Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:21

zweep of halstertouw mee, en geef hem eens een ontiegelijk harde mep!!!
dit moet je NU NIET pikken! dit gaat van kwaad naar erger!!
mischien klinkt dit héél gemeen!
en dan nogx proberen, doettie het wee,r hup geef nog maar een mep.

in dit soort situatie's ben IK vrij hard voor een paard, aanvallen gaat MIJ te VER!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:22

Ik ben het ermee eens hoor
Durf hem maar eens aan te pakken!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:22

Als ik hem had had ik hem toch een schop gegeven pfoe, leuke pony voor mij Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:23

Als mijn paarden zich zo uit de wei lieten halen, liet ik dat mijn kinderen echt niet doen. Het hoeft niet veel te beteken, maar zo'n maaiend voorbeen kan raar aankomen bij een kind hoor.

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:23

We hadden bij ons ook zoon pony op stal maar die dreigde echt met trappen en kwam echt hard op je af rennen was erger als dit .. Is daarna weg gegaan
Je moet niet bang zijn en laten merken dat jij de baas bent.!Geef hem gerust een tik als ie je aan wilt vallen
Zo is het ook afgeleerd bij die pony bij ons op stal Knipoog

Esther_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:25

De pony voelt gewoon dat ja bang bent denk ik en maakt hier gebruik van omdat hij nog even verder wil grazen.
Je ziet op het einde stap je gewoon naar hem toe en doet ie niks meer als je hem vast hebt.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:26

Hij valt niet aan, het ligt echt aan jezelf..
Je loopt er nogal raar naar toe en loopt al weg voor er wat gebeurt en waarom loop je met een zweep te zwiepen Gestoord Omdat je met je zweep zwiept doet hij zo dus neem gewoon geen zweep mee want als jij zwiept zie je dat hij boos word,, je bent het zelf aan het uit lokken dat die zo doet

Maar waarom sla je hem al als je de wei binnen komt, daar word hij boos om
Je pony heeft groot gelijk
Laatst bijgewerkt door chanora op 07-07-07 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:26

ik geloof echt niet dat dit dier kwaad in de zin heeft... gewoon een super slimme pony... hij hoofd ze hoofd nog maar op te tillen of ze rennen al ZOWAT gillend weg Haha! heerlijk zo'n karakter, doe mij er maar zo een Haha!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:29

Wie zegt dat het allemaal aan de pony ligt, als je zelfverzekerd bent, zal dit al veel minder zijn,,
Ik zeg echt niet dat het jou schuld is, maar hem een tik geven zal echt niet helpen, dan krijgt hij nog minder vertrouwen en wordt het misschien alleen maar erger.
Je moet gewoon recht op hem afstappen en niet bang voor hem zijn, neem desnoods gewoon een zweep mee en laat hem zien dat je die bij je hebt, je hoeft hem niet te gebruiken..

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:30

Hij weet dat je bang bent.
Ik heb net zo`n soort probleem gehad.
Eigenlijk ben je bang en dat voelt je paard..
neem een zweep mee, en telkens alstie een dreigbeweging naar je maakt terug`dreigen`met de zweep.
je hoef em dus niet hard te slaan, maar het gaat erom, dat als hij 'slaat of dreigt', jij dat niet accepteerd.
NU loop jij weg alstie dreigt en dan denktie: jippie, dat werkt!
Loop de volgende keer erop af zo van: ik ga er op af met heeel veeel moed Knipoog gewoon niet bang zijn alstie een beweging maakt, net alsof doen of je het niet ziet, en alstie het een beetje té bond maakt, een harde brul geven..
gewoon verder lopen en alstie dan gaat dreigen, tik geven, op de borst bijvoorbeeld. Niet slaan, maar datie wel weet dat jij niet bang bent.
Neem voor de zekerheid altijd een zweepje mee, als je bang bent kan je je daarmee verdedigen.

