Expres op je voet staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Re: Expres op je voet staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:37

Ik ga met Cassidy mee ik ben het helemaal eens met haar uitspraak!!

MeligeKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:29

Ik geloof eigenlijk niet dat een paard dat rustig aan het eten is, express op je voeten gaat staan.

Misschien denkt ze dat, maar ik denk dat het niet express ging..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:58

Paarden weten zo donders goed waar ze hun voeten neerzetten, die zetten ze echt niet per ongeluk op jou voet hoor.

Ik ben een keer van Anouar afgedonderd in het bos (wel meer dan een keer Clown ) Ik hield de teugels vast omdat hij al een keer naar huis was gerend. Maar hij was in paniek (geschrokken van een hond) Dus ik sleurde er een heel eind achteraan op m'n buik.
Uiteindelijk stopte hij, ik lag tussen z'n benen.
Maar hij heeft me nergens geraakt. Ondanks dat hij in paniek was en wilde vluchten.

Je maakt mij niet wijs dat een paard dat rustig staat te eten per ongeluk zijn voet op die van jou zet

_Mirjam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:02

Als ie het bij haar expres gedaan zou hebben, had ie het bij jou toch ook vast wel eens gedaan.
Hij denkt echt niet mmmm laat ik nu eens op haar voet gaan staan terwijl ie dat nog nooit eerder deed.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:21

Moet je een merrie eens zien hoe ogeloofelijk goed ze haar pasgeboren veulentje kan ontwijken zelfs terwijl je niet de indruk hebt dat ze er naar kijkt echt wonderbaarlijk .
Mijn stand punt is voor 99,99% ?????????

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:22

Mijn fjordenruin doet het ook.
Ik zie het gewoon aan zijn gezicht als er een ander met hem loopt of gaat poetsen, ik waarschuw altijd van te voren dat ze op moeten letten.
Je ziet het met lopen dat hij zijn voorbeen gewoon wijder neerzet.
Hij heeft het bij mij nooit gedaan.
Ik gaf vroeger ook les met hem, als ik in de bak stond deed ie erg zijn best, zodra ik uit zicht was, stond hij stil en beet gewoon in iemands tenen.
Hij zoekt gewoon de personen uit heb ik het idee.
Ik heb een paard op stal staan die bij de eigenaresse altijd en eeuwig op haar voeten klost en niet zachtjes hoor.
Ze had altijd blessures daardoor.
Hij is hier 2 jaar en gelukkig niet 1 poging gewaagd op mijn voetjes.
Is toch ook wel typisch.
Van mijn fjord weet ik gewoon bijna zeker dat ie het gewoon expres doet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 07:49

_Mirjam_ schreef:
Als ie het bij haar expres gedaan zou hebben, had ie het bij jou toch ook vast wel eens gedaan.
Hij denkt echt niet mmmm laat ik nu eens op haar voet gaan staan terwijl ie dat nog nooit eerder deed.

Dat heeft nou juist met rangorde te maken. De eigenaresse staat blijkbaar hoger in rang dan haar paard, maar de verzorgster niet

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:46

bungie schreef:
Moet je een merrie eens zien hoe ogeloofelijk goed ze haar pasgeboren veulentje kan ontwijken zelfs terwijl je niet de indruk hebt dat ze er naar kijkt echt wonderbaarlijk .
Mijn stand punt is voor 99,99% ?????????

helaas gebeurd het ook wel eens, niet regelmatig gelukkig, dat de moeder idd op der veulen (vaak been) heeft gestaan.
Dus een ongelukje kán gebeuren. In de meeste gevallen is het een "geval" van rangorde wanneer (*)het wel gebeurd
(* het=op de voet staan van de persoon die ernaast staat)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:49

Anouar is gisteren op m'n voet gaan staan en het ging echt per ongeluk.
Hij heeft mok en ik moet dat wassen. Maar dat doet hem pijn, dus trekt hij z'n been helemaal omhoog. Zover omhoog dat hij z'n evenwicht verloor. Dus hij maakt een sprongetje om niet om te vallen zegmaar. Net op dat moment zet ik m'n voet een stap opzij, precies waar zijn voorvoet terecht kwam.
Vol bovenop m'n voet dus. En ik had alleen van die goedkope rubber klompen aan. Dus nu heb ik een hele dikke, blauwe voet.

Anouar rende van schrik weg en kwam daarna heel zielig weer terug. Hij wist best dat hij me pijn had gedaan

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:47

Lenneke_ schreef:
Hij heeft mok en ik moet dat wassen. Maar dat doet hem pijn, dus trekt hij z'n been helemaal omhoog. Zover omhoog dat hij z'n evenwicht verloor. Dus hij maakt een sprongetje om niet om te vallen zegmaar. Net op dat moment zet ik m'n voet een stap opzij, precies waar zijn voorvoet terecht kwam.
Vol bovenop m'n voet dus. En ik had alleen van die goedkope rubber klompen aan. Dus nu heb ik een hele dikke, blauwe voet.

Anouar rende van schrik weg en kwam daarna heel zielig weer terug. Hij wist best dat hij me pijn had gedaan

Zie je nou wel? Het hoeft niet altijd expres te zijn! (Yessss! 1200 berichten rond vanaf hier!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:56

Misschien niet expres op tenen, maar wel expres op de waterslang. Ja Ja Ja

Het extra naar voren een stap zetten en dan een beetje naar links kan ook territorium vergroten zijn geweest omdat hij aan het eten was en iets meer ruimte om zich heen wilde. Het was de bedoeling van het mensenbeest dat die ook een stap op zij deed, maar het mensenbeest snapte het niet. Dan staan ze en bliijven ze staan.

