Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Ik hield de teugels vast omdat hij al een keer naar huis was gerend. Maar hij was in paniek (geschrokken van een hond) Dus ik sleurde er een heel eind achteraan op m'n buik._Mirjam_ schreef:Als ie het bij haar expres gedaan zou hebben, had ie het bij jou toch ook vast wel eens gedaan.
Hij denkt echt niet mmmm laat ik nu eens op haar voet gaan staan terwijl ie dat nog nooit eerder deed.
bungie schreef:Moet je een merrie eens zien hoe ogeloofelijk goed ze haar pasgeboren veulentje kan ontwijken zelfs terwijl je niet de indruk hebt dat ze er naar kijkt echt wonderbaarlijk .
Mijn stand punt is voor 99,99% ?????????
Lenneke_ schreef:Anouar is gisteren op m'n voet gaan staan en het ging echt per ongeluk.
Hij heeft mok en ik moet dat wassen. Maar dat doet hem pijn, dus trekt hij z'n been helemaal omhoog. Zover omhoog dat hij z'n evenwicht verloor. Dus hij maakt een sprongetje om niet om te vallen zegmaar. Net op dat moment zet ik m'n voet een stap opzij, precies waar zijn voorvoet terecht kwam.
Vol bovenop m'n voet dus. En ik had alleen van die goedkope rubber klompen aan. Dus nu heb ik een hele dikke, blauwe voet.
Anouar rende van schrik weg en kwam daarna heel zielig weer terug. Hij wist best dat hij me pijn had gedaan
Paardenmaf1 schreef:Lenneke_ schreef:Anouar is gisteren op m'n voet gaan staan en het ging echt per ongeluk.
Hij heeft mok en ik moet dat wassen. Maar dat doet hem pijn, dus trekt hij z'n been helemaal omhoog. Zover omhoog dat hij z'n evenwicht verloor. Dus hij maakt een sprongetje om niet om te vallen zegmaar. Net op dat moment zet ik m'n voet een stap opzij, precies waar zijn voorvoet terecht kwam.
Vol bovenop m'n voet dus. En ik had alleen van die goedkope rubber klompen aan. Dus nu heb ik een hele dikke, blauwe voet.
Anouar rende van schrik weg en kwam daarna heel zielig weer terug. Hij wist best dat hij me pijn had gedaan
Zie je nou wel? Het hoeft niet altijd expres te zijn! (Yessss! 1200 berichten rond vanaf hier!)
linky schreef:Een paard heeft geen menselijke eigenschappen en zal dus NOOIT express op je voeten gaan staan...............

Shadow0 schreef:linky schreef:Een paard heeft geen menselijke eigenschappen en zal dus NOOIT express op je voeten gaan staan...............
Dat mag je even uitleggen
Welke menselijke eigenschappen heeft het paard niet? Er zijn in elk geval een aantal eigenschappen die door mens en dier gedeeld worden (pijn, angst, boosheid, zorg/liefde, blijheid). Een paard kan andere paarden gericht pijn doen / dwarszitten als het daar reden toe ziet. Wegduwen, opjagen, trappen, maar ook subtieler iemand anders bij het voer of bij anderen vandaan houden door gewoon in de weg te gaan staan. Het zijn al deze dingen die in een kudde deel uitmaken van de sociale verhoudingen.
In welk opzicht zou een paard deze dingen dan niet kunnen doen ten aanzien van mensen? Welke eigenschap mist het paard daarvoor?

voor het paard.

eilleen333 schreef:Lauss schreef:Waarom moet je de baas zijn over je paard? Kan je niet gewoon samenwerken?
Ik geloof niet dat ie expres op dr voet gaat staan nee
Baas zijn inderdaad niet... Een goede leider. Samen werken, met respect voor elkaar. Respect voor persoonlijke ruimte etc.
Als een paard op mijn teen staat duw ik hem weg en stel ik me even flink aan. Paard doet dat echt niet met opzet.
. Dit is natuurlijk een zelfverzekerd/dominant paard. Paarden kunnen zo subtiel zijn om jou aan de kant te krijgen