Even offtopic, kan iemand mij de link geven van de JITP ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ldinalover schreef:Waarom zetten ze hem dan niet vast? Of laten ze hem lekker thuis, ik weet natuurlijk niet in wat voor omstandigheden die mensen zitten, maar dan laat je toch iemand even met dat veulen lopen ofzo? Hij kan zich wel helemaal openhalen zo!

lindake schreef:Ik vind het wel ok om een 2 jarig veulen een halster om te doen! Jong geleerd is oud gedaan. Vastzetten kan maar dan met de moeder ernaast. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt dus goed bezig!

Ldinalover schreef:Beetje Offtopic:
Ik zag laatst iets op een wedstrijd, dat was echt zielig gewoon.
De moeder van dat veulen was een proef aan het rijden, en het veulen stond gewoon los in een 2 paards kar! zonder tussenschut!
Dus dat veulen bonkt tegen de wanden aan, en die klapte de heletijd om, en hij wou boven bij de trailer, bij de klep, daar wou hij eruit springen! Want mams was natuurlijk weg!
Die benen kwamen er steeds overheen, en dan viel hij weer achterover.
Echt zielig, ik en m'n instructrice met wie ik mee was te groomen stonden er van te kijken.
Dat mensen zo met hun dieren omgaan, er zat tenslotte gewoon bloed aan de klep!!
En die man komt er doodgewoon aanlopen; Ooh dat doet hij al 10 wedstrijden lang!
We hebben er een heletijd bijgestaan om hem te kalmeren, maar het was echt een zielig gezicht gewoon.
Waarom zetten ze hem dan niet vast? Of laten ze hem lekker thuis, ik weet natuurlijk niet in wat voor omstandigheden die mensen zitten, maar dan laat je toch iemand even met dat veulen lopen ofzo? Hij kan zich wel helemaal openhalen zo!
Ik heb verder niks met die mensen te maken, maar ik vind dat gewoon wreed, dat beestje was echt in paniek en het zweet stond overal!
Maargoed, *zucht* weer ontopic.
tOmmieliev schreef:wat ZIELIG!!! dat vind ik echt stom, een veulen hoort vrolijk rondt te huppelen en NIET aan een paal vast te staan!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

daantjuhhh schreef:Nou ik heb op school gehoord dat wat je met een veulentje de eerste 24 uur doet ze dat nooit meer vergeten!
Dus er was dus iemand die de veulentjes op 1 dag oud vastzette, een zadeltje (pinokkio ding) op de rug legte (wel los)
Enz.. enz..
Cassidy schreef:daantjuhhh schreef:Nou ik heb op school gehoord dat wat je met een veulentje de eerste 24 uur doet ze dat nooit meer vergeten!
Dus er was dus iemand die de veulentjes op 1 dag oud vastzette, een zadeltje (pinokkio ding) op de rug legte (wel los)
Enz.. enz..
Dr. Miller zegt dat de eerste 2 uur na de geboorte het belangrijkste zijn. Hij oefent in die periode o.a. ook het desensibiliseren met de scheermachine en met plastic zakjes.
kas_flower schreef:Niet aanvallend bedoeld, maar Cassidy, heb je ook een eigen mening?