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:29

bij ons staat op stal staat echt een fl*kker, die dus bij iedereen en altijd probeerd op je voet te gaan staan. is hem bij mij nog noiet gelukt maar ik vertrouw die pony niet erg. jou verhaal echter: het lijkt me niet echt opzettelijk bedoeld van je pony.

@russel, die van mij gaat ook altijd expres op de slang staan Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:39

Paardenmaf1 schreef:
Lenneke_ schreef:

Zie je nou wel? Het hoeft niet altijd expres te zijn! (Yessss! 1200 berichten rond vanaf hier!)

Het kan natuurlijk per ongeluk gaan. Dit kwam puur omdat ik net m'n voet een stap opzij zette.
Maar in het eerste verhaal in dit topic vind ik het echt niet per ongeluk hoor

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:33

Dit kan zeker wel, het paard probeert haar gewoon uit. Teken van macht: ik ben belangrijker dan jou! Ik heb het meerdere malen gemerkt bij manegepaarden, wanneer ik hoeven uitgekrabt had, zette hij hem expres opzij neer.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:36

Een paard heeft geen menselijke eigenschappen en zal dus NOOIT express op je voeten gaan staan...............

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:46

Ik ga met veel mensen mee, ik geloof er niet in dat een paard dat expres doet. Misschien heeft hij niet zoveel respect voor je waardoor hij minder acht op jou slaat...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:48

linky schreef:
Een paard heeft geen menselijke eigenschappen en zal dus NOOIT express op je voeten gaan staan...............

Dat mag je even uitleggen Lachen
Welke menselijke eigenschappen heeft het paard niet? Er zijn in elk geval een aantal eigenschappen die door mens en dier gedeeld worden (pijn, angst, boosheid, zorg/liefde, blijheid). Een paard kan andere paarden gericht pijn doen / dwarszitten als het daar reden toe ziet. Wegduwen, opjagen, trappen, maar ook subtieler iemand anders bij het voer of bij anderen vandaan houden door gewoon in de weg te gaan staan. Het zijn al deze dingen die in een kudde deel uitmaken van de sociale verhoudingen.

In welk opzicht zou een paard deze dingen dan niet kunnen doen ten aanzien van mensen? Welke eigenschap mist het paard daarvoor?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:50

Shadow0 schreef:
linky schreef:

Dat mag je even uitleggen Lachen
Welke menselijke eigenschappen heeft het paard niet? Er zijn in elk geval een aantal eigenschappen die door mens en dier gedeeld worden (pijn, angst, boosheid, zorg/liefde, blijheid). Een paard kan andere paarden gericht pijn doen / dwarszitten als het daar reden toe ziet. Wegduwen, opjagen, trappen, maar ook subtieler iemand anders bij het voer of bij anderen vandaan houden door gewoon in de weg te gaan staan. Het zijn al deze dingen die in een kudde deel uitmaken van de sociale verhoudingen.

In welk opzicht zou een paard deze dingen dan niet kunnen doen ten aanzien van mensen? Welke eigenschap mist het paard daarvoor?

Ik ga volledig hier in mee! Goed gesproken..... eeeehhhhh... getyped!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:55

Volgens mij kan een paard dat wel 'expres' doen. Maar volgens mij doet hij het niet om iemand pijn te doen. Waarschijnlijk doet hij het omdat er daarna iets op volgt (stoppen met aansingelen/opstijgen, of gewoon voor de aandacht).
Mijn vorige paard ging 'expres' op de slang staan als ik hem aan het afspuiten was, dan kwam er geen water meer uit. Hij keek echt een beetje opzij, tilde heel bewust zijn achterhoef op en zette hem precies op de slang. Daarna was hij er met geen mogelijkheid van af te krijgen.

Mijn huidige paard heeft in de 6 jaar dat ik hem heb nog nooit op mijn teen gestaan of iets wat op de grond lag. Hij is gewoon heel voorzichtig wat dat betreft.

Karin_veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:50

dit kan zeker wel Knipoog
het is een beetje gedrag van, ik ben de baas Tong uitsteken voor het paard.
ik heb een paar jaargeleden ook een geleasde shetlander gehad, en die deed het ook steeds Tong uitsteken
ging ik op zijn hoef staan Vork

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:52

Paarden doet dat volgensmij nooit express hoor!
Meestal doen ze een stapje vooruit ofzo, & dan staat net je voet daar..
Maar dat zien ze niet,..

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:54

eilleen333 schreef:
Lauss schreef:
Waarom moet je de baas zijn over je paard? Kan je niet gewoon samenwerken?

Ik geloof niet dat ie expres op dr voet gaat staan nee Vork

Baas zijn inderdaad niet... Een goede leider. Samen werken, met respect voor elkaar. Respect voor persoonlijke ruimte etc.
Als een paard op mijn teen staat duw ik hem weg en stel ik me even flink aan Tong uitsteken . Paard doet dat echt niet met opzet.

Inderdaad, ik denk dat mensen die zeggen "de baas over een paard zijn" eigenlijk bedoelen je moet niet bang voor em zijn want dat merkt ie. Ik ga altijd de box in met het gevoel "kom joh, we gaan eens ff lekker met z'n tweeen rijden!" (positieve wending waarin ik ook nog alle vrijheid heb om mijn genegenheid voor het paard te tonen zonder dat ik overruled wordt)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:49

Haha, ja, het kan expres zijn. Geweldig zo'n paard die z'n been optild en echt een halve meter verder precies op iemands z'n teen zet Haha! . Dit is natuurlijk een zelfverzekerd/dominant paard. Paarden kunnen zo subtiel zijn om jou aan de kant te krijgen Haha!
Op je teen staan kan natuurlijk ook per ongeluk gebeuren doordat een paard bang is/schrikt en door je heen probeert te rennen. Dat ziet er toch echt heel anders uit.