Beste beloning??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Beste beloning??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:02

StarsForLove schreef:
een klopje denk ik dat de beste beloning is

hier zit je dus totaal fout. een klopje begrijpen paarden vaak niet. heb je ooit weleens een paard een ander paard op zijn hals zien 'klopen of slaan' omdat hij iets aardigs deed? kwab gewoon even lekker door de manen kam of bij de schoft vinden ze veel fijner Ja

RoyVi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:33

Ik geef altijd een aai in de hals, lijkt geloof ik het meest op het likken van andere paarden.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:37

Met mijn stem, of een aai of klopje op de hals tijdens het rijden. Maar hebben ze een stuk echt goed gelopen krijgen ze een snoepje. Bedelen onder het zadel doen ze zowiezo niet.
Ernaast een heel klein beetje af en toe maar wanneer ik dat negeer is dat ook weer over. Dus ik zie het probleem van snoepjes niet Lachen.

Maar goed er zijn uiteraard paarden die wel erg gaan bedelen!

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:31

Gewoon een lekkere kriebel in de nek geeft al aan dat je blij bent met wat hij doet
en dat helpt super Bloos

melanie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:38

Mijn paard krijgt altijd appels na het rijden, maar ook voor het rijden. Volgens mij is een aai door de manenkam de beloning die ze het best begrijpen. Dit doe ik tijdens het rijden nog wel eens, ook om ze gerust te stellen als ze iets eng vinden.

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:40

Na het rijden meestal een snoepje (alleen als hij goed zijn best heeft gedaan)..
Zodat hij weet dat hij wat hij heeft gedaan goed is geweest.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:43

crmnn_ schreef:
Na het rijden meestal een snoepje (alleen als hij goed zijn best heeft gedaan)..
Zodat hij weet dat hij wat hij heeft gedaan goed is geweest.

dat herinnert een paard zich niet. hij legt de link niet tussen het snoepje na het rijden en het rijden. je moet binnen een seconde ongeveer belonen anders legt je paard de link met de beloning en de oefening niet meer.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:46

ik denk dat je paardje heel blij is met een lekkere knuffel of een kus Lachen maar ik denk dat hij het ook wel heel erg lekker vind om na als die iets goe dheeft gedaan een lekkere appel te krijgen of een snoepje ofzo Lachen ik doe altijd als ik ga uitstappen ofzo een klopje geven en zeggen op een lieve stem van ja je bent braaf enzo goed gedaan meisje en dat soort dingen Clown als ze dan klaar is en ik ben afgestapt geeft ik der een suikerklontje Lachen

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:54

Ja zo is mijn bedoeling ook, en onder het rijden met goede verrichtingen een lekkere kriebel in de nek Bloos of door de manen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:50

De allerbeste beloning is...

Je paard op het land of op stal zetten en weglopen.. heerlijk even paard zijn.. kusje e.d. begrijpen ze niet..

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:07

Als mijn pony echt heel braaf was kriebelde ik haar in haar hals. Ook na het rijden en ik gebruikte ook mijn stem.

Voor het rijden kreeg ze nooit wat lekkers, ik hou niet van bedelende paarden.

Een grote beloning was om de laatste minuten echt de teugels los te gooien en haar lekker laten lopen met haar neus bijna over de grond

19karen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:34

die klopjes vreselijk Tong uitsteken , in de manege galmt het soms helemaal door de gangpaden Koe Als je dan gaat bedenken dat de huid al trilt bij een aanraking van een vlieg, hoe zou dat dan wel niet voelen...
Elk paard heeft toch wel een lievelingsplekje, als ze de bovenlip naar voren brengen vinden ze het heeeerlijk, zo beloon in dr altijd en stem natuurlijk...
stoppen met werken ja das ook een manier maar wat als je net bent begonnen, en ze wijkt bijvoorbeeld heel erg goed, dan laat je niet meteen je teugels los en stopt je met werken... ik zou me stem dan gebruiken Pling ,, om hem dan helemaal te kroelen is ook weer zowat Clown
Eigelijk wel moeilijk, denk er nooit zo bij na, een aai langs de hals en bráááfff... maar zoiets als snoepjes voeren terwijl je nog aan het rijden bent zou ik niet doen, zoiezo geen snoepjes.

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:39

mijn verzorgpony`s krijgen als beloning een groote knuffel.
ze worden helemala verwend en naar het eten gaan we lekker rennen door de bak/wei.
mijn pony`s laat ik dan los in de bak/wei en dan ren ik voor uit.
we spelen dan een spelletje.
naar het spelen vrijf ik ze effe droog en gaan ze naar stal!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:40

een aai en het woordje braaf (oprecht vanuit het hart gemeend) doettutum

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 01:19

VeerenAshley schreef:
Toch kan snoepjes geven ook écht positief werken: kauwen werkt nl. ontspannend. Maar inderdaad: sommige paarden worden er vervelend van.

Ja, je zult dan ook vanzelf wel merken wat je het beste kunt doen, en waar jouw paard/pony dus het beste op reageerd.
Ik beloon mijn pony met kleine stukjes fruit (appel/wortel) maar dit doe ik ook niet altijd. Voor mij vooral handig als ik iets nieuws aan mijn pony leer en tegelijkertijd wat extra motivatie voor hem.

Edit: Die ''Klappen'' kun je natuurlijk ook als een schouderklopje zien.

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 06:08

Ja, dat leek me ook, het is net wat je pony/paard gewent is denk ik van je.