Pony wilt wasplaats niet in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: Pony wilt wasplaats niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:29

luxje schreef:
tja, ik ben het helemaal met jullie eens dat het ook soms echt angst kan zijn, maar je hebt er zat paarden en ponies bijzitten die "onder het mom van hij is er bang voor" onder een hele hoop dingen uit (kunnen) komen, juist omdat alles tegenwoordig zo paardvriendelijk gedaan moet worden Bloos
Angst kan vaak ten onrechte gezien worden als angst, maar het omgekeerde is ook heel goed mogelijk Knipoog
Ik denk dat ik redelijk in staat ben om het verschil te zien, maar zelfs àls een paard bang is, wil ik dat het mij volgt, ik ben tenslotte wél de leider, maar dan kan ik ook wel een heleboel geduld opbrengen hoor Knipoog

Zo dus bij de merrie die ik nu doe (jaaa, ben helemaal verliefd, dus geen slecht woord over haar Haha! )
1,5 jaar oud toen ze bij ons (het adres waar ik de paarden doe) kwam, was ze heeeel bang, een jaar later nog steeds.
Ben met haar aan het werk gegaan: Bang.
Contact gezocht met de vorige eigenaren voor informatie... Ja hoor, als miepje 'bang' reageerde, werd ze beloond en met rust gelaten.
Ik heb haar nog nooit gestraft of iets, alleen MIJN grens duidelijk gemaakt en 'paniekgedrag' genegeerd. Nu weet ze dat ze met het gedrag niet weg kan komen en is ze SUPER Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:29

Cassidy schreef:
Waar zie jij een be(ver)- oordeling? Haha!

In de woorden Who Cares, sommige mensen doen dat dus.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:32

Ho bedoel het simbolies.. dat cijfer was gewoon een eind cijfer op dat vak waarvoor ik proefwerken heb gedaan.. daar had de leraar niks mee te maken, alleen die leraar had mijn aandacht door zijn manier van handelen en omgaan met ons. Die leraar die met macht handelde (docent wiskunde) nou echt waar het is mun slechtste cijfer... Gewoon omdat ik het geen bal ana vond.. Ik vond nederlands ook eerst niks aan had ook een zeer strenge docent daar voor.. laatste 2 jaar had ik een zeer aardige docent en waar staat mijn cijfer nu .. aardig hoog (niet om op te scheppen).. Maar je moet de aandacht van je paard zien te winnen en dat kun je het beste doen op een lieve manier, berijk je meer dan op een boze manier.

Oki ik begin moe te worden mijn zinnen gaan niet meer zo snel.

Maar dat was mijn bedoeling over dat cijfer;) misshcien had ik het een beetje verkeerd geformuleerd, sorry.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:34

ik krijg vierkante oogjes van al het staren naar dit scherm:P haha

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:36

roest schreef:
luxje schreef:
tja, ik ben het helemaal met jullie eens dat het ook soms echt angst kan zijn, maar je hebt er zat paarden en ponies bijzitten die "onder het mom van hij is er bang voor" onder een hele hoop dingen uit (kunnen) komen, juist omdat alles tegenwoordig zo paardvriendelijk gedaan moet worden Bloos
Angst kan vaak ten onrechte gezien worden als onwil, maar het omgekeerde is ook heel goed mogelijk Knipoog
Ik denk dat ik redelijk in staat ben om het verschil te zien, maar zelfs àls een paard bang is, wil ik dat het mij volgt, ik ben tenslotte wél de leider, maar dan kan ik ook wel een heleboel geduld opbrengen hoor Knipoog

Zo dus bij de merrie die ik nu doe (jaaa, ben helemaal verliefd, dus geen slecht woord over haar Haha! )
1,5 jaar oud toen ze bij ons (het adres waar ik de paarden doe) kwam, was ze heeeel bang, een jaar later nog steeds.
Ben met haar aan het werk gegaan: Bang.
Contact gezocht met de vorige eigenaren voor informatie... Ja hoor, als miepje 'bang' reageerde, werd ze beloond en met rust gelaten.
Ik heb haar nog nooit gestraft of iets, alleen MIJN grens duidelijk gemaakt en 'paniekgedrag' genegeerd. Nu weet ze dat ze met het gedrag niet weg kan komen en is ze SUPER Haha!

Precies het voorbeeld van TS, toch?
"Miepje" is bang voor de wasplaats en hoeft er als "beloning" niet op..

Wel super overigens dat het met je merrie helemaal goed is gekomen Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 01:16

Als ie er vooruit niet op wil, dan parkeer je hem er toch achteruit op? En hoe het paard het ook zou wenden of keren; uiteindelijk zou hij wel op de wasplaats staan bij me en piaffe leren door de spuit op de benen.
Ik ga altijd net zo lang rustig door tot ik mijn zin heb.

