Geit bij pony? Of beter niets dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Geit bij pony? Of beter niets dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:20

SparklingApp schreef:
Ik zou toch nu voor een shet gaan en dan in de toekomst maar geen paard erbij...
Een kuddedier moet met een soortgenoot, ze waren toch ook bezig om dit wettelijk verplicht te stellen?
Ik ben het daar iig helemaal mee eens en als het nou voor een paar weken zou zijn oké, maar voor langer vind ik het echt niet kunnen...

Ik ben het hier helemaal mee eens. Dan koop je geen paard erbij later of je wacht met paarden/pony's kopen tot je er twee kunt nemen. Paarden zijn kuddedieren en ik hoop ook dat ze dit verplicht gaan stellen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:45

Ik ken een paard dat met een geit staat, en dat zijn dikke vrienden Knipoog

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:57

ik heb een haflinger en een shetlandertje en er staat nog een shetje van een vriendin van me in de wei en heb er ook nog een geit met lammeren bij staan en dat gaat perfect...ook toen me shetje alleen met ze stond het zijn goede maatjes voor paarden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:02

Liever een geitje dan niets.

Mijn merrie heeft een zomer alleen gestaan, en had in het land een geit als gezeldschap. Ze was echt helemaal zot op dat beest, ze waren onafscheidelijk. Waar zij ging, ging hij. Waar hij ging, ging zij. Zo schattig. Sochtends in het land, of als ze er even uit was geweest en ik zette haar weer terug op het land, galopeerde ze gelijk heel het land over, hinnekend, om hem te roepen en hem te zoeken. Echt heel lief. Ze had enorm veel aan hem Ja Dat vind ik toch wel fijner dan helemaal in haar uppie...

De geit heeft overigens nooit aan haar staart gezeten. Hij was ook niet zo ondernemend dat hij het land uit glipte en haar te verlaten.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:40

Heb mijn shet samen met 2 geiten. Mijn shet heeft waanzinnig mooie lange manen en staart. Nadeel en dit hou ik in de gaten: geiten moeten er niet aan gaan knabbelen! Dit willen sommigen nl dus wel gaan doen! Verder gewoon kijken hoe het gaat en op gedrag letten. Geen dier is hetzelfde...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:36

Mijn verzorgpaard deelt het land samen met 2 geiten, ene stel kippen en 3 konijnen. In de winter staat ze wel op stal en de geiten er naast in de stal en daarnaast weer de konijnen.

In het land gaat het prima, ze rennen/spelen vaak samen etc Lachen

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 08:47

SparklingApp schreef:
Ik zou toch nu voor een shet gaan en dan in de toekomst maar geen paard erbij...
Een kuddedier moet met een soortgenoot, ze waren toch ook bezig om dit wettelijk verplicht te stellen?
Ik ben het daar iig helemaal mee eens en als het nou voor een paar weken zou zijn oké, maar voor langer vind ik het echt niet kunnen...

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zowel een pony als een shet als een paard...

Dus ik schreef al: een shet is GEEN optie. En het is TIJDELIJK.

Gelieve dan ook enkel te reageren als je echt denk te kunnen helpen binnen wat mogelijk is.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 08:51

PS. Mijn pony heeft tenminste de kans op 24/7 op de wei te kunnen doorbrengen, paarden die 24/7 op stal staan zijn OOK alleen en dat vind ik veel erger.. En voor een shet betaal je gemakkelijk 500 euro, voor een geit 20..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:40

Als je goed kijkt en een veulentje neemt?

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:00

Lieke_M schreef:
SparklingApp schreef:

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zowel een pony als een shet als een paard...

Gelieve dan ook enkel te reageren als je echt denk te kunnen helpen binnen wat mogelijk is.

Als je geen tweede pony kunt kopen dan koop je maar geen eerste. Tenzij je paard niet alleen zal staan...
Als er iets met je paard gebeurt liggen de kosten wel hoger dan een shet van 500 euro...

Zolang het maar tijdelijk is vind ik het net kunnen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:04

Lieke_M schreef:

Jou helpen of die pony helpen...? 1 a 2 jaar noem ik niet tijdelijk!
En dat andere had ik al een reactie op gegeven;
SparklingApp schreef:

Maar als jij hier alleen reacties wil krijgen van mensen die enthousiast zijn over een geit dan zal ik hier verder niet meer posten...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:11

Ik zou voor de geit gaan Ja. (raar gezegd Clown ) Alleen wel opletten voor bepaalde ziektes en dus regelmatig laten inenten, want ik weet niet welke ziekte het is maar d'r is iets wat gevaarlijk is voor paarden maar geiten en schapen schijnen daar niet veel last van te hebben maar ze brengen het wel over. Of waren het nu een soort wormen? Blond Of kwam het nu alleen bij schapen voor? Clown Och, laten we zeggen dat ik er niets van weet (da's duidelijk te zien aan de onzin die ik hier uitkraam Vork ) maar dat je je er best wel eens over informeert Lachen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:17

Ik zou ook voor de geit gaan.
In ieder geval zou ik me paardje nooit alleen laten staan.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 14:35

Elmira schreef:
Als je goed kijkt en een veulentje neemt?

Voor een veulen heb je echt wel veel kennis van zaken nodig en dat beestje moet opgeleerd worden. Heb ik totaal geen verstand van en ook niet echt de tijd. Ik ben ook niet de juiste persoon voor een jong paard, die lopen vaak heel hevig en ik vind het gevaarlijk voor m'n kindjes..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 14:40

Charlotjuuh schreef:
Als je geen tweede pony kunt kopen dan koop je maar geen eerste. Tenzij je paard niet alleen zal staan...
Als er iets met je paard gebeurt liggen de kosten wel hoger dan een shet van 500 euro...

