Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RubenLover schreef:Citaat:lees een keer Natuurlijk Paardrijden van Klaus hempfling. Veel tips voor het leiden en welke dominanter zijn. Heb vooral veel geduld. Je kan het zo zien: langer bezig zijn met resultaat of
zo doorblijven gaan zonder resultaat Knipoog
ga eens met je borst naar naar je paard staan van paar meter afstand met touw natuurlijk. En een lange zweep (niet om te straffen) Dit is geeft al een veel dominantere houding.
tja ik wil wel maar dan moet ik haar eerst te pakken krijgen niet?.. en dat lukt nou juist niet..:S
en zon boek heb ik ook van elma middel & marike coverdale het heet het paard als partner is voornamenlijk met natural horsemanship.. ook die dingen heb ik al geprobeert en het lukt nu nog niet..
probeer ffe eens wat uit want bijna op elke reactie zeg je dat het niet kan... 
Silfanoo schreef:Ik heb ongeveer precies hetzelfde mee gemaakt..
De 1ste dag dat we mijn pony kochten mocht hij ook dag & nacht het land op.. dus ik de volgende dag vrolijk naar hem toe.. Wil zijn halster om doen.. & dan rent hij weg.. Dat 2 weken lang..
Dus wij hebben allemaal informatie gevraagt & op internet gezocht daar kwam dit uit;
Ga eens een keer gewoon in het gras zitten... Niet kijken.. kijk gewoon naar de grond...
& blijf dan gewoon heel lang zitten.. Dat paard word dan nieuwschierig & komt naar je toe..
Als hij je aanraakt.. nog gewoon naar de grond blijven kijken..
En doe dat een paar dagen lang..
& dan begin je steeds rustiger op de bouwen.. Dan aai je hem ff, dan sta je op.. & dan uiteindelijk probeer je hem te pakken.. dit heeft bij mij geholpen
Hoop dat je hier wat mee hebt..
xxx Nathalie