En vreten doen ze maar in de wei of uit de voerbak, ze moeten het bij mij doen met een aai over de bol. Haha! en als ik het de situatie nodig acht een schop onder hun hol.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 09:16

Ok thanks voor de reacties
In z'n achteruit was ik nog niet opgekomen Tong uitsteken. Zal het vanmiddag/vanavond proberen

Wendystip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:18

Een flinke emmer lekkers in de wasplaats!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:20

en wat als die "flinke emmer lekkers " er volgende keer niet staat??

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:01

Laatst wilde een paardje van de manege d'r ook niet in, van alles geprobeerd en toen kwam ik op het magische idee een wortel uit de voerkamer te pakken Clown
Maar ja, dat kan natuurlyk niet iedere keer..

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:20

Die van mij had het ook,
Ik heb hem er elke dag even op gezet (duwtje onder zn kont) en een snoepje gegeven.
Nu loopt hij er zo op, alleen hij vind het water nog wel eng Clown

chareno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:36

rustig stukje bij beetje steeds opnieuw proberen eerst naar de plek zonder water te laten stromen dus eerst aan de omgeving laten wenen zo verder gaan stap voor stap en steeds belonen

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:04

Ja inderdaad,
Belonen is heel belangerijk.
Succes!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:37

ik ben benieuwd of het paard nu al eens uberhaupt op de wasplaats heeft gestaan.

ik raad je echt niet aan om het te lang zelf te blijven proberen, want op een gegeven moment ben je gewoon echt het verkeerde aan het aanleren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 20:13

Nee hij weigert gewoon echt. Hij steekt wel zn kop naar binnen om het hoekje maar zet zijn voet er niet neer
In z'n achteruit is helaas ook geen optie

Weet niet of t er wat mee te maken kan hebben maar hij heeft het niet zo op donkere ondergronden en plassen enzo misschien ligt het daar aan Pling Want de grond is heel donker, bijna zwart
Dus het schiet niet echt op Clown.
Ik haal morgen of overmorgen wel een crea iemand erbij, die misschien goed kan helpen, ze wilde graag een poging tot hulp doen!! Lachen

Jammer dat ik geen foto heb, zou een stuk duidelijker zijn Nagelbijten / Gniffelen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:34

strooi er eens zaagsel, en oefen met steeds iets minder zaagsel. op een gegeven moment kan je (indien je paard daartegen kan, zal wellicht ook oefening aan vooraf gaan) het zaagsel weghalen terwijl iemand het paard poetst (zonder te wassen nog, uiteraard). bouw het rustig uit, neem er de tijd voor, en werk op basis van beloning, zodat het paard ook gemotiveerd blijft om te leren en zich in te zetten.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:51

begin dan eerst met grondwerk!
Ik raad het je nog eens aan, www.2moons.nl
Zij woont zelf ook in Delfgauw en zij kan je echt super helpen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:12

Hoe lang heb je het geprobeerd?
Mijn paard heeft ook watervrees, en ook niet zo gek op donkere ruimtes... en de wasplaats is vrij donker. Eerste keer heb ik minstens een uur lopen mieren. Was alleen dus zetje van achter niet mogelijk. En als ik ga trekken aan hem sta ik binnen 0.1 sec. buiten met nerveus paard.
Dus stapje vooruit belonen, stapje terug negeren.. weer stapje.. oh twee stapjes stukje wortel, en zo kreeg ik hem op de wasplaats. Heel veel brokjes, even stil laten staan en volgende dag weer bijna een uur. Maar vandaag, stonden we binnen 10 seconde op de wasplaats Haha! (2 weken later)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:14

mijn vz paardje heeft precies hetzelfde, vooruit gaat mevrouw er gewoon niet op. maar zodra ik haar er achteruit op wil zetten, is er niets aan de hand en luistert ze gewoon

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:20

Misschien helpt het om (als het al wat beter gaat) haar ook eens -als je al stappend over het terrein loopt oid- in de spuitplaats te zetten voor een paar minuten, maar haar niet af te spuiten... 'gewoon' even staan... dat scheelt al heel veel!

(Net als ook eens 'gewoon' de stal binnenlopen en niet alleen om op te zadelen...)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 10:14

okee thanks.
ik zal eens op die site kijken!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:01

nou.. weet je misschien waardoor het komt dat hij er niet in durft?
is er misschien eens iets gebeurd in de wasplaats,waar hij erg van geschrokken is?
of is het gewoon ondeug? , als je dit weet ben je al een stap verder..
ik zou eens proberen om iets lekkers in de wasplaats te leggen, of áls je hem in de wasplaats hebt gewoon NIET wassen, maar even belonen dat hij erin is en dan gewoon weer eruit halen & dan de volgende wel wassen.. Knipoog
ik hoop dat je er iets aan hebt, SUCCES !

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:02

en....
hoe gaat het nu?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:33

Met wat stro lukt het Go jij! Go jij!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:35