luxje schreef:tja, ik ben het helemaal met jullie eens dat het ook soms echt angst kan zijn, maar je hebt er zat paarden en ponies bijzitten die "onder het mom van hij is er bang voor" onder een hele hoop dingen uit (kunnen) komen, juist omdat alles tegenwoordig zo paardvriendelijk gedaan moet worden
Angst kan vaak ten onrechte gezien worden als angst, maar het omgekeerde is ook heel goed mogelijk
Ik denk dat ik redelijk in staat ben om het verschil te zien, maar zelfs àls een paard bang is, wil ik dat het mij volgt, ik ben tenslotte wél de leider, maar dan kan ik ook wel een heleboel geduld opbrengen hoor
Zo dus bij de merrie die ik nu doe (jaaa, ben helemaal verliefd, dus geen slecht woord over haar
)1,5 jaar oud toen ze bij ons (het adres waar ik de paarden doe) kwam, was ze heeeel bang, een jaar later nog steeds.
Ben met haar aan het werk gegaan: Bang.
Contact gezocht met de vorige eigenaren voor informatie... Ja hoor, als miepje 'bang' reageerde, werd ze beloond en met rust gelaten.
Ik heb haar nog nooit gestraft of iets, alleen MIJN grens duidelijk gemaakt en 'paniekgedrag' genegeerd. Nu weet ze dat ze met het gedrag niet weg kan komen en is ze SUPER

. Zal het vanmiddag/vanavond proberen 
Want de grond is heel donker, bijna zwart