigenlijk van mijn pleegzusje. Hij had alleen vreselijk vaak koliek dus we besloten om hem in te laten slapen.
Omdat ik niet wil zien hoe hij opgehaald werd heb ik hem naar de buurman ( veebedrijf) gebracht.
Daar is het gebeurd en zij hebben het verder afgehandeld voor mij. ( het verslepen, de rendac regelen enz.)

Als het ooit zover komt met mijn eigen paardjes ( begrijp me niet verkeerd, ik vond het vreselijk voor mijn pleegzusje en ik ben erbij geweest dat het gebeurde en dat vond ik niet leuk, het was alleen het beste voor het dier en ik had niet zo'n band met m.)
dan hoop dat ik het weer bij de buurman kan doen, want ik wil dat ze een waardig einde hebben, ( dat is voor mij inslapen, met die pony ging het heel snel en vredig) en daarna wil ik het niet meer weten.
Ik hoef ook niet te zien hoe ze opgetakeld worden , dat zou mij te veel pijn doen. Maar verder maakt het mij niet meer uit, ze voelen er niks meer van. Mijn laatste herrinnering van mijn paardjes wil ik hebben van het moment dat ze bij mijn schoot hun laatste adem uitblazen. Daarna is het niet meer belangrijk voor mij.

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:37

wij hebben ook al een aantal dode paarden gehad.. 2 hiervan waren door de onweer geraakt en 1tje heeft een hartstilstand of zoiets gehad tijdens het longeren.. deze zijn ook opgehaald door rendac.. en gloof niet dat ze daar nog iets van mee hebben gekregen.. vond het ook niet erg.. als mn eigen paard dood gaat zouw ik um ook oplaten halen door rendac.. tis wel erg.. maar t paard voelt dr tog nix meer van en je moet dr zelf ook niet te veel bij nadenken..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:41

laartjuh schreef:
Denk dat dit fout staat, maar kon niet vinden waar deze vraag beter bij paste.

Je hebt altijd van die zeikerds die zeuren dat paarden slachten zielig is, maar nou vraag ik me af, wat gebeurd er met het lichaam van een dood (dwz overleden, ingeslapen) paard dat opgehaald wordt.

verbrand?

pardon wat is dit nou voor idiote manier van neerzetten.
omdat ik van mening ben dat ik slachten niet correct en fijn vind ben ik nog geen zeikerd.
dat is mijn mening en ik vind dat je de mening van anderen kunt respecteren.en niet iemand afvallen met zeikerd.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:09

Mijn paard is ingeslapen, en gecremeerd. Lachen
Ben hier ontzettend blij mee, ik heb er zelf meer als de helft van betaald mijn ouders hebben mij bijgesprongen.
Het kost wat maar ik had het er voor over, ik laat immers niet elkjaar een paard inslapen (hooop ik dan toch) en Natal (en Pinto) zijn toch wel speciaal.
En ja, ik ben ook bezig geweest met hem evt te "doneren" of iig zn benen aan de universiteit maar heb er vanaf gezien omdat ik mn paard heel wilde houden en waarom zou ik dat moeten doen, zijn vast genoeg andere paarden.
En ja hij si misschien wel weg maar voor altijd in mn hart en elke dag mis ik hem nog.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:45

Hebben ze hem uitgestrooid, Pinto? En mag ik vragen wat de kosten waren?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 14:22

pascale schreef:
laartjuh schreef:
Denk dat dit fout staat, maar kon niet vinden waar deze vraag beter bij paste.

Je hebt altijd van die zeikerds die zeuren dat paarden slachten zielig is, maar nou vraag ik me af, wat gebeurd er met het lichaam van een dood (dwz overleden, ingeslapen) paard dat opgehaald wordt.

verbrand?

pardon wat is dit nou voor idiote manier van neerzetten.
omdat ik van mening ben dat ik slachten niet correct en fijn vind ben ik nog geen zeikerd.
dat is mijn mening en ik vind dat je de mening van anderen kunt respecteren.en niet iemand afvallen met zeikerd.

Dit zal ik toendertijd niet correct hebben verwoord, met zeikerd bedoel ik mensen die zonder (goede) argumenten neerkijken op slachten en dit proberen af te kraken. (vooral jongere mensen die dit doen).

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:27

ik heb gelukkig een paard die niet voor comcumpsie geschrikt is omdat hij allerlei medicijnen in Utrecht heeft gehad tegen infecties enzo dus daar mag hij zowiezo al niet heen

maar volgens mij licht het er ook aan wat je zelf wil, je kan hem ook laten cremeren wat ik wil laten doen als mijn paard ten overlijden komt. begraven vind ik een eng idee waarom wil ik best via PB zeggen.

waar ze heen gaan als je niets zeg weet ik ook niet

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:36

ik heb het 1x meegemaakt met mijn eigen pony, toen ik een jaar of 8 was.
ook ingeslapen wat zeer rustig is gegaan, door de rendac opgehaald, ik mocht het niet zien van mijn ouders (maar ja wat doe je als eigenwijze 8 jarige),tuurlijk ga je stiekem kijken.
maar het heeft niks aan mijn beeld veranderd over hoe ik over die pony denk.

op het werk een paar week terug ook een paardje ingeslapen en opgehaald door de rendac, wat ook zeer rustig is gebeurd Ja

mocht ik weer voor die keuze komen te staan (wat ik hoop dat nog heeeeel lang duurt) dan zou ik ook weer voor inslapen gaan, naar de slacht vind ik dan een wat minder prettig idee, en wat er daarna gebeurd, ja daar moeten we maar niet teveel overna denken. denk ik maar...

Lilliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:23

Een destructie bedrijf is geen crematorium , dieren worden daar niet gecremeerd , de dieren gaan de schreder in en worden vermalen , een dier verdiend deze behandeling niet na alle liefde en trouw aan jou , heb jij ook een zorgplicht om je dier humaan te laten gaan.
Als je echt om je huisdier hebt gegeven doe je het dit niet aan .
Kijk voor een filmpje op wat is destructie , hierin zie je hoe nu een paard in de schreder word gegooid en vermalen de aanblik en geluid is verschrikkelijk.

Ik vind het ook schandalig dat dierenartsen hun klanten niet voorlichten over destructie , ik lees hier ook
dat er misvattingen zijn . DOE JE GELIEFDE HUISDIER NIET NAAR EEN DESTRUCTIE BEDRIJF>

Lilliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:23

Een destructie bedrijf is geen crematorium , dieren worden daar niet gecremeerd , de dieren gaan de schreder in en worden vermalen , een dier verdiend deze behandeling niet na alle liefde en trouw aan jou , heb jij ook een zorgplicht om je dier humaan te laten gaan.
Als je echt om je huisdier hebt gegeven doe je het dit niet aan .
Kijk voor een filmpje op wat is destructie , hierin zie je hoe nu een paard in de schreder word gegooid en vermalen de aanblik en geluid is verschrikkelijk.

Ik vind het ook schandalig dat dierenartsen hun klanten niet voorlichten over destructie , ik lees hier ook
dat er misvattingen zijn . DOE JE GELIEFDE HUISDIER NIET NAAR EEN DESTRUCTIE BEDRIJF>

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:24

Topic is 10 jaar oud. Bijna antiek :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:26

Nachocheese schreef:
Topic is 10 jaar oud. Bijna antiek :P

Daarom hier een slotje.