wat is een mooie leeftijd voor pensioen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Re: wat is een mooie leeftijd voor pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:57

Mijn pony is 25 en heeft ong 2jaar geleden aan gegeven dat hij er geen lol meer in had en moeite sindsdien staat hij stil en speelt hij grasmaaiertje en heb hem nog nooit zo gelukkig gezien

het hangt echt van het paard zelf af ik ken ook eentje van 32 die ze met pensioen wouden doen die liep altijd los die ging de manegelessen in het bos achterna net zolang totdat hij weer aan het werk werd gezet

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:00

Karin schreef:
IMO staat daar geen leeftijd voor. Het moment van pensioen is puur afhankelijk van wat je paard aangeeft, ik hang daar geen leeftijd aan.

ik ben het hier mee eens. als jou paard op z'n 15e artrose of weet ik veel wat krijgt zou ik hem pensioen geven.

Brownwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:13

Leeftijd zegt helemaal niks.

Veerle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:23

Daar is toch geen bepaalde leeftijd voor! Ik ken pony's van 30 die nog iedere dag gereden worden, gewoon omdat ze er nog plezier in hebben en het leuk vinden.. maar er zijn ook pony's van 20 die op zijn,..

Nee je moet gewoon kijken naar het paard zelf, voor pension is geen leeftijd voor

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:32

aqls de pony geen zin meer heeft
mijn pony is nu 21 maar wil nog werken
rondlopen alles en als ze niet werkt word ze ongelukkig en irritand
dus er is geen mooie leeftijd

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:35

Jims is nu 16 dus nog lekker jong! Pas als hij slechter wordt (artrose oid) dan mag ie met pensioen! Als hij maar af en toe een stapritje maar aan kan!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:56

Het paard geeft wel aan of hij/zij toe is aan pensioen. De ene is bij 16 al af terwijl een andere met 25 nog een flinke rit kan maken. Zo lang het paard er nog plezier aan heeft blijf ik rijden anders kan ze alsnog met pensioen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:58

Karin schreef:
IMO staat daar geen leeftijd voor. Het moment van pensioen is puur afhankelijk van wat je paard aangeeft, ik hang daar geen leeftijd aan.

Ben ik het helemaal mee eens!

Splash was 16 en echt op. Daarna heeft ze nog 1.5 jaar heerlijk in het land gelopen. Maar ik had haar echt neit tot 23 door moeten rijden want dan had ze het echt niet nog 1.5 jaar gered.