Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
boswatje schreef:goed lezen dan weet je het

loez schreef:Of juist niet Wanted. Ik zou een jaarling lekker jong laten zijn. Zoals Cassidy zegt, basis dingen, dus halster,voetje en meelopen enz. Maar al een dekje of dekensingel zou ik zelf echt niet doen. Laat ze lekker jong zijn en genieten!

boswatje schreef:Echwel schreef:Yep ze zijn zo bang dat als we bij ze gaan kiken, ze meteen komen aanrennen om te knuffelen..
je hebt het nie goe gelezen echwel
Dus dat wil zegge dat je er een aantal keer gaat kijken sommige doen dat dus helemaal niet dus je moet je eigen niet aangesproken voelen
Sommige dumpen hun veulen en kijken er niet meer na om !
Die veulens weten niet wat knuffelen is dat wist mijn paardje ook niet
die denken ohhh daar is een mens en eten gewoon door of lopen weg !
gr boswatje

Cassidy schreef:Als de basisopvoeding (voetjes geven, meelopen, halster om, overal kunnen aanraken) goed zit, lekker het land op met leeftijdsgenootjes, en niet meer naar kijken (bij wijze van spreken) tot hij 3 is...
Teveel en vooral verkeerde omgang kan een jong paard, maar vooral een hengst behoorlijk verpesten.

Karin1984 schreef:Ik heb ook 2 jaarlingen. De basisdingen kennen ze, voetje geven, borstelen, overal aanraken. Verder laat ik ze gewoon samen lekker in de wei.
Dekens e.d. leren ze later wel.

merrieveulen schreef:@ nieky, ik vraag me af wat een éénjarig veulen in een stal doet, eigenlijk. met leren afspuiten, niks mis, zoals ik in mijn vorige post ook al noemde. maar waarom moet zo'n dier op stal, daar worden ze echt niet beter van. vrijheid blijheid, met kameraadjes dag en nacht op een ruime wei...

gr boswatje
te genieten van de zon 
Olandalove schreef:Je kan ze misschienn een keer per week eens aan de longe nemen , zodat ze leren gehoorzamen op je stem , en bv. eens een deken ôp leggen , bandages / peesbeschermes laten wennen enzo ? gr
Karin1984 schreef:Citaat:Ik heb 2 jaarlingen dit jaar en ik was wel benieuwd wat jullie er eigenlijk mee doen. Ik wandel vooral veel met ze en borstelen
Wandel je er dan tegelijk mee of apart? Want ik zit er ook aan te denken om over een jaar of wat met de beide dames te gaan wandelen. Maar nu ben ik er nog niet uit of ik ze dan tegelijk mee moet nemen, door bijv. halstertouwen aan elkaar te knopen of iemand om hulp te vragen. Of om apart met ze te wandelen.
Tips hierover?