Het beste is als je met rust en liefde met je paard werkt, en niet met onzekerheid.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:32

aan de ne kant vind ik een zweepje geen goed idee,
straks kan je je pony geeneens mee ruit de wei halen zonder zweepje ik vind dat je dat met je handen en/of benen dat moet oplossen, maar ik denk dat als je bij de pony recht naar hem toeloop en hem gelijk pak hij niets verkeerd doet!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:37

massy schreef:
aan de ne kant vind ik een zweepje geen goed idee,
straks kan je je pony geeneens mee ruit de wei halen zonder zweepje ik vind dat je dat met je handen en/of benen dat moet oplossen, maar ik denk dat als je bij de pony recht naar hem toeloop en hem gelijk pak hij niets verkeerd doet!

maar aan de andere kant? (vermeld dat er ook ff bij Knipoog

maargoed dán heb je altijd de brokken nog, of eerste alle andere weg, of met een lijn hem ergens indrijven.
die pony toont gewoon GEEN respect!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:39

Wanneer je een zweep mee neemt kan je meer ruimte voor jezelf maken. Wanneer het paard met zijn been maait is jou arm al te kort om hem eventueel een optetter te verkopen mocht hij niet reageren op stem en houding (wat ik overigens niet verwacht) Daarom vind ik het wel verstandig om bij dit diertje even een zweepje mee te nemen.
Wanneer het paard de juiste rangorde weet en dus weet dat hij dit gedrag absoluut niet mag vertonen is dat zweepje absoluut niet meer nodig omdat het dier dan gewoon braaf naar je toe komt.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:39

Ik zou het toch wel weten.. jij loopt naar het paard toe.. ga met je hand naar hem toe.. zonder je lijf. Wat wil je van hem? Hij snapt het niet.. en als hij zo doet.. verhef je stem en zeg: HEE.. ! Stoppen jij!! En als hij niet stopt.. gewoon een klap geven. Het is duidelijk dat hij denkt dat hij de baas is.. en dat is niet in orde..

Heb je geen goede kennis/familielid/vriend of zo die je kan helpen met zelfverzekerd kan helpen? Weet niet waar je woont..

Is dit je verzorgpaardje? Als jij je zo vaker voor gaat doen, zou ik je adviseren om een makker paardje te zoeken.. Want ik verwacht niet dat dit goed zal gaan komen. Als je echt wilt doorzetten.. : ga gewoon in de wei zitten.. en laat het paard naar je toe komen. Wees niet bang.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:41

ZE HEEFT EEN ZWEEP BIJ HAAR..
ALS ZE BINNENKOMT GEEFT ZE HEM EEN TIK EN DAAROM MAAIT HIJ MET ZIJN VOORBEEN

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:42

Waarom geeft zehem een tik wanneer hij niks doet? Je moet hem straffen voor iets wat hij doet.. niet voor iets wat hij NOG niet gedaanheeft Knipoog

je hoeft ookniet met hoofdletters te typen..want gewoon kunnen wij ook wel lezen Knipoog

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:45

Ik heb het filmpje nog een keer bekeken.. maar ik vind echt dat je niet goed handelt. Het is nog een wonder dat je de wei in durft!! Zie je nou zelf ook niet dat het niet goed is op zon manier?

Hoe durf je dit eigelijk aanvallen te noemen.. Heb je wel eens een ECHT aanvallend paard gezien? Met z'n ogen in zn nek.. stijgerend.. enz. Nou ik wel Knipoog

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:48

Wat me opvalt toen ik het filmpje nog een keer keek, was dat toen je boos werd op de gene die aan het filmen was je wel opeens de pony kon pakken.
Toen had je volgens mij zoiets van nu ben ik het zat en liep je er in een rechte lijn naar toe.
Doe dat in het vervolg meteen.
En wacht eerst even rustig en maak je halstertouw vast voordat je doorloopt. Daardoor hoef je niet steeds naar het hoofd te maaien wanneer het dier zich los trekt om nog een hapje te eten.
Het dier oogt enorm braaf wanneer je hem eenmaal vast hebt.

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:54

Allereerst : Jeetje, ik weet niet wie er nou de hele tijd zo aan het schreeuwen is van NEE ! Dit komt allemaal op de film hoor ! Enzo, maar dat zou ik zoiezo niet doen. Pony's háten schreeuwen.
Verder :
Je loopt er véél te onzelfverzekerd op af, je ziet duidelijk dat je bang bent. Natuurlijk is dat begrijpelijk, maar je pony merk dat je onzeker bent, en neemt dit alleen maar mee als hij je 'aanvalt'. Hij weet dat je bang bent, en maakt daar gebruik van. Loop de volgende keer zoals eerder gezegd in een 'rechte lijn' en kom niet vanaf de achterkant, maar loop eerst om haar heen en loop naar haar vanaf de voorkant. Loop zelfverzekerd (vol vertrouwen, rechte rug, neutraal gezicht, en ben ook echt zelfverzekerd, dus ook van binnen. Dat straal je uit) op je pony af, en pak haar/hem. Heb je hem ? Dan klop je een keer op de hals, kroelt hem eens, en zegt dat ie braaf is. 'valt' hij je aan ? Pik het niet ! Hij moet weten dat jij de baas bent. Wordt daarna niet slapper in je aanpak, en doe het nog eens...

