Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je kunt me altijd bellen als er iets is of als je iets wilt weten..

)
xLariss schreef:Ik heb een nieuw paardje gekocht en ze staat nu bij ons thuis.
De afgelopen tijd is ze al binnen 2 weken naar 4 verschillende plekken verhuist voordat wij haar kochten.
Maar toen wij haar ophaalden was ze heel lief en ze liep zo de trailer in.
En ze staat nu vanaf vrijdag bij ons, en zondag kwam er iemand voor het zadel, en ik liep met haar naar die gene toe, toen begon ze opeens te steigeren en wou ze niet meer verder lopen.
Dus we hadden het zadel maar in het weiland gepast.
En die avond ging ik naar de club om alvast te rijden, zodat ze een beetje went aan de bak.
En thuis liep ze zo de trailer in, maar toen we weer naar huis gingen, wou ze de trailer niet meer in.
Ze steigerde heel hoog en bleef maar steigeren, dus wij met een longeerlijn proberen haar er in te krijgen. en toen steigerde ze heel hoog, maar me vader gaf een klap op dr kont met de longeerlijn, en toen sprong ze de trailer in.
Maar we wilden gister weer naar de club gaan, maar daisy wou nu helemaal niet meer de trailer in, ze bleef maar steigeren en achter uit lopen.
Ik kreeg die hoeven allemaal langs m'n hoofd, en ik vond het dood eng.
Ze raakte me en ik ben huilend in de stal van m'n andere pony gaan zitten, m'n handen branden van het touw dat er langs was geschuurd, m'n schouder was blauw omdat ze me raakte, en ik wist het allemaal niet meer.
Dus m'n vader ging het proberen.
Maar het steigeren word steeds erger, dus we gaven het maar op.
(ik weet het, het is fout om het op te geven, nu heeft ze dr zin. Maar het werd echt gevaarlijk en ik ben bang dat het alleen maar nog erger werd al gingen we door)
Het lukt nu helemaal niet meer met daisy, al kom je de wei in rent ze met dr oren naar achter van je weg, en al kijk je naar dr rent ze alleen maar heen en weer op een kort stukje, het land ziet al helemaal zwart.
Daisy staat helemaal onder de stress en ze vertrouwt niemand meer en er is niks meer met haar te beginnen, terwijl het een mooie pony is en ze kan super lopen.
Dr vacht glimt niet meer, en ze ziet er helemaal niet meer vrolijk uit.
Dus wie weet wat we nu moeten doen?
Om haar normaal in de trailer te krijgen en om haar vertrouwen te winnen?

xLariss schreef:Ik had ruzie met m'n vader dus ik rende naar buiten, naar de paarden (doe ik altijd, paardjes troosten me altijd).
Maar toen zag ik m'n hond door de lucht vliegen, daisy had hem getrapt.
Ik schrok dus ik moest huilen, en de buren allemaal zich dr mee bemoeien en zo, dus ik bracht hem maar naar de schuur en daar ging ik ff kijken of ie nog normaal kon lopen.
Toen zag ik van uit de schuur dat daisy en palissa samen in1 stal stonden, te vechten. (was al eerder gebeurd).
Ik ren er naar toe, helemaal in paniek, en ik durfde de stal niet in, en ik schreeuwen en gillen, en ik durfde ze niet uit elkaar te halen, en ze bleven maar door gaan en ik kon alleen maar huilen.
Toen gaf pallie een schop tegen diasy en ik zag bloed, dus ik ben huilend naar binnen gerend.
En m'n vader kwam er aan, toen stonden ze alle 2 al weer op het land, ik probeerde te kijken hoe daisy dr uit zag, en toen trapte ze mij.
Ik schrok hartstikke erg en was helemaal in paniek en kon niet meer normaal ademen, ik vond het zo eng, ik zie dat vechtende beeld nog steeds voor me.
M'n vader wil nu alle 2 m'n paarden verkopen omdat ie het gewoon helemaal zat is.
Dr zijn elke keer weer problemen met die beesten zegt hij.
Ik ben ook een beetje klaar met die dingen, en ik kan er ook niet zo goed meer tegen, maar ik wil ze niet kwijt.
Want ik hou gewoon heel veel van Palissa & Daisy en het gaat nu net goed.
We zijn laatst ook naar de oude eigenaar van Daisy geweest en die heeft ook dingen verteld, hoe daisy bij haar was en zo.
En nu begrijp ik ook hoe ik Daisy een beetje moet behandelen.
En ik wil echt niet dat ze weg gaat, maar ze is volgens mij ook niet de geschikte pony voor mij.
Maar ik hoop dat we het nog even proberen, en dat we daarna wel weer zien.
xLariss schreef:Maar ik ga het denk ik niet met een zweep proberen, daisy is gewoon bang; en ik accepteer die angst en we gaan er samen lekker aan werken.
En ik wil niet met zwepen aan de slag en dat soort dingen.

xLariss schreef:Ik heb een nieuw paardje gekocht en ze staat nu bij ons thuis.
De afgelopen tijd is ze al binnen 2 weken naar 4 verschillende plekken verhuist voordat wij haar kochten.
Maar toen wij haar ophaalden was ze heel lief en ze liep zo de trailer in.
En ze staat nu vanaf vrijdag bij ons, en zondag kwam er iemand voor het zadel, en ik liep met haar naar die gene toe, toen begon ze opeens te steigeren en wou ze niet meer verder lopen.
Dus we hadden het zadel maar in het weiland gepast.
En die avond ging ik naar de club om alvast te rijden, zodat ze een beetje went aan de bak.
En thuis liep ze zo de trailer in, maar toen we weer naar huis gingen, wou ze de trailer niet meer in.
Ze steigerde heel hoog en bleef maar steigeren, dus wij met een longeerlijn proberen haar er in te krijgen. en toen steigerde ze heel hoog, maar me vader gaf een klap op dr kont met de longeerlijn, en toen sprong ze de trailer in.
Maar we wilden gister weer naar de club gaan, maar daisy wou nu helemaal niet meer de trailer in, ze bleef maar steigeren en achter uit lopen.
Ik kreeg die hoeven allemaal langs m'n hoofd, en ik vond het dood eng.
Ze raakte me en ik ben huilend in de stal van m'n andere pony gaan zitten, m'n handen branden van het touw dat er langs was geschuurd, m'n schouder was blauw omdat ze me raakte, en ik wist het allemaal niet meer.
Dus m'n vader ging het proberen.
Maar het steigeren word steeds erger, dus we gaven het maar op.
(ik weet het, het is fout om het op te geven, nu heeft ze dr zin. Maar het werd echt gevaarlijk en ik ben bang dat het alleen maar nog erger werd al gingen we door)
Het lukt nu helemaal niet meer met daisy, al kom je de wei in rent ze met dr oren naar achter van je weg, en al kijk je naar dr rent ze alleen maar heen en weer op een kort stukje, het land ziet al helemaal zwart.
Daisy staat helemaal onder de stress en ze vertrouwt niemand meer en er is niks meer met haar te beginnen, terwijl het een mooie pony is en ze kan super lopen.
Dr vacht glimt niet meer, en ze ziet er helemaal niet meer vrolijk uit.
Dus wie weet wat we nu moeten doen?
Om haar normaal in de trailer te krijgen en om haar vertrouwen te winnen?