Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nathalie16 schreef:Ze is ook wel is een week naar mn (vroegere) lesgeefster geweest toen ik op vakantie ging. Ze heeft toen 5dagen niet gegeten en geen stap meer gezet omdat ze me miste. Ben dus wel blij dat ze toen snel naar huis is gehaald!
Citaat:Paarden hechten zich niet aan mensen (en nu gaat iedereen koppig zeggen dat dat niet zo is natuurlijkmaar wie met een bioloog praat weet wel beter). Het paard mist hooguit z'n omgeving, z'n vertrouwde ritme, z'n stalmaatjes (de páárden), maar niet z'n baas. Dat is iets dat honden en andere roofdieren wel hebben, maar bij prooidieren werkt dat niet zo. Mensen schrijven graag dat soort eigenschappen wél toe aan hun paard, omdat ze zich daar zélf beter bij voelen. 'kijk hij mist mij, want ik hield zoveel van hem' (hij mist hooguit de omgeving waar hij goed verzorgd werd en bepaalde paardenvriendjes had)
toverpaardje schreef:Zo, de meningen lopen dus uiteen tussen de 14 dagen en 20 jaar...dat is alvast duidelijk..
_bloempje_ schreef:toverpaardje schreef:Zo, de meningen lopen dus uiteen tussen de 14 dagen en 20 jaar...dat is alvast duidelijk..
Whaha inderddaad, dus op mijn vraag die ik hierboven stelde heeft iedereen natuurlijk weer een andere kijk op.
arno8 schreef:Paarden hechten zich niet aan mensen (en nu gaat iedereen koppig zeggen dat dat niet zo is natuurlijk maar wie met een bioloog praat weet wel beter). Het paard mist hooguit z'n omgeving, z'n vertrouwde ritme, z'n stalmaatjes (de páárden), maar niet z'n baas. Dat is iets dat honden en andere roofdieren wel hebben, maar bij prooidieren werkt dat niet zo. Mensen schrijven graag dat soort eigenschappen wél toe aan hun paard, omdat ze zich daar zélf beter bij voelen. 'kijk hij mist mij, want ik hield zoveel van hem' (hij mist hooguit de omgeving waar hij goed verzorgd werd en bepaalde paardenvriendjes had)
Citaat:Het valt mij ook vaak op dat mensen wel eens zeggen dat 2 paarden echt niet zonder elkaar kunnen en als ze dan om één of andere reden bij elkaar weg moeten die paarden er helemaal niet treurig om lijken te zijn... Zo snel ze elkaar niet meer horen gaan ze gewoon verder met hun eigen leven.
Dees schreef:14 dagen...
Paarden hebben wat dat aangaat echt het geheugen van een pinda....Een merrie herkent haar eigen veulen na het afspenen slechts ietsje langer maar absoluut niet meer na 6 maanden.
Een mens herinnert een paard niet meer. Wel het gevoel van goed of slecht bij de ontmoeting met een mens uit het verleden.