PinkyBubble schreef:De Rubber matten ga ik eens sirieus overwegen, zodat ze niet haar benen beschadicht als ik het toch ga negeren. Want het is wel duidelijk dat ik de andere dingen dus niet wil proberen, of al heb geprobeert.
En het is hopelijk wel duidelijk dat ik het advies van kluisters en vicebreaker heb gegeven met de opmerking dat dit methodes zijn die je toe kunt passen nadat je alle andere opties al hebt geprobeerd (daar horen voor mij rubbermatten bij, maar daar ben ik verder niet op ingegaan omdat ik dacht dat je dat wel wist). Je staat dus nog aan het begin van je traject wat je af moet leggen. Dan hoop ik voor je paard dat het negeren in de combinatie met matten de uitkomst gaat bieden. Natspuiten met water is een tweede optie (volgens mij was er een bokker die een topic op bokt heeft gestart met foto's en verslag van deze actie). Stroomdraadje aan binnenkant van de box kan ook, maar kans is groot dat ze daar per ongeluk tegenaan komt en een oplawaai krijgt zonder dat daar een reden toe is. Dan is de vicebreaker in mijn ogen veel fijner...die doet alleen maar wat als het paard ook echt wat verkeerd doet, en omdat jij ingrijpt...

Maar ik wil het gewoon liever niet proberen Probeer het dan op zijn minst oko van mijn kant uit te zien. Mijn paard heeft 2 jaar terug met haar achterbeen in het draad gehangen, bijna dood geweest (toen was ze nog niet van mij) Dus komt zij niet eens in de buurt van draad, of stroomdraad. Als ze het alelen al hoort tikken word ze buiten haarzinnen gewoonweg HEEL bang, Dus doe ik liever niets met stroom... Zoals ik al zei, probeer het ook eens van mijn ogen uit te zien.
) Ik heb liever dat ze weet dat ze ACHTER het draad moet staan dan VOOR het draad moet staan, neem aan dat schrikdraad daar ook voor is?
(Ik bedoel dit niet gemeen hoor! helemaal niet, ik weet dat ik snel in de aanval ga, ik heb af en toe een bitch mode aanstaan) Maar ik ben gewoon als de dood mijn dier te verliezen omdat ik volgende week terug naar de kliniek moet) Ik heb mijn paard sinds maart.. En heb niets anders dan ellende met haar Begrijp me niet verkeerd, niet met haar als paard zijnde, maar met haar gezondheid. En ja het is mijn eigen domme fout... Maar kijk eens in de ogen van dat beest... Als jij voelt wat ik nu nogsteeds voel dan begrijpen wij elkaar
En je weet best wat ik bedoel met voor en achter het draadje.