Succes Knipoog!!

-x- Annabelle

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:55

loop de volgende keer echtop zelfverzekerd naar je pony toen!
zonder zweep enz pak hem bij het halster en maak het halstertouw vast was hij braaf geef hem een snoepje en een klopje op zijn hals!

als je gelijk naar hem toeloopt en hem pakt heeft hij hast geen kans om zulke dingen te doen doet hij het wel reageer razendsnel door hem een schop terug te geven tegen het been waarmee hij naar jou sla, dit moet je razendsnel doen!! dit is de meest natuurlijke manier om te reageren (vind ik) hij schopt naar jou jou reactie is een schop terug, is hij daarna braaf beloon hem dan goed!!

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:59

massy schreef:
loop de volgende keer echtop zelfverzekerd naar je pony toen!
zonder zweep enz pak hem bij het halster en maak het halstertouw vast was hij braaf geef hem een snoepje en een klopje op zijn hals!

als je gelijk naar hem toeloopt en hem pakt heeft hij hast geen kans om zulke dingen te doen doet hij het wel reageer razendsnel door hem een schop terug te geven tegen het been waarmee hij naar jou sla, dit moet je razendsnel doen!! dit is de meest natuurlijke manier om te reageren (vind ik) hij schopt naar jou jou reactie is een schop terug, is hij daarna braaf beloon hem dan goed!!

Wanneer je direct op een paard afloopt kan hij zich alleen maar nog vervelender gaan gedragen, of weglopen. Het blíjven vluchtdieren...
Wat betreft het belonen/straffen :
Volgensmij breng je je paard hierdoor alleen maar in verwarring.
Hij schopt, jij schopt, hij schrikt van de schop terug, jij beloont. Dat lijkt me verwarrend, aangezien je net eerst straf kreeg, en dan beloont wordt.
Maar dat is mijn mening hé.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:01

Dniekje schreef:
De pony valt aan in de wei Boos! wat moet je er aan doen?

filmpje,

http://s176.photobucket.com/albums/w172 ... era013.flv

Het is Luigie @ bokt.
misschien tips?
Hij doet dit elke x,

edit: filmpje deed het niet.

Stuur je vader eens met een lange zweep de wei in alleen dan kan het wel van kwaad tot erger gaan. Ik denk dat het een puur dominantie probleem is. De pony heeft blijkbaar geen zin om van de wei afgehaald te worden en voelt dat jij nie optreed.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:02

nee ik bedoel als hkijj na jou schop gewoon weer normaal doet dan moet je hem pas belonen;) bij mijn shetje heeft deze manier superr geholpen die kwam steigerent op me af als ik de wei in liep, ((hij liep stijgerent op me af als ik weg liep hield hij het daarbij zo niet haalde hij ook uit

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:08

Mijn pony DEED het ook. Ik heb geleerd er niet onzeker op af te lopen maar maak je maar ''breed'' - ''groot'' ..
En altijd zoiets van een halstertouw wat je ook op het filmpje mee neemt naar je pony toe altijd meenemen.
En ook bijv. brokjes meenemen als hij het 1 keer door heeft dat je snoep mee hebt komt ie wel.. (tenminste dat had mijn pony)
Mijn pony vloog op je af keerde zich razend snel om en sloeg..:S

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:10

De eerste keer probeerd hij inderdaar aan te vallen. Maar de andere keren had ze hem kunnen pakken hij loopt gewoon weg en maakt er een spelltej van. Maak duidelijk dat je er bent. Neem gee ngras of wat dan ook mee is nergens voor nodig. Hij merkt dat ze bang is en maakt er misbruik van. Je zou ook een zweep mee kunnen nemen. De meeste paarden hebben wel respect voor de zweep. Je hoeft hem misschien wel niet te slaan maar hij weet wel genoeg als je hem eme neemt denk ik.
Anders moet je iemand regelen die niet bang is voor paarden. Misschien dat die durft te blijven staan en weet hoe hij zich moet leren gedragen