Pardon!! Alsof mijn pony gaat ziek worden omdat er een geit bij staat!! Komaan zeg.

En mijn pony heeftn u wél gezelschap maar als mijn vriendin besluit dat ze haar paard 's winters liever op stal heeft dan is dat haar zaak en kan ik niets aan doen. Gisteren ging ik trouwens kijken naar de kleine geitjes en die liepen ook bij een paard en dat beest zag er écht niet ongelukkig uit.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-08-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote gefixed

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:44

heeej.
je moet wel oppassen met een geitje..want bij mijn VZ pony's staan ook een paar geiten en als die bij de pony's in de wei staan gaan ze aan de staart en manen knabbelen,,en dat is heel zonde vind ik!
of je moet van dat anti bijt spul in de staart doen..als dat helpt?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 14:50

Als je geen tweede pony kunt kopen dan koop je maar geen eerste.

Trouwens makkelijk gezegd uit de mond van een 14-jarige.

Open your eyes.. niet iedereen wordt gesponserd door mama en papa!!

Ik zorg goed voor mijn dieren en ze komen niets tekort. Maar ik heb ook nog een huis, kindjes en veel andere dingen die ook geld kosten. Dus bekijk niet alles met oogkleppen vanuit jouw ideale wereldje maar denk eerst eens na.

Liever 1 pony die ik NU alles kan bieden wat ze nodig heeft, dan me kort te moeten zetten om een tweede te kopen. Als er dan één ernstig ziek wordt, of mijn man of kinderen, dan zou ik graag het nodige kunnen doen.

Intussen bedankt voor de andere reacties van mensen die wél begrijpen dat ik dit niet voor mezelf doe maar voor m'n paardje.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:22

Lieke_M schreef:
SparklingApp schreef:

Pardon!! Alsof mijn pony gaat ziek worden omdat er een geit bij staat!! Komaan zeg.

En mijn pony heeftn u wél gezelschap maar als mijn vriendin besluit dat ze haar paard 's winters liever op stal heeft dan is dat haar zaak en kan ik niets aan doen. Gisteren ging ik trouwens kijken naar de kleine geitjes en die liepen ook bij een paard en dat beest zag er écht niet ongelukkig uit.[/quote]
Je hebt iemand anders gequote maar mijn naam staat er boven...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 15:30

O Juist, sorry, daar is iets fout gelopen bij het wissen van teveel aan tekst!!
Ik zou het wel willen aanpassen, maar ik vrees dat computer niet m'n sterkste talent is.. Ach gut

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:49

ik vind het heel verstandig van je als je zegt dat je er geen veulen wil bijsteken, daar heb je inderdaad kennis voor nodig en ik vind het prachtig dat je kan zeggen van dit is niks voor mij. Sommige mensen kopen zonder kennis een jong dier met alle miserie nadien als het verkeerd loopt!

Ik denk dat het nu toch al duidelijk is dat TS nu geen paard/pony/shet kan bijkopen op dit moment, dus waarom daar nog over doordrammen. In de toekomst komt er een paardje bij, dus wat is het probleem, het is tijdelijk. Nu een geitje erbij is leuk gezelschap en veel beter dan niks! Je moet realistisch blijven en elke situatie bekijken. Er zijn nog veel paarden die alleen staan en er zijn er ook die met meerdere staan maar slecht verzorgt worden en ik denk niet dat die dan gelukkiger zijn...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 16:00

Oooh, wat een verademing, ben meteen gekalmeerd. Dank je!!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:03

Ik vindt een geit een goede oplossing .
Alleen uit kijken dat hij niet ontsnapt.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:45

Lieke_M schreef:
SparklingApp schreef:

En mijn pony heeftn u wél gezelschap maar als mijn vriendin besluit dat ze haar paard 's winters liever op stal heeft dan is dat haar zaak en kan ik niets aan doen. Gisteren ging ik trouwens kijken naar de kleine geitjes en die liepen ook bij een paard en dat beest zag er écht niet ongelukkig uit.[/quote]

Neem mijn reactie aub niet zo aanvallend op. Scheve mond Ik bedoel gewoon als je paard eens ziek wordt ofzo of als er een ongeluk gebeurt dan zal je wel wat meer moeten betalen.

Trouwens ik heb geen eigen paardje, wel een verzorgpaard waar ik enkel spullen moet voor kopen, ik word niet gesponserd door mijn ouders... Maar een paard kopen om er maar een te hebben vind ik echt egoïstisch. (niet dat het zo bij jou is maar aan je reactie te zien Nors opkijken )

Zoals ik al zei, zolang het tijdelijk is vind ik een geitje erbij wel kunnen.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:55

Ik had eerst ook en geit bij mijn pony, werkte erg goed!
( Die pony doet alsof het een veulen is, wel lief. Lachen )
Je moet hem wel veel aandacht geven hebben we nog even ondervonden Tong uitsteken
( hij kreeg wel aandacht hoor Tong uitsteken maar hij moet gewoon èrg veel aandacht Tong uitsteken)
Maarja dat kan ook aan onze geit liggen Tong uitsteken
En die geit kon bij ons ook met de hond spelen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:57

geiten zijn leuk.. maar geiten zijn ook zooo iritant Tong uitsteken haha ze springen over heen Haha! dus grooote hogen en dichten omheining.. want ze komen overal over of door heen Haha! haha